luky1951
door luky1951 Mar 22, 2016 om 01:14
Garantie & verzekeringen

Dubbele fietsverzekering

Ik heb een Elektrische fiets, dat wil zeggen met trapondersteuning.
Bij aanschaf van de fiets wordt je bijna een fietsverzekering van ENRA door de strot gedouwd,
ENRA is een dure fuetsverzekering en gelijk voor 3 of 5 jaar, en dat worst dan ineens (€300-400) d.m.v een acceptgiro
van de bankrekening afgehaald, ikzelf ben nu overgestapt naar Univé.
Maar ik ben ook al enige jaren lid van een fietsclub, ikzelf val onder de groep Fiets & Geniet, en die zijn automatisch
aangesloten bij de NTFU, die op hun beurt hebben voor alle leden een fietsverzekering afgesloten.
Maar sinds een paar jaar kan de de feitsverzekering vervangen door een pechpass.
Maar het bestuur die je wel op deze mogelijkheid wijst die je overigens zelf kan instellen via een websit Het bestuur vind dat bubbel
verzekerd zijn niet zo erg, want bij navraag zeggen ze dat een "gewone verzekering voor E-bikes zouden moelijk doen bij uitkering
na een ongeval, als er in groepsverband gefietst zou worden, terwijl de groep Fiets & Geniet max 18 km fiets, keurig achter elkaar, en
zeker geen wedstidjes doen onderling, worden wel pauzes gehouden, en op een mooi plekje wordt er gestopt om foto's te maken.
Maar de concrete vraag is zouden fietsverzekeringen moelijk doen bij uitkeringen als er in groepsverband gefiets wordt?

2223 6 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Mar 22, 2016 om 06:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Vraag het Univé... lijkt mij een stuk logischer dan het hier vragen.

tenormin
door tenormin - Mar 22, 2016 om 06:16
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Nogal simpel gesteld: verzekeringen doen altijd moeilij; dubbel te zijn verzekerd levert ook geen winst op als dat is wat u bedoeld. Zoals u zelf stelt: het is bubbel, lucht.

marita5
door marita5 - Mar 22, 2016 om 08:06
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Luky1951 ,

Lees deze informatie eens door , betreft dubbele verzekering .

http://www.geld.nl/reisverzekering/service/dubbel-verzekerd

Nadeel driejarig contract .

Het nadeel van een drie-jarig contract kan zijn dat wanneer bijvoorbeeld na één jaar uw verzekerde fiets gestolen wordt en de verzekering u een uitkering geeft, de bestaande drie-jarige verzekering vervalt. De fiets die u dan koopt als vervanging valt niet meer onder uw oude polis en de vooruitbetaalde premie is weg. Je goed in de gaten moet houden wanneer je contract stopt, het gaat sneller dan je denkt, als je fiets net in de maand gestolen wordt na het aflopen van het contract heb je niets te verhalen.

Bron : consumentenbond.nl

Tijger2
door Tijger2 - Mar 22, 2016 om 09:22
302 Antwoorden / 1 Vragen

Of iemand een fietsverzekering wil afsluiten of niet, dat is aan hem. Begrijp niet wat u bedoelt met "door de strot geduwd". U zegt gewoon NEE. En met een acceptgiro kan men alleen zelf betalen. Maar u bent nu toch niet bij die verzekeraar en hebt zelf een verzekering afgesloten bij Univé?

U blijkt dan ook nog verzekerd te zijn via de club. Of u echt dubbel verzekerd bent, is maar de vraag. Daar zou u de polisvoorwaarden voor naast elkaar moeten leggen. En naar de dekkingen moeten kijken. Kan mij haast niet voorstellen dat die hetzelfde zullen zijn.

En is die clubverzekering ook van toepassing als u niet in clubverband fietst? Ook als men maar 18km fietst en netjes achter elkaar kan er iets gebeuren.

aurora1
door aurora1 - Mar 22, 2016 om 14:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Voor het vergelijken van deze polissen heeft u mogelijk iets aan de website van de ANWB w.b. waarop te letten: diefstal, pech, ongevallen, rechtsbijstand etc., wat bij de ene verzekering wel en bij de andere bijv. niet verzekerd is, en over het met een groep/in clubverband fietsen: http://www.anwb.nl/verzekeringen/fietsverzekering.

holstein
door holstein - Mar 23, 2016 om 13:40
922 Antwoorden / 16 Vragen

Ik mag toch hopen dat u zelf prima een beslissing kunt nemen wat u wel en niet wilt, zo ook met de door u genoemde Enra verzekering.
Ik betaal 300 euro voor een Enra casco verzekering van 5 jaar en dat is precies 5 euro per maand op een E bike van 2.650 euro, waarmee je dan ook een hele uitgebreide dekking hebt.
Vaak net als met de auto, aanschafprijs is vaak wel te doen, maar op de banden moet een knaak worden bezuinigd, raar hoor....