am
door amdeg Jul 13, 2011 om 10:42
Garantie & verzekeringen

Dekt WA verzekering ook gezinsleden onderling?

Mijn zoon van anderhalf heeft vanochtend mijn bril op de grond gegooid en de glazen zijn nu kapot. Ik dacht dat er een rechterlijke uitspraak is geweest dat de WA verzekering dit soort gevallen toch wel dekt en dus wel de kosten van de bril aan mij zal vergoeden. Volgens mijn verzekeringsmaatschappij is dat niet zo.

Weet iemand van de uitspraak waar ik het over heb of is het inderdaad zo wat de verzekering zegt?

13008 18 Rapporteer

am
door amdeg - Jul 13, 2011 om 10:54
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank je voor je supersnelle reactie - maar wat jammer dat de verzekering gelijk heeft.

pschaecker
door pschaecker - Jul 13, 2011 om 10:54
171 Antwoorden / 0 Vragen

De verzekering heeft gelijk. Zie hier: financieel.infonu.nl

emcede
door emcede - Jul 15, 2011 om 00:15
960 Antwoorden / 4 Vragen

Schade aan verzekerden onderling is uitgesloten van de dekking. De rechterlijke uitspraken die u bedoelt is vast het hangmatarrest. Complete uitleg op deze plek gaat te ver, maar deze zaak is in elk geval niet van toepassing voor u omdat die uitspraak gaat over letselschade (hetgeen net weer wél verzekerd is, ook onderling).

Mogelijke oplossingen:
- uw inboedelverzekering (sommige verzekeraars hebben zo'n uitgebreide dekking dat dit er onder valt, bv. Aegon)
- uw zorgverzekering

nb
door nbw - Jul 15, 2011 om 02:05
521 Antwoorden / 24 Vragen

We zijn tot een verzekeringsvolk gemaakt als consument . Alles lijkt in de campagnes gedekt maar heel vaak blijkt dit toch niet zo simpel te zijn . Heb assurantie b-diploma en mag iedereen gekwalificeerd verzekeringen verkopen als ik me laat inschrijven als tussenpersoon. En ik had uitstekende rapportcijfers. Wat ik poog te zeggen dat klanten denken dat alles is verzekerd en dat verkopers er alles aan doen dit gevoel te bevestigen middels reclames en mooie woorden.

De basis van verzekering en alle regels zijn vastgelegd in diverse wetten. De basis is eigenlijk dat mensen premie betalen voor totaal onverwacht onheil van buiten.

Natuurlijk kun je je bril wel vergoed krijgen, maar dan moet je een rechtszaak beginnen tegen een 1,5 jaar oud eigen kind.Kansloos en zinloos. Het is normaal dat kinderen van 1,5 brillen kunnen grijpen en vernielen. Zoiets is moet je weten .

tdehond
door tdehond - Jul 15, 2011 om 09:19
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Bij een vriend is de kosten van het mollen van een bril door de eigen hond wel vergoed door hun verzekering.

Ik denk dus dat het per verzekering verschillend ligt.
Mogelijk wordt het wel vergoed als u een w.a. verzekering voor uw kind af sluit. ( wel dan eerst informeren of dan schade in eigen huis door kind veroorzaakt vergoed wordt)

tdehond
door tdehond - Jul 15, 2011 om 09:20
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Toevoeging
uiteraard geldt dat dan niet voor deze schade die voorafgaand ontstaan is.

de
door deenv - Jul 15, 2011 om 13:46
10 Antwoorden / 5 Vragen

Lijkt me logisch dat de verzekering dat niet dekt. Het gevolg zou zijn dat iedereen alles wat kapot is gaat claimen met het argument, dat 'de kleine' het heeft gedaan. Het feit dat u weet, dat er een rechterlijke uitspraak is geweest over het een of ander bewijst al dat u zich heeft georienteerd op de mogelijkheden van een dergelijke claim. En dus, dat u een calculerende verzekerde bent.

tenormin
door tenormin - Jul 15, 2011 om 13:47
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=pschaecker schreef op woensdag 13 jul 2011, 10:50]De verzekering heeft gelijk. Zie hier: financieel.infonu.nl

Ik heb naar aanleiding van uw verwijzing het verhaal gelezen maar ik lees daar ook dat gezinsleden onderling ook verzekerd zijn voor dit soort schadegevallen. Althans, dat is wat ik eruit opmaak.

pschaecker
door pschaecker - Jul 15, 2011 om 13:54
171 Antwoorden / 0 Vragen

@engelandvaarder

Deze verzekering dekt de schade die u of een van uw gezinsleden aan een derde (niet gezinslid) toebrengt en waarvoor u aansprakelijk bent.

Deze zin zegt eigenlijk alles, de schade moet aan een derde zijn toegebracht.

=engelandvaarder schreef op vrijdag 15 jul 2011, 13:47:
=pschaecker schreef op woensdag 13 jul 2011, 10:50: De verzekering heeft gelijk. Zie hier: financieel.infonu.nl

Ik heb naar aanleiding van uw verwijzing het verhaal gelezen maar ik lees daar ook dat gezinsleden onderling ook verzekerd zijn voor dit soort schadegevallen. Althans, dat is wat ik eruit opmaak.

sonjaatje
door sonjaatje - Jul 15, 2011 om 14:06
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Deze verzekering dekt de schade die u of een van uw gezinsleden aan een derde (niet gezinslid) toebrengt en waarvoor u aansprakelijk bent.

sonjaatje
door sonjaatje - Jul 15, 2011 om 14:07
1961 Antwoorden / 1 Vragen

@Pschaecker,

Je was me net voor :-)

koekeloer
door koekeloer - Jul 15, 2011 om 14:33
562 Antwoorden / 18 Vragen

Ik denk dat je een punt hebt, als elk gezinslid een eigen verzekering + polis heeft.
Als alle verzekerden op 1 polis staan lijkt het me dat je geen recht op uitkering hebt.

tenormin
door tenormin - Jul 15, 2011 om 15:28
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Toch dom eigenlijk van de WA verzekeringmaatschappijen, want met een kleintje in huis kun je dit soort ongelukjes krijgen. Mijns inziens werken ze, ongewild, eigenlijk fraude in de hand door een bevriend stel, die uiteraard ook verzekerd is dan even te laten verklaren dat hun kindje het gedaan heeft. Uiteraard is dit fraude, maar in de verzekeringswereld is dit niet vreemd. Hoor trouwens veel meer "trucs" van een stel mensen t.o.v. de Verzekering te belazeren, waardeloos, maar ze bestaan wel.

tdehond
door tdehond - Jul 15, 2011 om 17:07
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=engelandvaarder schreef op vrijdag 15 jul 2011, 15:28]Toch dom eigenlijk van de WA verzekeringmaatschappijen, want met een kleintje in huis kun je dit soort ongelukjes krijgen. Mijns inziens werken ze, ongewild, eigenlijk fraude in de hand door een bevriend stel, die uiteraard ook verzekerd is dan even te laten verklaren dat hun kindje het gedaan heeft. Uiteraard is dit fraude, maar in de verzekeringswereld is dit niet vreemd. Hoor trouwens veel meer "trucs" van een stel mensen t.o.v. de Verzekering te belazeren, waardeloos, maar ze bestaan wel.

Ik ben tegen frauderen.

tenormin
door tenormin - Jul 15, 2011 om 18:11
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tdehond schreef op vrijdag 15 jul 2011, 17:07][quote=engelandvaarder schreef op vrijdag 15 jul 2011, 15:28]Toch dom eigenlijk van de WA verzekeringmaatschappijen, want met een kleintje in huis kun je dit soort ongelukjes krijgen. Mijns inziens werken ze, ongewild, eigenlijk fraude in de hand door een bevriend stel, die uiteraard ook verzekerd is dan even te laten verklaren dat hun kindje het gedaan heeft. Uiteraard is dit fraude, maar in de verzekeringswereld is dit niet vreemd. Hoor trouwens veel meer "trucs" van een stel mensen t.o.v. de Verzekering te belazeren, waardeloos, maar ze bestaan wel.

Ik ben tegen frauderen.

Leest u dan dat ik vóór fraude ben?

tdehond
door tdehond - Jul 15, 2011 om 18:39
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=engelandvaarder schreef op vrijdag 15 jul 2011, 18:11]

]Leest u dan dat ik vóór fraude ben?[/i
---------------------------------

U trekt m.i. een voorbarige conclusie.

Ik lees:

Mijns inziens werken ze, ongewild, eigenlijk fraude in de hand door......

Mijn reactie: ik ben tegen fraude.
--------------------------------------------------------------

Ik geef m.i. aan dat ik tegen fraude ben. Niet meer en niet minder.

Ik heb geen idee waar u voor of tegen bent. Ik ben geen psychic.

kl
door klusman - Jul 15, 2011 om 21:58
91 Antwoorden / 9 Vragen

Er zijn maatschappijen waar je, via de inboedelverzekering, ook de door jezelf veroorzaakte schade kunt verhalen.
Volgens mij is Centraal Beheer er één van. Daar heb je nu niets aan, maar voor de toekomst...

tenormin
door tenormin - Jul 15, 2011 om 23:48
16836 Antwoorden / 108 Vragen

pschaeker,
Toch lees ik ook: Feitelijk kan alles wat u in het leven doet schade toebrengen aan een ander. Naast het feit dat deze verzekering alle schade dekt waarvoor u aansprakelijk bent welke u aan derden toebrengt, dekt de verzekering ook schade aan gezinsleden onderling. Ik weet uiteraard niet hoe Amdeg zijn WA en waar heeft verzekerd; wel kan ik mij herinneren, weliswaar in een ver verleden, dat ook de bril van mijn echtgenoot door onze toen 2-jarige zoon is kapot gemaakt en dat viel wel onder de WA verzekering die we hadden (hebben).