Dubbele zorgverzekering
In 2014 ben ik verzekerd geweest bij De Friesland Zorgverzekeringen. Ik heb me op 4 december 2014 bij PMA Menzis aangemeld via Independer.nl, maar ben toen van gedachten veranderd en heb op 25-12-2014 bij Kiemer (via Independer.nl) een zorgverzekering afgesloten. Echter heeft Kiemer de zorgverzekering bij PMA Menzis nooit opgezegd, en weigert PMA Menzis mij nu uit te schrijven zodat ik naar Kiemer kan overstappen. En Kiemer beweert dat ik de zorgverzekering zelf had moeten opzeggen, terwijl bij de aanvraag online werd gesteld dat zij de verzekering automatisch voor mij zouden opzeggen. Geen van beiden wil nu dus de verantwoordelijkheid op zich nemen.
Het antwoord van PMA Menzis:
"Hartelijk dank voor uw e-mail.
Op het moment dat u uzelf bij ons heeft aangemeld, hebben wij uw oude verzekering voor u opgezegd. Wanneer u daarna nog een andere verzekering afsluit, bent u zelf verantwoordelijk voor de opzegging van uw verzekering die u daarvoor heeft afgesloten. We hebben geen opzegging van u ontvangen en Kiemer heeft uw verzekering bij ons niet voor u opgezegd. Dit betekent dat uw polis bij Menzis in 2015 definitief is en dat we u niet kunnen uitschrijven. Ik kan u alleen adviseren contact op te nemen met Kiemer om daar uw polis te annuleren.
Ik wens u, ondanks mijn bericht, nog een prettige dag verder."
Het antwoord van Kiemer:
"Beste meneer,
Je geeft aan dat wij jouw verzekering bij Menzis nog niet opgezegd hebben.
Jij hebt jezelf aangemeld bij Menzis. Menzis heeft jouw zorgverzekering van 2014 via het landelijke verzekeringssysteem Vecozo beeindigd. Wij kunnen jouw aanmelding bij Menzis daarom niet meer opzeggen, dit dien jij zelf te doen. Wij vragen jou aan Menzis door te geven dat je bij Kiemer verzekerd wilt zijn.
Heb je nog vragen? Laat het ons weten. Klik hier voor alle contactgegevens."
De verzekeraar van 2014 is opgezegd, niet die van 2015 die al was afgesloten....
De opzeg service is alleen voor 2014 en niet voor een reeds afgesloten 2015 polis...
Jammer maar dat had je niet moeten aanmelden en eerst goed denken of zelf regelen.
U heeft in December 2 aanmeldingen gedaan en dat is uw fout.
Independer is computer die wel iets regelde maar niet ziet of je 1x of 10x gaat aanmelden.
En hoe moet je iets opzeggen als je geen klantnummer hebt en nog niet bekend bent?
De Friesland was bekend en mogelijk maar een nog niet lopende kan niet via hun service opgezegd worden, er was nog niets dus niets opgezegd.
Aangezien ik via de website van Independer.nl alleen kon aangeven bij welke zorgverzekeraar ik in 2014 stond ingeschreven, heb ik daar PMA Menzis ipv De Friesland aangegeven, aangezien ik toen al bij De Friesland stond uitgeschreven. Kiemer had dus sowieso kunnen zien dat ik bij PMA stond ingeschreven. Bovendien kunnen zorgverzekeraars via het CVZ heus wel zien of iemand al dan niet al zorgverzekerd is bij wie dan ook.
[quote=m82 schreef op donderdag 22 jan 2015, 16:35]Aangezien ik via de website van Independer.nl alleen kon aangeven bij welke zorgverzekeraar ik in 2014 stond ingeschreven, heb ik daar PMA Menzis ipv De Friesland aangegeven, aangezien ik toen al bij De Friesland stond uitgeschreven. Kiemer had dus sowieso kunnen zien dat ik bij PMA stond ingeschreven. Bovendien kunnen zorgverzekeraars via het CVZ heus wel zien of iemand al dan niet al zorgverzekerd is bij wie dan ook.
Tussen personen maken fouten zoals ieder mens. Maar u schakelt hem zonder dat u de juiste gegevens door geeft die belangrijk zijn om te zorgen dat alles goed verloopt. Daar is dus iets mis door gegaan met gevolgen , doordat u alleen heeft opgegeven wat u oude zorg verzekering was in 2014 en verder dus niet dat u zich weer opgegeven zou hebben.
Vond ergens dit antwoord op eenzelfde soort situatie:
"De enige oplossing is dat verzekering C je laat gaan.
En dat zijn ze ook verplicht als verzekering B je niet laat gaan. Verzekering B heeft namelijk idd het recht om je te houden omdat je daar het eerste aangemeld bent.
Je zal verzekeraar C overigens wel schriftelijk het verzoek moeten doen om de verzekering te annuleren en daar de papieren van verzekering B bijvoegen.
(ik werk bij een zorgverzekeraar)"
Bovendien stelt Independer.nl:
"Uw huidige verzekering wordt voor u opgezegd.
Stapt u uiterlijk vóór 1 januari 2015 over? Dan zegt Kiemer uw huidige zorgverzekering op. Daar hoeft u niets voor te doen. Dat is wel zo gemakkelijk."
Nergens wordt melding gemaakt van het feit dat je je zorgverzekering zelf moet opzeggen als je in één jaar 2 keer overstapt.
[quote=m82 schreef op donderdag 22 jan 2015, 17:18]Bovendien stelt Independer.nl:
"Uw huidige verzekering wordt voor u opgezegd.
Stapt u uiterlijk vóór 1 januari 2015 over? Dan zegt Kiemer uw huidige zorgverzekering op. Daar hoeft u niets voor te doen. Dat is wel zo gemakkelijk."
Nergens wordt melding gemaakt van het feit dat je je zorgverzekering zelf moet opzeggen als je in één jaar 2 keer overstapt.
De huidige zorgverzekering was die van De Friesland in december, die van Menzis was nog niet ingegaan. Zeer domme actie van TS.
De opzegservice geldt inderdaad voor de verzekering van 2014. Vervelend dat dit niet duidelijk is overgekomen. Als er twee aanvragen gedaan worden, moet er één geannuleerd worden. Dit gaat niet automatisch. Ik raad u aan om telefonisch contact met ons op te nemen of ons te mailen. Dan gaan we proberen om u toch bij Kiemer te verzekeren.
Vriendelijke groet,
Independer
[quote=diumenge schreef op vrijdag 23 jan 2015, 09:39][quote=m82 schreef op donderdag 22 jan 2015, 17:18]Bovendien stelt Independer.nl:
"Uw huidige verzekering wordt voor u opgezegd.
Stapt u uiterlijk vóór 1 januari 2015 over? Dan zegt Kiemer uw huidige zorgverzekering op. Daar hoeft u niets voor te doen. Dat is wel zo gemakkelijk."
Nergens wordt melding gemaakt van het feit dat je je zorgverzekering zelf moet opzeggen als je in één jaar 2 keer overstapt.
De huidige zorgverzekering was die van De Friesland in december, die van Menzis was nog niet ingegaan. Zeer domme actie van TS.
Raar toch dat iedereen de klant (ik in dit geval) van domheid beticht, terwijl de informatieplicht toch echt bij de zorgverzekeraars/tussenpersonen ligt. Het overgrote deel van de klanten is nou eenmaal niet op de hoogte van alle vage regels omtrent verzekeringen, dus hebben de verzekeraars de taak deze duidelijk te communiceren.
Ik heb trouwens al uitgelegd dat mijn zorgverzekering bij De Friesland al door PMA was opgezegd en ik dus als oude zorgverzekering PMA heb opgegeven, zodat Kiemer zou weten dat ik daar stond ingeschreven.
Bovendien hadden zowel PMA Menzis als Kiemer door het landelijke systeem kunnen weten dat ik op een gegeven moment bij beiden stond ingeschreven, en had men mij hiervan dus tijdig op de hoogte moeten stellen.
Een verzekeringsmaatschappij heeft namelijk niet als enige taak enkel zorgpremie te incasseren, daar horen ook plichten bij.
[quote=independer.nl schreef op vrijdag 23 jan 2015, 08:21]De opzegservice geldt inderdaad voor de verzekering van 2014. Vervelend dat dit niet duidelijk is overgekomen. Als er twee aanvragen gedaan worden, moet er één geannuleerd worden. Dit gaat niet automatisch. Ik raad u aan om telefonisch contact met ons op te nemen of ons te mailen. Dan gaan we proberen om u toch bij Kiemer te verzekeren.
Vriendelijke groet,
Independer
Beste Independer,
ik heb u gisteravond al per email op de hoogte gebracht van de situatie. Hopelijk slaagt u erin om mij alsnog bij Kiemer te behouden en de polis bij PMA Menzis op te zeggen. Dat zou goede reclame voor PMA Menzis zijn, zouden ze hier uit coulance voor de klant aan willen meewerken.
Als consument heb je zelf ook nog wel het e.e.a. te doen. Ik zou persoonlijk in deze situatie er niet meer vanuit gaan dat het allemaal wel in orde zou komen en alvorens de tweede verzekering aan te vragen mijzelf er van verzekeren dat de eerste geannuleerd kon worden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kan Booking.com alles maken?
Ik had een hotel geboekt voor 5 nachten. Nu wil ik 1 nacht eerder weg. Voor het hotel geen probleem, maar Booking.com verhoogt de totaalprijs met 50%. Dat is toch misdadig???? Lees meer
Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben
Gechte,
2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.
Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.
Afijn een week
...
Lees meer
BKR registratie
Hi!
Mijn vader heeft een BKR registratie lopend, met een bedrag van 0 euro. Een codering A2 staat hierbij. Dit vinden wij best wel gek. Aangezien het een schuld uit 2008 zou betreffen. In de tussentijd heeft hij onder bewind gestaan en in de WSNP gezeten. Een eventuele schuldenlijst kan ik opvragen bij de bewindvoerder aangezien zij claimen gegevens 7 jaar te bewaren.
Echte
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer