Declaratie specialist
Ik ben onder behandeling geweest bij de Van Linschoten Kliniek in Hilversum ivm oor en gehoorproblemen. Ik ben nu in 2013 4 maal daar geweest:
De eerste keer is een buisje geplaatst. d
Dit werd met een plaatselijke verdoving gedaan en alles was binnen 20 minuten gebeurd.
Toen dit snel ging ontsteken, kon ik weer terugkomen om het buisje te verwijderen, en kreeg een recept voor een antibiotica kuur mee. Enkele dagen later kreeg ik hevige evenwichtstoornissen waardoor ik weer naar de kliniek ging. Kreeg hier andere medicijnen voor (die niet hielpen) en na een week was ik weer terug, ivm de heftige duizelingen die mij plat op bed hielden.
Uiteindelijk werd ik naar een Duizelingscentrum doorverwezen.
Voor de 4 consulten/behandelingen werd bij Zilveren Kruis Achmea € 1018,05 gedeclareerd.
Omdat ik dit wel erg veel vindt, heb ik geïnformeerd bij Zilveren Kruis. Het antwoord was dat men dit nooit controleert, en dat ik het met de specialist moest opnemen. Ik kreeg alleen een code mee, die stond voor operatie n.a.v. "middenoorontsteking". Ivm privacy (mijn?) waren verdere gegevens niet bekend en deed men er niets mee.
Contact opgenomen met van Linschoten specialisten. Daar vertelde mij men dat ik geen specificatie kon krijgen omdat men de declaratie van alle Zilveren Kruis cliënten als verzamelnota indient en het enige wat men kon zien was de "operatie"(aanbrengen drain) onder narcose. Narcose die ik dus niet heb gehad. Men zou hierop terugkomen na overleg met de specialist, maar 2 weken later heb ik nog niets gehoord.
Ik heb dit nu gemeld bij de NZa, maar verwacht er niet te veel van. Wat helpt wel?
[quote=elfje9 schreef op zondag 12 mei 2013, 12:51]
Voor de 4 consulten/behandelingen werd bij Zilveren Kruis Achmea € 1018,05 gedeclareerd.
Omdat ik dit wel erg veel vindt. Daar vertelde mij men dat ik geen specificatie kon krijgen omdat men de declaratie van alle Zilveren Kruis cliënten als verzamelnota indient en het enige wat men kon zien was de "operatie"(aanbrengen drain) onder narcose.
--Behandelingen in ziekenhuizen worden betaald volgens Diagnose Behandel Combinaties (DBC). Een DBC beschrijft het totale behandeltraject. Vanaf de diagnose tot en met de (eventuele) ziekenhuisbehandeling. Ieder behandeltraject heeft een eigen code. Hierdoor worden ziekenhuisbezoeken, onderzoeken en behandelingen niet meer apart in rekening gebracht. -- -Info-
De tarieven die ze hanteren staan gewoon te lezen op hun site dus kun je zelf toch nagaan of het een beetje klopt ? - Klik Hier-
Je kunt her ook nog even kijken: - klik Hier -
Een plaatselijke verdoving (regionale verdoving) is ook een narcose, hoor.
@Stacey, dit heb ik niet van een site: heb pas twee staaroperatie's ondergaan en daar het woord regionaal gehoord ;-))
[quote=tenormin schreef op zondag 12 mei 2013, 14:24].
@Stacey, dit heb ik niet van een site: heb pas twee staaroperatie's ondergaan en daar het woord regionaal gehoord ;-))
Oké, goed dat je het zegt ik wilde je tekst al op gaan sporen haha
Nee hoor, geintje :-)
Beste elfje9,
Het is niet uit te sluiten, dat je óók slachtoffer van een groot fraudeschandaal geworden bent (zie Telegraaf). Juist nú komt het er op aan om alle fraudeurs te ontmaskeren. Mijn TIP is de onafhankelijke zorg-consumentenbond NPCF.nl om deze klacht te laten bekijken/uitzoeken. Onlangs hebben ze 8.500 leden over hun ervaringen met declaraties laten berichten en kennen intussen de weg en de boesdoeners. Dus leg het de NPCF Nederlandse Patiënten en Consumenten Federatie voor.......je kunt alleen winnen. Ik heb een rekening over een nooit plaatsgevonden operatie ingeruild tegen een normaal medisch onderzoek en het St. Antoniusziekenhuis in Nieuwegein krijgt zowel een boete als ook een administratief onderzoek aan zijn ziekenhuisbroek!
Ik heb altijd een zakelijk antwoord op alle vragen van ze gekregen. Aanbevolen!
http://www.telegraaf.nl/binnenland/21558862/__Onthutsende_fraude_ziekenhuizen__.html
Inmiddels is er contact geweest met de kliniek. Al is de arts het niet eens met mijn klacht, uit coulance zal het bedrag gecrediteerd worden en een aanmerkelijk lager bedrag worden gedeclareerd.
Dus controle blijft nodig.
Het grootste gedeelte van de nota is voor de instelling: administratie, computers, personeel e.d. Dit vind je niet op de DBC's enz. terug. Wat de arts als honorarium zelf rekent is alleszins redelijk.
elfje9 vroeg "wat helpt wel?".........
Je ziet het, controleren helpt, alhoewel de aangeboden coulanceregeling niet kan worden opgevat als het toegeven van een ("bewuste") fout. Ze willen waarschijnlijk geen openbare publiciteit over interne zaken en de actuele berichtgeving zet ze nu óók nog eens extra onder druk! KASSA inclusieve.
Het zou de kliniek echter sieren wanneer ze de klant meteen serieus nemen. Mijn voorstel: zet op de website een "binnen 24h-antwoord-garantie". Alhoewel dit eigenlijk vanzelfsprekend zou moeten zijn.
Persoonlijk heb ik fout na fout uit rekeningen, overigens óók van apothekers kunnen halen en nooit gedacht "maakt niet uit als de verzekering het maar betaalt". Negatieve en positieve ervaringen zet je het beste direct op reviewsites, zodat een informant door jouw bericht een mening vooraf kan vormen over de zorggever.
[quote=labren schreef op maandag 13 mei 2013, 18:51]waarom zou je dat willen weten , het wordt toch betaalt door je zorgverzekeraar???
.....en wíe, beste labren, betaalt dan de zorgverzekeraar.........?
jij en ik en wij....... een beetje erg kort door de bocht gedacht!
[quote=labren schreef op maandag 13 mei 2013, 18:51]waarom zou je dat willen weten , het wordt toch betaalt door je zorgverzekeraar???
Beste Labren,
Hieronder is aangetoond, dat het (naïeve) geloven dat de verzekering alles betaalt, jou, mij en ons door bedrog tenminste ca. € 300,- premie per jaar kost.
M.a.w. de eigen bijdrage kan weer terug van € 350,- naar € 50,- ....als de burgers maar oppast en melingen gaat maken van onbegrijpelijke declaraties.
TIP: kom je er niet uit hoe de afrekening bedoeld is.......neem contact op met de NPCF.nl (kostenloze zorgconsumentenbelangenbehartiger).
...........en dan de vergeten link nog (sorry):
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3440855/2013/05/14/Zorgpremie-is-300-euro-te-hoog.dhtml
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zakelijk energiecontract consument
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Opzoek naar betrouwbare huurwoning website DH
Ik ben op zoek naar een huurwoning in Den Haag, nu heb ik er een aantal gevonden die interessant zouden kunnen zijn, echter allemaal op websites waar je een betaald account dient aan te maken alvorens je kunt reageren op een woning of een bezichtiging kunt plannen.
Zitten hier ook betrouwbare websites tussen en zo ja welke zijn dit?
Lees meer
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer