schade
door schade Nov 1, 2021 om 14:15
Garantie & verzekeringen
De fiets van mijn echtgenote valt tijdens een windvlaag tegen mijn auto

Bij het verplaatsen van haar fiets bij de flat valt tijdens een windvlaag haar fiets tegen mijn auto en zitten er nu krassen op van haar handrem ben ik dan hier voor verzekerd met mijn aansprakelijkheidsverzekering ?

7072 10 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Nov 1, 2021 om 14:24
11558 Antwoorden / 51 Vragen

Dat zal afhangen van uw polis voorwaarden. De ene verzekering zal ja, de ander kan nee zeggen. Vraag het uw verz.agent.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Nov 1, 2021 om 14:34
2084 Antwoorden / Vragen

Dat is materiele schade en die is op de AVP volgens mij altijd uitgesloten tussen medeverzekerden.

Ja
door JannieBoe - Nov 1, 2021 om 14:37
124 Antwoorden / Vragen

Als u en uw vrouw op dezelfde WA verzekering zijn verzekerd zegt de Consumentenbond: 'Dit valt buiten de dekking. [.....] Materiële schade aan spullen van iemand die meeverzekerd is op jouw polis (je partner of kind bijvoorbeeld). Als je kind jouw iPad stukmaakt, geeft de AVP geen dekking.'
Maar gewoon de verzekeringmaatschappij bellen is het beste natuurlijk.

sira
door sira - Nov 1, 2021 om 15:02
2354 Antwoorden / 24 Vragen

Ik zou bijna zeggen "hoop dat uw vrouw goed verzekerd is, en vooral aangifte doen", maar dat is een grapje, want ik kan me heel goed voorstellen dat u er de smoor over in heeft.

Bel even met uw verzekeraar of tussenpersoon, dan weet u het zeker.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 1, 2021 om 15:38
16879 Antwoorden / 202 Vragen

Ik kan hierop maar één antwoord geven en dat is: meld dit bij uw verzekering en wacht af hoe men reageert. Ik vrees, eveals anderen die dat al aangaven, dat u zelf voor de schade 'moet' opdraaien. Daarbij is het ook nog de vraag in hoeveree eventuele schade binnen het eigen risico valt.

panter22
door panter22 - Nov 1, 2021 om 18:33
6599 Antwoorden / Vragen

Het zijn maar een paar krasjes die je misschien zelf kunt bijwerken.
Kijk eens hier:
https://www.ad.nl/nlthuis/met-deze-huis-tuin-en-keukenmiddeltjes-verwijder-je-snel-krassen-in-autolak~a9fb511e/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Het is maar een geluk dat de fiets tegen jullie eigen auto is aangevallen. Anders had ze de schade aan andermans auto moeten vergoeden.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 2, 2021 om 09:55
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Flat & Harde Wind?

Daarom  staan er vaak rekken en niet  pal naast  geparkeerde auto's.

De eigenaar fiets is verantwoordelijk voor goed stallen en  bij vallen voor de schade.

Echter een Echtgenote valt hier buiten,  die van jou buurvrouw wel.

Mijn auto verzekeraar zou bij AR verzekering dit graag uitbetalen.

Maar van 80% naar....en  ik zou dan wel heel erg duur uit zijn over meerdere jaren voor ik weer op 80% korting zit.

Een goed fietsenrek of beugel kopen en die ook gebruiken.

Een verzekeraar wilde vooral Winst maken en  zou daarom liever niets claimen als ze al betaalden.

Naast deze schade hebben ze ook kosten voor administratie en regelen dus zelf betalen meestal voordeligste.

mo
door mof - Nov 3, 2021 om 11:39
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nee. Uw aansprakelijkheidsverzekering verzekerd aansprakelijkheid van schade u die u bij anderen veroorzaakt. Hier is uw echtgenote aansprakelijk. Dit wordt eventueel gedekt door de aansprakelijkheidsverzekering van uw echtgenote.

Coebel
door Coebel - Nov 3, 2021 om 11:41
52 Antwoorden / 1 Vragen

Waar maak je je druk over. Twee krasjes niet door de lak heem maar op de clearcoat, dus goed poetsen en het is niet meer te zien 10 minuten werk. De auto zal in zijn bestaan toch wel meer krasjes oplopen.

1paul
door 1paul - Nov 3, 2021 om 13:58
3163 Antwoorden / 0 Vragen

als u een uitgebreide WA verzekering heeft afgesloten wel en anders niet, kijk hiervoor uw verzekering na en de voorwaarden....