le
door lenaenruud Apr 20, 2005 om 15:20
Garantie & verzekeringen

Cardif netjes mijn 365 dagen en nu moet ik mijn huis verkopen

 We hebben bij Cardif een hypotheekverzekering We hebben een groot huis met onze eigen handen gebouwd(niet door een aannemer hoor maar eigen kracht van mijn man) met stukjes weiland enzo Al ons eigen bloed,zweet en geld zit in ons huis Het vechten waard We moesten 12 maanden op eigenkracht rondkomen de dertiende maand zouden ze de hypotheek opvangen  Cardif had in het begin van het jaar dus net na de aanmelding van arbeidsongeschikt een brief geschreven dat alles opgang is gezet Na 365 dagen Nu dus gaan ze dan uitkeren Niet dus Omdat door eigenschuld een dubbele hersenbloeding is ontstaan Drinken dus We zijn blut ook mijn familie Mijn man is ziek  Bij zijn opname verleden jaar, heb ik mij afgevraagd waar dit van kwam Hij rookt niet en drinkt niet Nou ja dat éne pilsje een halfjaar geleden voor zijn bloeding? Nu hebben de doktoren niets bij hem gevonden en ze hebben gehoord dat ik zei:" dat kan nooit van dat ene pilsje komen". U raad het Hij was een zuiplap volgens Cardif Hoofd neurologie zegt dat het waarschijnlijk knoopjes in zijn hoofd zitten en dat moet allemaal onderzocht worden ter voorkoming van een derde bloeding Het was de assistente neuroloog die dat beweerde in zijn rapport dat het van de alcohol mogelijk kwam Maar mijn man heeft nu een hersenbeschadiging weet dat waar we dit jaar voor gevochten hebben niet meer doorgaat  Vandaag stop ik met mijn medicijnen zegt mijn man en hoef nooit meer voor onderzoek Het is maar dat Nederland dit weet De verzekering zegt dat de dubbele Hersenbloeding van mijn man te wijten is aan de alcohol" U kunt bij deze dus rustig stoppen met de medicatie en onderzoek is ook niet nodig" want drinken doet en deed u niet Nee dit laatste hebben ze niet gezegt hoor maar dat concludeer je daar dus uit Ik ben bang voor mijn man  Is er dan helemaal niemand die kan helpen Mijn man zijn hersenbloeding is ontstaan uit traumatische ervaringen Mijn vader en zijn moeder zijn in twee weken gestorven Nee niet in één keer het sterven duurde 8 dagen Drie dagen daarop is het hoofd van mijn man gebarstten, zeg ik maar Het verdriet was heel intens Maar de doktors luisteren niet Dat kan niet dat kan geen bloedingen veroorzaken Typisch dan gelijk op de begrafenis? We zijn zo moe............We waren nog maar net klaar met de advocaat rond het sterven van mijn vader Nu weer........De strijd is straks over  ik zak in elkaar en zeg astjeblieft Banken van Nederland jullie mogen het hele huis hebben  Net gieren zo stel ik het me dat dan voor  Dit wou ik gewoon even kwijt.........

420 5 Rapporteer

wi
door wicegirl - Apr 20, 2005 om 15:32
2 Antwoorden / 3 Vragen

Diep triest, ik heb dit verhaal met tranen in mijn ogen zitten lezen. Dit kan allemaal zo in Nederland kotsziek word je ervan ik wens u heel veel sterkte.

se
door sellery - Apr 20, 2005 om 15:54
29 Antwoorden / 2 Vragen

Ja van Cardif krijg je een nare smaak in je mond. Vraag me af wie de eigenaren zijn. Waarom deze maatschappij niet kan worden aangepakt. Ook ik baal van ze. Maar een klacht indienen, nee. Ik geloof er niet in. Zelfs de Crediam bank die (voorheen gemeentelijke Kredietbank) verkoopt voor cardif polissen. Dat doen ze vast niet voor niets. Dus bij wie moet je klagen. De gemeentelijke ombudsman.

Ik wens u heel veel sterkte en voor al die deskundigen what goes around comes around.

johandv
door johandv - Apr 20, 2005 om 16:41
94 Antwoorden / 4 Vragen

het verhaal komt wat verward en niet duidelijk bij mij over.U zou een advocaat kunnen inschakelen en medische contra-expertise laten doen.Er moet meer aan de hand zijn, want een verzekeraar kan maar niet zo  een claim afwijzen op onduidelijke medische gronden

ca
door careuter - Apr 20, 2005 om 18:04
6 Antwoorden / 1 Vragen

Deze club is bij ons bekend. Ga eens kijken op www.stichtinggaos.nl of ga rechtstreeks naar:

www.stichtinggaos.nl/verzekeraarsmaatschappijen.php

Neem snel contact met ons op en wij zullen zien wat wij voor u kunnen betekenen. Jouw verhaal staat niet alleen. Cardif overspoelt Nederland met een wanproduct (hypotheekpolissen met werkloosheid en arbeidsongeschiktheidsdekking) waarbij zekerheid ver te zoeken is. Stichting GAOS probeert hier iets aan te doen, dus....

re
door rene17 - May 23, 2005 om 11:00
106 Antwoorden / 3 Vragen

Allereerst gecondoleerd met het verlies van uw dierbaren.

Ten aanzien van de verzekering geldt: als een verzekeraar een claim afwijst, dan dient hij dit welonderbouwd en eventueel tezamen met de bewijsstukken te doen.

Indien de bewijzen van het gebruik van (overmatig) alcohol ontbreken, zal deze afwijzing van de verzekeraar zeker stranden bij de rechter.

In uw polisvoorwaarden staat overigens vaak wel vermeld wat u kunt doen indien u het niet met de verzekeraar eens bent. In het algemeen kunt u de zaak eerst voorleggen bij het Klachteninstituut voor Verzekeraars. U kunt er natuurlijk ook voor kiezen om naar de rechter te stappen.

Een verzekeraar kan niet zomaar afwijzen op basis van een mondelinge uitspraak van een assisstent neurologie. De verzekeraar kan u wel verzoeken om toestemming tot inzage in het medisch dossier. U hebt zelf ook recht op inzage in uw medisch dossier, zodat u (bv. samen met uw huisarts) kunt nagaan of er verkeerde zaken in het medisch dossier zijn vermeld ten aanzien van alcoholgebruik.

Sterkte.