Dubbele maandpremie word niet teruggestort?
Ik heb per ongeluk een dubbele premie overgemaakt naar HGL Achmea maar ze zijn volgens een medewerkster niet in staat om het terug te storten. volgens haar is het vastgezet als premie voor de volgende maand, maar volgens mij moeten ze het gewoon terugstorten omdat ze er geen recht op hebben. De 2 andere rekeningen die erbij zaten zijn keurig trug betaald.en als ik ze bel om te vragen het terug te storten omdat ik ook nog andere rekeningen moet betalen, gooien ze de hoorn op de haak. Hoezo ZORG verzekeraar?
Goedendag,
Ik begrijp wel dat u de opstelling van uw zorgverzekeraar vervelend vind, maar de fout ligt bij u. Ik denk daarom ook niet dat de zorgverzekeraar verplicht is om het geld terug te storten.
Bekijkt u het eens van de andere kant: als u de zorgverzekeraar was en u had een klant die zijn zorgpremie al een maand vooruit betaald, dan zou u daar -als zorgverzekeraar- blij mee zijn. Temeer vandaag bleek dat steeds meer rekeningen blijven liggen bij consumenten en dus steeds vaker een incassobureau moet worden ingeschakeld door bedrijven.
Uw zorgverzekeraar heeft u medegedeeld dat uw teveel betaalde premie blijft staan als betaling voor volgende maand, dat wil zeggen dat u volgende maand "geld over houdt" in uw begroting. U heeft dan immers al uw zorgpremie betaald. Wellicht als u dit gegeven uitlegt aan uw schuldeisers, met daarbij de toezegging dat u de vorderingen volgende maand meteen betaalt, er een betaalafspraak c.q. langere betaaltermijn kan worden afgesproken. Dit moet u na afspraak dan natuurlijk wel zo snel mogelijk doen, anders verliezen bedrijven het vertrouwen in u.
Succes ermee en ik hoop dat u hier iets aan heeft.
Groet Richard
Dit komt vaker voor. Ik heb het zelf onlangs ook nog meegemaakt.Bij mij werd de drie maandelijkse geyserhuur dubbel ingehouden. Ook ik kreeg de het bedrag niet teruggestort. De volgende periode werd er uiteraard geen bedrag ingehouden.
Het maakte mij niet zo veel uit, maar ik heb uiteraard wel nagevraagd, of het gangbaar is, dat in dergelijke gevallen het bedrag niet teruggestort wordt. Het antwoord was dus ja.
Er wordt stilzwijgend van uitgegaan, dat het voor de consument niet veel uitmaakt en bovendien scheelt het het bedrijf in extra administratieve handelingen.
Ik denk ook niet, dat u er veel aan kunt doen, als het u overkomt.
Groet, Miguel.
Het getuigt beslist niet van enige goede behandeling. U bent zeker niet verplicht om zover vooruit ook vast de volgende maandtermijn te betalen.
Uw zorgverzekeraar moet dat geld gewoon terugstorten; een kleine moeite als je een beetje wil toont.
Misschien een wijze les om rekening mee te houden bij uw keuze als u straks de basisverzekering krijgt. U kunt dan zonder medische selectie van verzekeraar veranderen voor de basisverzekering en bij sommige verzekeraars ook voor wat betreft de aanvullende verzekering !
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Factuur onterecht ontvangen
Krijg na opzegging van ziggo abbo. nog een rekening van €78,- kosten booster. Terwijl ik deze terug heb gestuurd incl. router in toegestuurde ziggo doos. Tevens dreiging met incasso,omdat ik natuurlijk niet heb betaald. Ziggo div. keren gemaild hierover maar geen reactie?
Verzendgegevens post nl aanwezig
Graag Uw reactie hierover.
m.vr.gr. John Q.
Factuur onterecht ontvangen
Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?).
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee
...
Lees meer
Beeindigen ov chipkaart expres ingewikkeld
Hoi, een ov-chipkaart heeft een houdbaarheidsdatum. Alleen dat is al een zinloze aanslag op het milieu, maar dat even ter zijde. Mijn ov-chipkaart is bijna eindig, dus ontving ik automatisch een nieuwe kaart. Deze nieuwe kaart vervangt de oude. Fysiek gebeurd dit dus vanzelf maar achter de schermen blijft een resterend saldo van €35 achter op mijn oude kaart. Daar wordt niet over gerept. Om ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer