an
door andreaslier Sep 16, 2005 om 17:35
Garantie & verzekeringen

Dubbele maandpremie word niet teruggestort?

Ik heb per ongeluk een dubbele premie overgemaakt naar HGL Achmea maar ze zijn volgens een medewerkster niet in staat om het terug te storten. volgens haar is het vastgezet als premie voor de volgende maand, maar volgens mij moeten ze het gewoon terugstorten omdat ze er geen recht op hebben. De 2 andere rekeningen die erbij zaten zijn keurig trug betaald.en als ik ze bel om te vragen het terug te storten omdat ik ook nog andere rekeningen moet betalen, gooien ze de hoorn op de haak. Hoezo ZORG verzekeraar?

303 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Sep 16, 2005 om 22:03
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Goedendag,


Ik begrijp wel dat u de opstelling van uw zorgverzekeraar vervelend vind, maar de fout ligt bij u. Ik denk daarom ook niet dat de zorgverzekeraar verplicht is om het geld terug te storten.


Bekijkt u het eens van de andere kant: als u de zorgverzekeraar was en u had een klant die zijn zorgpremie al een maand vooruit betaald, dan zou u daar -als zorgverzekeraar- blij mee zijn. Temeer vandaag bleek dat steeds meer rekeningen blijven liggen bij consumenten en dus steeds vaker een incassobureau moet worden ingeschakeld door bedrijven.


Uw zorgverzekeraar heeft u medegedeeld dat uw teveel betaalde premie blijft staan als betaling voor volgende maand, dat wil zeggen dat u volgende maand "geld over houdt" in uw begroting. U heeft dan immers al uw zorgpremie betaald. Wellicht als u dit gegeven uitlegt aan uw schuldeisers, met daarbij de toezegging dat u de vorderingen volgende maand meteen betaalt, er een betaalafspraak c.q. langere betaaltermijn kan worden afgesproken. Dit moet u na afspraak dan natuurlijk wel zo snel mogelijk doen, anders verliezen bedrijven het vertrouwen in u.


Succes ermee en ik hoop dat u hier iets aan heeft.


Groet Richard

ve
door verwijderd - Sep 16, 2005 om 22:35
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dit komt vaker voor. Ik heb het zelf onlangs ook nog meegemaakt.Bij mij werd de drie maandelijkse geyserhuur dubbel ingehouden. Ook ik kreeg de het bedrag niet teruggestort. De volgende periode werd er uiteraard geen bedrag ingehouden.


Het maakte mij niet zo veel uit, maar ik heb uiteraard wel nagevraagd, of het gangbaar is, dat in dergelijke gevallen het bedrag niet teruggestort wordt. Het antwoord was dus ja.


Er wordt stilzwijgend van uitgegaan, dat het voor de consument niet veel uitmaakt en bovendien scheelt het het bedrijf in extra administratieve handelingen.


Ik denk ook niet, dat u er veel aan kunt doen, als het u overkomt.


Groet, Miguel.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2005 om 23:31
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het getuigt beslist niet van enige goede behandeling. U bent zeker niet verplicht om zover vooruit ook vast de volgende maandtermijn te betalen.


Uw zorgverzekeraar moet dat geld gewoon terugstorten; een kleine moeite als je een beetje wil toont.


Misschien een wijze les om rekening mee te houden bij uw keuze als u straks de basisverzekering krijgt. U kunt dan zonder medische selectie van verzekeraar veranderen voor de basisverzekering en bij sommige verzekeraars ook voor wat betreft de aanvullende verzekering !

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

No
Noa44evan! - Sep 22, 2024 om 15:46
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Krijg na opzegging van ziggo abbo. nog een rekening van €78,- kosten booster. Terwijl ik deze terug heb gestuurd incl. router in toegestuurde ziggo doos. Tevens dreiging met incasso,omdat ik natuurlijk niet heb  betaald. Ziggo div. keren gemaild hierover maar geen reactie?
Verzendgegevens post nl aanwezig 
Graag Uw reactie hierover. 


              m.vr.gr. John Q. 

Lees meer

Br
Brko - Sep 21, 2024 om 21:58
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?). 
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee ... Lees meer

sn
snokiedeath - Sep 10, 2024 om 18:12
Auto & vervoer

Beeindigen ov chipkaart expres ingewikkeld

Hoi, een ov-chipkaart heeft een houdbaarheidsdatum. Alleen dat is al een zinloze aanslag op het milieu, maar dat even ter zijde. Mijn ov-chipkaart is bijna eindig, dus ontving ik automatisch een nieuwe kaart. Deze nieuwe kaart vervangt de oude. Fysiek gebeurd dit dus vanzelf maar achter de schermen blijft een resterend saldo van €35 achter op mijn oude kaart. Daar wordt niet over gerept.  Om ... Lees meer