D.
door D. Packbier Sep 19, 2021 om 11:53
Garantie & verzekeringen

Defecte e bike

Vorig jaar heb ik bij de Lidl een e bike gekocht, na drie maanden waren het computertje en de accu van de fiets kapot. Gelukkig nog garantie. 


Het bedrijf dat de fietsen aan Lidl levert zou de fiets moeten komen maken. Na meerdere malen contact te hebben opgenomen met Lidl en het fietsbedrijf zijn we drie maanden verder. 


de fiets heeft drie maanden stuk ik de stalling gestaan voordat de fiets gemaakt werd. 


wederom een aantal weken met de fiets kunnen fietsen. Nu is de fiets weer stuk, en staat alweer 5 maanden ongebruikt in garage. 


niemand neemt de verantwoordelijkheid om de fiets te komen maken.wel heb ik nog garantie. Er word gezegd dat het lang duurt voordat onderdelen binnen zijn, daarna, monteur is met vakantie. Nu wordt er al weken niet meer gereageerd op onze mails. 


In een eerdere mail werd gezegd we sturen iemand langs om de fiets op te halen, u krijgt het aankoopbedrag terug.
In een mail erna geven ze aan toch niks voor ons te kunnen betekenen, we moeten bij de Lidl zijn.
Wat kan ik hier verder aan doen of moet ik het loslaten?

10247 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Sep 19, 2021 om 12:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen
3

U moet inderdaad bij Lidl zijn. Maar dat gedoe is het nadeel van een fiets kopen bij een supermarkt in plaats van een rijwielhandel.

marita5
door marita5 - Sep 19, 2021 om 12:23
11519 Antwoorden / 15 Vragen
5

Hallo D.Packbier , 

U moet bij de verkoper zijn , dus Lidl . 

Lidl is aangesloten bij Thuiswinkel.org , u kunt daar een klacht indienen , klik op de rode regels . 

https://www.thuiswinkel.org/leden/lidl/certificaat/ 

https://www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/ 

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 19, 2021 om 12:24
7195 Antwoorden / 3 Vragen
5

Het fietsbedrijf kan pas iets voor u doen als Lidl daartoe opdracht geeft.
Bewaar ondertussen de mail waarin staat dat u het aankoopbedrag terugkrijgt.
Misschien kan het juridisch loket iets voor u betekenen.

https://www.juridischloket.nl/contact/

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Sep 19, 2021 om 12:59
1768 Antwoorden / 31 Vragen
3

Geachte D. Packbier, 

Om welk model gaat het?

Ik kijk ook vaak naar die elektrische fietsen bij Lidl vanwege de lage prijs, maar ik verwacht altijd de problemen zoals bij u......

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 20, 2021 om 09:50
16861 Antwoorden / 202 Vragen
2

Als al aangegeven: de verkoper (Lidl is verantwoordelijk. Volgens deze wetgeving heeft u bij een ondeugdelijk product dat niet gerepareede kan worden recht op het terugontangen van de aankoopssom en ik  lees dit in uw vraag: (citaat) In een eerdere mail werd gezegd we sturen iemand langs om de fiets op te halen, u krijgt het aankoopbedrag terug''  en dat is dan wel geheel conform de wetgeving en lijkt het mij dat daar dan ook niets op tegen is. Wat zou u anders willen? De fiets is kennelijk niet te repareren. Voor de complete regel/wetgeving zie o.a. (naast al verkregen verwijzingen) 

https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn

 

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product   en voor de wetgeving: 

 

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

 

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

 

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html   en evt verder t/m art 25



mo
door mof - Sep 20, 2021 om 11:05
3619 Antwoorden / 3 Vragen
1

Aan welk bedrijf heeft u betaald? Welk bedrijf staat op de factuur? Dat bedrijf is leverancier, daar moet u verhaal halen.

ma
door marleenvanh - Sep 20, 2021 om 12:46
451 Antwoorden / 1 Vragen
0

Lidl!. U, als koper, heeft -strict gezien- niets te maken met de fabrikant. 

bennieol
door bennieol - Sep 20, 2021 om 13:17
64 Antwoorden / 3 Vragen
0

[Edit redactie: niet-inhoudelijke reactie]

panter22
door panter22 - Sep 20, 2021 om 15:02
6599 Antwoorden / Vragen
0

Aldi en Lidl verkochten dezelfde fiets en volgens deze info wordt service en garantie geregeld door FietsNed.

De rol van FietsNED in dezen is dat wij jouw directe aanspreekpunt zijn voor:

  • Servicevragen
  • Garantieclaims
  • Reparaties (tegen betaling)
  • Onderhouds en servicebeurten (tegen betaling)

Onze servicedesk medewerkers staan graag voor je klaar op doordeweekse dagen van ma t/m vrij tussen 8:30 - 17:00 uur via telefoonnummer 088-112 1123. Of via onderstaand contactformulier.

https://www.fietsned.nl/elektrische-fiets-lidl
Wat was het antwoord van Lidl toen je de klantenservice belde?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Sep 20, 2021 om 15:28
1389 Antwoorden / 10 Vragen
0

Het is voor deze prijs geen topkwaliteit en een Display kan  een tikje gehad hebben.

Deze Budget is leuk voor voorzichtige ouderen en bij defect, 

onbekend merk en weinig voorraad aan onderdelen kan het langer duren.

 

Ook  een tekort aan goede vakmensen die kunnen herstellen.

Ik zag deze ook maar de Sparta vanaf  €999,- is ook  na erg lang wachten leverbaar maar die heeft wel plaatselijke service.

 

Maar  waar fiets je,  op ruwe straatstenen kan het flink rammelen en heb ik liever ietsje betere kwaliteit dan op vlakke asfalt wegen.

lo
door lopaka - Sep 23, 2021 om 19:05
70 Antwoorden / 47 Vragen
0

Koop nooit bij een kruidenier het zijn allemaal oplichters

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Va
Vandamenel - Apr 29, 2024 om 13:31
Winkels & webshops
ICI paris webwinkel/postnl is mijn retour kwijt

ICI paris webwinkel/postnl is mijn retour kwijt

In december 2023 heb ik een bestelling geplaatst en een week later geretourneerd. Netjes afgegeven bij het plaatselijke postkantoor binnen de retour termijn, met het label dat je kunt downloaden op hun website.

Het pakket is echter kwijt geraakt, vandaag de dag staat de informatie nogsteeds op 'bezorgtijd onbekend'. Na talloze mailtjes en belletjes weigert ici Paris mij te helpen. Ook n ... Lees meer

Va
VanJetje - May 2, 2024 om 20:48
Auto & vervoer

NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren

In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen. 
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke ... Lees meer

Gr
Grekoki - May 3, 2024 om 09:47
Computers & telefonie

Welke smartfone maakt mooie foto's?

Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer