kramer8
door kramer8 Jan 21, 2022 om 12:47
Garantie & verzekeringen

Doorlopende reisverzekerin

Ik heb een doorlopende reisverzekering vanaf 2007 bij de Europeesche, onderdeel van ASR. Ik heb mijn Kerstreis naar Boedapes 2021 geannuleerd, omdat er op 17 december een persconferentie was van de regering waarin werd gesteld zomin mogelijk (reis)bewegingen te hebben en zomin mogelijk nieuwe contacten aan te gaan. Ik ben 70 jaar en ben dus ook nog risicogroep.
Ik heb daarop dit gemeld bij mijn verzekeraar, zie hierboven, en heb een schadeformulier ingestuurd. Ik kreeg hierop gisteren het bericht dat dit niet onder mijn doorlopende reisverzekering valt.

Wat blijkt er is niets in de voorwaarden wat refereert aan een pandemie?! Dit is voor mij onbegrijpelijk en onverteerbaar en ga daar dus ook een klacht over indienen en deze ook bij de hoogste baas dhr. Baeten van ASR deponeren. Het kan toch niet zo zijn dat een verzekerings maatschappij buiten het regeringsbeleid en de consequenties daarvan voor de burgers staat.?

1865 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

de
door dejeeper - Jan 21, 2022 om 12:49
54 Antwoorden / 0 Vragen
5

U heeft een reisverzekering die dekt de schade tijdens de reis. Dat is geen annulering verzekering die zou u moeten hebben.

mahadma
door mahadma - Jan 21, 2022 om 12:53
11716 Antwoorden / 52 Vragen
4

U schrijft meteen waarom u niets krijgt uitgekeerd: "Ik heb mijn Kerstreis naar Boedapes 2021 geannuleerd", let op de vette delen.
U had een annuleringverzekering moeten nemen, en dan had het nog de vraag geweest, omdat U annuleert.

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 21, 2022 om 12:59
7358 Antwoorden / 3 Vragen
4

Een pandemie valt niet onder een doorlopende reisverzekering, misschien mogelijk als u een pandemie ziet aankomen.

Vaker op vakantie? Met een doorlopende reisverzekering van de Europeesche bent u altijd goed voorbereid. Ongeacht de bestemming: naar de zon, de sneeuw, een stad of waarheen u ook gaat. Want soms is de reis zelf het doel. En als een boeking onverwacht niet doorgaat, of u voortijdig naar huis moet, is er de doorlopende annuleringsverzekering. Deze beide verzekeringen bieden wij aan onder de naam Doorlopende Reisverzekering.

https://www.europeesche.nl/verzekering/doorlopende-reisverzekering

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 21, 2022 om 12:59
2255 Antwoorden / Vragen
0

Voordat u nou gaat klagen is het wellicht handig eerst eens goed te kijken waarom men deze schade heeft afgewezen. Wellicht hoort er ook een motivatie bij die afwijzing en kunt u eens kijken waar uw verzekering dekking voor biedt. In z'n algemeenheid staat er in de voorwaarden een lijst met valide redenen om te annuleren en is de rest dus niet gedekt.

Thecla58
door Thecla58 Jan 21, 2022 om 13:50
927 Antwoorden / 3 Vragen

@Henkdezevende,

In een reisverzekering, is annuleren nooit gedekt. Die dekking vindt plaats door de annuleringsverzekering. Overigens is er, in casu, op eigen initiatief geannuleerd en niet omdat er een negatief reisadvies was of dat van de reisorganisatie werd geannuleerd.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 21, 2022 om 13:06
16959 Antwoorden / 202 Vragen
3

Mijn vraag is ook of u een Doorlopende reisverzekering heeft en polisvoorwaarden zoals die waar @Sjoppy naar verwijst.

Als dat inderdaad zo is lijkt de afwijzing mij onterecht. Indien dat niet zo is is het m.i. wel terecht.

U geeft aan een klacht te deponeren bij de CEO van ASR en dan kan ik  ook even niets anders dan dan adviseren om dat af te wachten en indien die reactie u niet bevalt, resp. u het daar niet mee eens bent dan rest de gang naar naar de Geschillencommissie: www.kifid.nl

marita5
door marita5 - Jan 21, 2022 om 13:17
11649 Antwoorden / 15 Vragen
3

Hallo Kramer8 , 

Lees hier eens Veelgestelde Vragen , klik op de rode regel . 

https://www.europeesche.nl/nieuws/coronavirus-vraag-en-antwoord

Thecla58
door Thecla58 - Jan 21, 2022 om 13:46
927 Antwoorden / 3 Vragen
3

Er was geen negatief reisadvies naar Boedapest, alleen het dringende advies om niet te gaan. Jij hebt er voor gekozen, hoe begrijpelijk ook, om je reis te annuleren en dat is heel terecht niet gedekt in de reisverzekering. Mocht je een annuleringsverzekering hebben afgesloten ook dan is je annulering niet gedekt, ondanks het feit van de pandemie, omdat er door het ministerie van BuZa geen negatief advies gegeven is.

Overigens is uit herhaaldelijke onderzoeken gebleken dat een doorlopende reisverzekering vaak duur is en dat er dingen verzekerd zijn die ook (al dan niet met lagere vergoedingen) onder de algemene ziektekostenverzekering vallen.
Misschien is het iets om eens te kijken hoeveel een reisverzekering kost en wat er onder de ziektekostenverzekering valt.

Ik ben het met andere reageerders hier eens dat je nauwelijks, denk eerder geen, kans maakt dat het vergoed gaat worden.

lo
door lovewinnie - Jan 21, 2022 om 15:52
1227 Antwoorden / 1 Vragen
1

Ook een annuleringsverzekering had niet vergoed. Reis verzekering al helemaal niet. 

Je hebt zelf geannuleerd. Er werd gewoon gevlogen en had gewoon op vakantie gekunnen . Dat u annuleert omdat u toch niet durft is u eigen risico en probleem. 

Was er echt negatief reisadvies, dus geen vliegverkeer dan hadden hun geannuleerd en had ik wel geld terug gekregen . Als u zelf annuleert is dat ook nu niet meer van zelf sprekend

panter22
door panter22 - Jan 21, 2022 om 16:11
6599 Antwoorden / Vragen
1

Je boekt een reis in coronatijd. Maar kennelijk kijk je nooit naar tv of lees je geen kranten.
Want nog weet je niet dat je in deze tijd bijna geen beroep kunt doen op je reisverzekering.
En in al die jaren dat je een reisverzekering hebt gehad, heb je gelukkig nooit een reis hoeven annuleren.
Want daar gaat hier om. Wil je een reis annuleren, dan heb je een annuleringsverzekering nodig.
Maar troost je, een annuleringsverzekering keert ook niet meer uit. 
Wacht dus even tot de coronatijd over is of dat de tijd zodanig veranderd  is dat je weer zonder qr codes of vaccinatie kunt reizen. 
Lees hier de voorwaarden van je verzekering:
https://www.asr.nl/blog/deze-zomer-op-vakantie-reisverzekering

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer