Duo Rolgordijn maakt herrie
Goedendag,
Wij hebben bij Topjaloezieen een DuoRolgordijn bestelt. Nadat wij het gordijn op gingen hangen maakte het veel lawaai bij het omhoog en omlaag doen (er zit een buis onderaan die het lawaai creeert) en gaat het erg stroef.
Wij hebben direct contact opgenomen met Topjaloezieen en ze beweerde aan de telefoon dat dit niet normaal was en niet zo hoorde. Maar i.v.m een volle agenda hadden ze pas 2/3 weken later de tijd om langs te komen.
Toen de meneer langs kwam was het verhaal heel anders. Hij gaf aan dat het heel normaal was dat er lawaai kwam en dat het stroef gaat omdat hij 250cm breed is. Vervolgens gaven we aan dat dit niet onze bedoeling was en dan waarschijnlijk de koop willen ontbinden.
Hierop kregen wij het antwoord "die 14 dagen op proef hebben geld niet voor producten die op maat gemaakt zijn" dus m.a.w. zitten we met een product dat na ons idee defecten vertoont maar volgens de verkopers normaal werkt.
Nu vraag ik mij dus af of dit wel zo is, of wordt dit gezegd om onder de evt garantie uit te komen?
Iemand bekend met dit soort problemen? wij kunnen namelijk nergens iets terug lezen over lawaai of stroefheid en in de winkels (demo modellen) hangen nergens duo rolgordijnen van 250cm breed
Maar u hebt dat gordijn zelf geinstalleerd. Wel alles goed gedaan?
Ja zelf bevestigt en ook volgens hun hangt het goed. Zoals ik aangaf is volgens hun niks met het rolgordijn aan de hand.
Uiteraard geldt voor op maat gemaakte spullen geen bedenktijd.
Maar ik begrijp niet zo goed wat u bedoelt met die buis, die herrie veroorzaakt.
Als je niet begrijpt waar het overgaat heeft een reactie plaatsen ook niet bepaald een meerwaarde. Mensen die een Duo Rolgordijn hebben weten waar het over gaat en juist aanhun vraag ik of dit normaal is.
Maar even voor jouw beeld:
Een duo rolgordijn is een rolgordijn met een streek doorzichtig en een strook ondoorzichtig. Hierdoor kan je bepalen of je het helemaal donker wilt hebben of toch licht wilt doorlaten.
Doordat het gordijn rond loopt, is er onderin voor het gewicht een buis (met een kap erom heen). Doordat deze buis gaat draaien ontstaat er herrie want de buis komt steeds tegen zijn eigen bescherm kap aan.
ik weet wat een duo rolgordijn is, maar hebt u die buis en de kap ook zelf moeten installeren/in elkaar moeten zetten. Of heeft u slechts het algehele spul bovenaan aan het kozijn moeten bevestigen?
We hebben het compleet/inelkaar gekregen en hoefden het alleen op te hangen inderdaad.
Duogordijnen worden zèlfs nog breder aangeboden, ik zie zelfs tot 2,60m. Lawaai is erg subjectief en stroef zou iets met het grotere gewicht door de breedte te maken kunnen hebben. Wanneer de monteur niets heeft kunnen opmerken over uw 'eigen-montage' zult u een expert moeten laten komen om uw vaststellingen te laten bevestigen, of, aan de 'mankementen' moeten wennen. Wanneer er iets werkelijk niet deugt, zal het gordijn binnenkort wel kapot gaan......en dáárop heeft u uiteindelijk dus wèl garantie!
Het punt is dat zij een punt hebben met op maat gemaakt. Misschien samen met de zaak een oplossing proberen te vinden i.v.m. de buis, die kennelijk het lawaai veroorzaakt. M.a.w. dat ze met u mee gaan denken de buis te vervangen voor iets anders. Als dat al mogelijk is.
Als de buisvervangen een oplossing is zijn wij erblij mee.
Bij ons zit gewoon de gedachten, we kopen een opmaat gemaakt product (wat dus al duur is). om vervolgens dit als resultaat te hebben. Nu is het niet zo dat we de hele tijd met het rolgordijn zitten te spelen maar als nog.
Er is in iedergeval iemand geweest (dat vonden wij al erg keurig van het bedrijf). Alleen dat aan de telefoon een ander verhaal werd vertelt (terwijl ze toen ook de maten wisten) dan wanneer ze langs kwamen is gewoon erg vaag.
Weet wel wat een duo rolgordijn is, heb zojuist nog even goed gekeken. U heeft dus waarschijnlijk, net zoals ik ze op afbeeldingen zie, ook een bovenkap erop. En dan die buis eens goed bekeken: mijn eerdere suggestie is, denk ik nu, niet zo goed. Zou niet weten hoe zij die buis kunnen veranderen in iets lichters. Heeft u hem ook wel eens "halverwege" hangen en maakt het toch nog dat lawaai? Nee, aan de maat ligt het niet; zie zelfs nog bredere. Wens u succes met een eventuele oplossing. (Zijn wel mooi trouwens). Al ben ik meer 'fan' van shutters, maar dat mag, hé?
Het gaat dus om de buis aan de onderkant
http://www.topjaloezieen.nl/upload/Duorolgordijn-onderlat.jpg
gaat dus om deze buis
Je link werkt niet.
Op één of andere manier word er https voor gezet moet dus http zijn
edit
Hinnderlijk geluid en of stroef gaan is voor een ander op afstand niet te beoordelen. Ik heb ze niet, dus ik weet niet of het "normaal" is. Misschien heeft een ander forumlid wel die ervaring.
Maar als u zelf al overtuigd bent dat het niet in orde is, moet u een schriftelijke klacht indienen. Wordt het niet verholpen, dan kunt u naar de geschillencommisdie, daar zijn ze bij aangesloten.
Ik heb ze sinds kort (zat in mijn nieuwe woning) en echt soepel en stil zijn die dingen niet, zeker niet als het vergelijkt met een "normaal" rolgordijn.
Uw wettelijke rechten in deze vindt u hier:
maar zoals tijger1 al stelt: u kunt een klacht indienen bij de geschillencommissie waarbij zij zijn aangesloten.
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html
Heeft u t zelf opgemeten of laten doen........................?
Zelf opgemeten en ook dat is het probleem niet. Want hij past gewoon perfect :) zit nergens spanning op
@Joerieve ,
De link werkte niet , ik heb de afbeelding (link) van het duogordijn hier geplaatst .
http://www.topjaloezieen.nl/upload/Duorolgordijn-onderlat.jpg
Hallo Joerieve ,
Kan ik mijn product retourneren?
Al onze producten zijn op maat geproduceerd voor u en daarom maatwerk genaamd. Vanwege dit feit worden de producten nimmer retour genomen. De voorwaarden voor eventueel wel retour sturen staan in onze algemene voorwaarden vermeld. Retouren kunnen enkel na schriftelijke bevestiging en in de originele verpakking gestuurd worden naar ons postadres.
Meld hier uw klacht ,
http://www.topjaloezieen.nl/contact
Zoals ik hier al vaker heb aangegeven. Dit hebben wij allemaal al doorlopen alleen het bedrijf ziet dit niet als mankement maar als normale werking van het product. Maar omdat ik hier niks over terug kan vinden ben ik benieuwd of meer mensen last hebben van het zelfde als wij
Goedendag Joerieve,
u kunt die stroeve buis uiteindelijk ook bespuiten met WD-40.
en dan vervolgens bij een echte mankement te horen dat het straks mijn eigen schuld is dat het defect is? Wil niet graag mijn garantie verspillen toch bedankt voor de tip
Dat is ook niet de bedoeling maar als uiteindelijk niets geholpen heeft, kunt u dit wondermiddel proberen.
Ja hoor, zit je hele duo onder de smeer, weg garantie. Heeft niets met stroefheid van de buis te maken die is gewoon glad. Lees mijn ervaring van 22.43u
Het ging mij om de zijkanten van de buis waar het stroef toe kan gaan en het geluid vandaan komt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer