Albert Wonnink
door Albert Wonnink Nov 13, 2023 om 11:51
Garantie & verzekeringen

Eigen risico korting

Bij Ziezo ziektekosten verzekering van Achmea voor 2024 is de korting op (extra) eigen risco € 500.-  een bedrag van € 160.-
Voorheen was dit € 210.- en in het verleden nog hoger zelfs.
De korting bij Zilveren Kruis van Achmea is wel het bedrag van € 210.-
Dit vind ik onterecht en heb gevraagd om aanpassing.
Gr. Albert Wonnink

2481 7 Rapporteer
vd
door vdlieuw - Nov 13, 2023 om 12:18
211 Antwoorden / 6 Vragen

Ik kan me vergissen maar vind u een beetje naïef. U gaat twee bedrijven (zorg verz.) met elkaar vergelijken en verlangt dan van het ene bedrijf dat zij, in uw voordeel, premie' s of bedragen gaan aanpassen. U moet zich realiseren dat dit ondernemingen zijn en geen filantropische instellingen.
Elke onderneming mag zijn eigen regels, voorwaarden en bedragen bepalen  e.e.a. natuurlijk binnen wettelijke grenzen als die van toepassing zijn.

Mabelle
door Mabelle - Nov 13, 2023 om 12:24
427 Antwoorden / 1 Vragen

Hahaha, je kunt het aanpassen door je te verzekeren bij het ZK. Wat jij ervan vindt, heeft een verzekeraar natuurlijk niets mee te maken. Overigens worden de kortingen bij de meeste verzekeraars steeds lager.

sw
door swat1500 - Nov 13, 2023 om 12:26
3789 Antwoorden / 0 Vragen

U meent kennelijk dat omdat beide "merken" onder dezelfde "eigenaar" vallen dat de voorwaarden voor beiden gelijk zouden moeten zijn. Dat is dus niet zo. Als dat al zo zou moeten zijn wat voor een zin zou het dan hebben om verschillende merken te hebben? Elk "merk" heeft zijn eigen doelgroep en bijhorende voorwaarden. Ziezo is op bepaalde onderdelen van de verzekering wellicht goedkoper dan de Zilveren Kruis variant. Door een lagere ER korting te geven wordt het "goedkoper" zijn op onderdelen weer terugverdiend.

ro
door ronny530 - Nov 13, 2023 om 12:43
2784 Antwoorden / 41 Vragen

Dan stapt u toch over.

me
door mein33 - Nov 13, 2023 om 13:14
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ziezo ziektekosten verzekering van Achmea
Zilveren Kruis van Achmea

En zo zijn er nog twaalf zorgverzekering merken die onder de paraplu van Achmea opereren en waarvan bij iedere verzekering de premies en de eigenrisico kortingen anders zijn.

mahadma
door mahadma - Nov 13, 2023 om 14:58
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Dus als AH de potjes bonen € 0,20 goedloper maakt, moet de Jumbo , waar u ook nu net komt, dat ook doen?

U kunt beter letten op de aanvullende verzekeringen. Voorbeeld: 75% van € 250 voor tandenbeul=een "voordeel" van € 250*0,75=€  187,50, dat gedeeld door 12= € 15,625 per maand, uitgaande van maximaal gebruik.

U betaald circa € 13,00 aan premie per maand = € 156,00 om € 187,50 te verzekeren, dus "scheelt" € 31,50 per jaar.

Als u zelf die kosten van € 187,50 draagt (kunt en wil) bent u dus minder kwijt als u minder tandenbeul gebruikt.
Als u (stel) € 125 tandenbeul kosten zou hebben per jaar, dat betaalt u € 156,00 premie voor € 125 kosten die u dan zelf betaald. Uw voordeel: € 31,00

mo
door mof - Nov 15, 2023 om 12:23
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Dit mogen de bedrijven zelf invullen. Ze maken een kostenberekening en zoeken de voor hun meest optimale oplossing. Niet de voor u meest optimale oplossing. U kunt kiezen uit zorgverzekeringen dus u moet voor uzelf uitmaken wat voor u de meet optimale verzekering is. Dit is het gevolg van de introductie van marktwerking in de zorg.