th
door thirza_1 Aug 28, 2006 om 10:45
Garantie & verzekeringen

Ervaringen met polis direct

Ik ben van plan bij polis direct een autoverzekering af te sluiten.
Heeft iemand toevallig ervaring met deze verzekeraar?
Wordt de schade snel afgehandeld, zijn ze goed bereikbaar als er schade etc is.? dat soort zaken.

Alvast bedankt.
Thirza

2789 20 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 28, 2006 om 12:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

via www.independer.nl kunt U meer info  over verzekerings maatschappijen vinden, ze garanderen tenminste 10% onder uw huidige polis, maar na het eerste jaar was een Unive klant die dus ruim 23 % goedkoper uit was weer terug gegaan wegens premie verhoging, dus altijd 10% goedkoper is eerste jaar...

Tevens liep deze persoon de korting op de overige verzekeringen mis wegens kleiner pakket korting...!

Unive is regelmatig goedkoopste met All Risk, maar met WA nooit, maar Polis Direkt het als tegenpartij het wel goed afgehandeld, maar als verzekerde geen ervaring, zie independer.nl

ve
door verwijderd - Aug 28, 2006 om 15:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben al zeker 4 jaar bij Polis Direkt.
Overgang vanaf Centraal Beheer, die plotseling voorwaarden veranderde, via collega getipt voor Polis Direkt, offerte gevraagd, en bleek inderdaad 10% onder die van CB te gaan, met (voor mij) betere voorwaarden, gingn 3 jaar goed en plotseling flinke prijsstijging, meteen gereageerd/geklaagd/geinformeerd en volgende prijs was zelfs nog onder de vorige, raar maar waar.
Wel opletten met voorwaarden, Polis Direkt neemt niet iedereen/elke auto, zo worden jeugd onder 24 minder goed/"scherp" behandeld en mag voertuig niet meer dan 75.000 kosten (nieuwwaarde), dus beetje grote Audi/Mercedes/BMW lukt al niet meer en exoten als Porsche, Hummer, Lexus al helemaal niet, ook al is ie 4 of meer jaar oud. Wat bijzonder is, is KM-polis waar je afh. van verreden kms achteraf bij-, terugbetalen kan/moet. Maar als je bijv. 12000km schat, dan speel je pas kiet als je 10.800km rijdt, rij je meer, dus die 12.000, moet je bijbetalen. KM kost dus +10%.
1x ruitschade gehad, perfect en snel afgehandeld.
Bereikbaarheid niet slechter als wat ik gewend ben van andere verzekeraars en telecomfirma's. Op mails wordt normaal binnen dag gereageerd.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2006 om 16:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Hallo Thirza,

Altijd verstandig een overstap naar Polis Direct. Ik ben een aantal jaren geleden overgestapt van Zilveren Kruis naar Polis Direct, direct al een groot voordeel. Eind verleden jaar kreeg via een verzekeringspakket een lager aanbod voor mijn autoverzekering. Hierover contact opgenomen met Polis Direct en zij vonden direct een oplossing door aanpassing premie. Ik ben twee jaar gelden verhuisd en had Polis Direct oook een adreswijziging gezonden. Helaas was deze niet aangekomen of iets dergelijks. Tijdens een contact i.v.m. ruitschade kwam dit naar voren. Direct adres en polis aangepast i.v.m. verhuizing naar een minder risicovolle provincie. Vervolgens vertelde dee medewerkster m,ij als ik een kopie toezonden van het verhuisbericht en bestlling verhuiskaarten TPG post zij de premie aan zullen passen vanaf datum verhuizing. Ik zond iets meer gegevens en binnenveertien dagen alles aangepast en verrekend.

Vriendelijke medewerkers goed werkende administratie, nooit problemen met automatische incasso.

Door de lage premies kun je je auto langer All Risk verzekerd laten.

Hou er wel rekening mee dat de polisvoorwaarden wat strenger zijn dan bij andere verzekeraars.

Dus mijn advies is direct in orde maken.

Met vriendelijke groet

Henri1942

ve
door verwijderd - Aug 28, 2006 om 16:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Thirza, ik ben nu al bijna twee jaar verzekerd bij Polis Direct, en heb in die periode tweemaal schade geclaimd. Éénmaal auto-inbraak (ruit ingeslagen en hoedenplank (écht waar!) gestolen. Perfect afgehandeld: alles vergoed - ook Carglass - en no-claim-korting bleef gehandhaafd. Tevens een aanrijding (niet mijn schuld), eveneens prima geregeld, leenauto en alles vergoed. Tot op heden dus uitstekende service en ook telefonisch goed bereikbaar. Succes!

Cargi

ve
door verwijderd - Aug 28, 2006 om 16:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Polisdirect gaat inderdaad 10% onder je huidige verzekeringspremie en wat mooi is voor nieuw verzekerden, je kijkt bij www.independer.nl wat de goedkoopste verzekering is, vraagt of print de offerte uit en meld je bij Polisdirect, ze gaan dan ook weer 10% onder deze offerte

Bassie (ook altijd heel direct)

ve
door verwijderd - Aug 28, 2006 om 18:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Polis direct is een direct writer verzekeraar zij werken dus zonder tussenpersonen(TP) dat heeft veelal financiele voordelen ze zijn wat goedkoper, net zoals FBTO en OHRA. Een nadeel kan zijn dat je bij schade zelf meer moet doen en dat je zelf e.e.a. moet regelen. Bij een verzekeraar die met TP werkt bijvoorbeeld Delta lloyd heeft een TP altijd een vaste contactpersoon en bij schadegevallen kan het handiger en prettiger zijn om even e.e.a toe te lichten. Een WA schadeverzekering is wettelijk verplicht dus zijn er procedures bij levensverzekeringen zijn die er ook maar die zijn vaak niet verplicht dus kan je als consument t eea zelf je pakket samenstellen. Polis direct is een bovag verzekeraar dus er zijn waarborgen, als je geen schade hebt geleden is t dus erg voordelig, echter houdt je van gemak koop dan een verzekeraar bij een TP, zij hebben een Rolls systeem om de dekking en de premie te vergelijken.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2006 om 18:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben al jaren verzekerd bij Polis-Direct en heb daarmee prima ervaringen, ook met schade-afhandeling. De regel van 10% voordeliger geldt ook voor volgende jaren. Stuur maar een lagere offerte in en je premie wordt aangepast

ve
door verwijderd - Aug 28, 2006 om 20:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Polis Direct had voor mij de goedkoopste autoverzekering.

Helaas stond in de kleine letters dat de auto diefstalbeveiliging klasse 3 moet hebben.

Dus de kleine letters lezen, anders betaal je wel de premie maar ben je niet voor diefstal verzerd.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2006 om 20:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Ik zou graag willenweten wat de diverse klasse van auto beveiligingen zijn wie kan mij dat uitleggen wat daze inhouden?

Bij voorbaat bedankt Valerius

ve
door verwijderd - Aug 28, 2006 om 21:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.scm.nl/consument/index.htm

Op deze site vind je alles over de goedgekeurde alarmsystemen.

Je staat er zelf voor op het moment dat je een schade hebt. Als je geen rechtsbijstandverzekering hebt kan het nog erg moeilijk worden om een schade te verhalen op een tegenpartij. Een tussenpersoon regelt dit voor u maar bij Polis Direct zult u dat zelf moeten doen. Stel dat u WA verzekerd bent en een aanrijding krijgt met een buitenlander en u bent niet schuld dan is dat best een hele klus om de schade te verhalen.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2006 om 22:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zat bij unive met de hoogste no-claim.toen naar polis direct

polis direct was eerst veel duurder dan unive.na een belletje werden ze goedkoper,alleen bij unive kan je per maand betalen en niet bij polis direct.

Weer gebeld en nu kon ik per kwartaal betalen maar alleen werden ze toen weer bijna net zo duur als mijn oude verzekering(unive).

Binnen een jaar werd er een tuinbank op de motorkap van de auto gezet,gebeld (duurde wel even) en ik zou niet in mijn no-claim zakken.na het opsturen van de nota van de nota bleek dit niet zo te zijn en was ik wel gezakt in mijn no-claim.

Weer gebeld en er werd mij verteld dat zij dit niet gezegd hadden terwijl ik een telefoon met een luidspreker heb en onze kenissen ook hadden gehoord dat ik niet naar beneden zou gaan.

DIRICT WEER TERUG GEGAAN NAAR UNIVE DIE MIJ MET OPEN ARMEN ONTVING

ve
door verwijderd - Aug 29, 2006 om 10:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allemaal ontzettend bedankt voor jullie reactie!

Groetjes Thirza

ve
door verwijderd - Aug 29, 2006 om 11:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben al jaren verzekerd bij polis direct en kan u niet anders zeggen prima. Ook bij schade bij andere maatschappijen in het verleden eerder slechtere ervaringen dan betere dan bij polis direct.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2006 om 11:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Polis Direct had voor mij de goedkoopste autoverzekering. Ben al wat jaartjes lid, goede afhandeling en 10% goedkoper, zat eerst ergens met een tussenpersoon, je zou denken dat dat sneller gaat, maar is niet zo en daar betaal je dan ook voor.

Kijk idd bij www.independer.nl. Ligt er ook helemaal aan wat voor een auto je hebt.

Suc6. Denise

ve
door verwijderd - Aug 30, 2006 om 10:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Thirza,

Ik ben nu sinds december 2004 verzekerd bij Polis Direkt. Ik heb 1x schade gehad aan mijn auto (schuld tegenpartij), en alles is door PD goed afgehandeld.

Miranda

ve
door verwijderd - Aug 30, 2006 om 10:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Pfff. wat een hoop newbee's die positieve dingen te vertellen hebben over PD. Je gaat er bijna wat van denken. Kan natuurlijk toeval zijn ....

Zelf minder goede ervaringen met PD ( alhoewel geen slechte ). Eerst verzekerd geweest bij Interpolis. Ongeval gehad, prima geholpen waarbij bij melding eerst wordt gevraagd of alles goed is, daarna pas naar de schade. Erg vriendelijk en snel.

Daarna bij PD verzekerd geweest. Helaas wederom een ongeval waar ik wel OK, maar niet erg vriendelijk geholpen ben. Erg zakelijk en zonder al teveel informatie. Niet fout dus, maar kan een stuk menselijker. Snap dat voor hen de centen tellen, maar een beetje interesse in de mens achter de klant mag toch ook wel !

Toch maar weer terug naar Interpolis nu en met veel plezier !

Gr. Phinder

ve
door verwijderd - Aug 30, 2006 om 13:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vreemd. Ik heb mijn auto verzekerd bij Polis Direct en betaal gewoon per maand. Overigens heb ik heel goede ervaringen met Polis Direct. Snelle afhandeling. Niet moeilijk doen. Wat de premie betreft, vraag gewoon ergens een polis aan en meld je vervolgens bij Polis Direct. Zij gaan gegarandeerd, 10% lager.

Groetjes, Kerstdag

ve
door verwijderd - Aug 30, 2006 om 19:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb inmiddels de autoverzekering bij polis direct afgesloten.
Ik had elders een offerte opgevraagd die zeer voordelig uitkwam. PD ging er 10% onderzitten en ik kan per maand betalen (uiteraard betaal je daar wel een toeslag voor, maar dat is bijna overal). volgens mij is dat 6%. Over mijn contact met PD tot nu toe ben ik tevreden. Telefonisch zijn ze goed bereikbaar. Ik hoop, als ik ooit een schade heb, ook zo vriendelijk als nu bij het afsluiten wordt geholpen ;-)

Bedankt iedereen voor jullie ervaring en advies
Thirza

ve
door verwijderd - Aug 30, 2006 om 20:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Thirza,

ik was door Unigarant geroyeerd geweesd en kon me eigen nergens anders verzekeren,maar toen hoorde ik dat Polis Direct mij wel wilde verzekeren en toen ben ik overgestapt naar Polis Direct en kreeg daar een zogeheten Select&Direct Polis, maar tot mijn verbazing deed ik eens een polis premie test via internet en kwam tot de conclusie dat Univé goedkoper is dus ik belde met Polis Direct en vertelde de situatie en zei dat ik al die tijd nooit eens een korting gekregen heb zolang ik bij hun zit , en zij vertelde me dat ik de Select&Direct polis heb en dat ik dat zelf moest omzetten naar een andere polis bij hun zodat ik 5 euro goedkoper uitkwam en toen zei ik dat ik al een aantal jaren te veel had betaald en dat ik me eigen in de maling genomen voelt en vindt het raar dat ik nooit eens een brief had gekregen van Polis Direct met daar een aanbod in of wat dan ook ... en toen zei ik het verhaal van Unive dat hun goedkoper zijn als Polis Direct en toen moest ik een offerte sturen .... nou dit heb ik gedaan en inderdaad mijn premie werd aangepast aan de situatie van Univé, tot zover ging alles goed tot dat de premierestitutie uitbetaald ging worden want dit werdt op mijn bankrekening gestort van de Fortis maar helaas ik kan niet aan dat geld komen omdat ik een schuldscanering heb en die rekening is van de Kredietbank, dus ik belde Polis Direct met de vraag of zij het willen storneren en dat hun zeggen tegen de bank dat het de verkeerde begunstige is en dat Polis Direct hun geld terug willen en dat ze het dan op me Rabobank rekening kunnen storten maar helaas Polis Direct weigerd met deze situatie mee te willen werken omdat zei het niet kunnen doen of geen raad ermee weten. dus ik had toen ook meteen mijn polis beeindigd en kreeg na 2 dagen mijn royementsverklaring thuis gestuurd.Toen belde ik met Univé en kon meteen me auto verzekeren voor dezelfde premie als van de offerte en kreeg ook me Bm trede en noclaim korting, en vertelde de situatie van Polis Direct en Univé vertelde mij dat dat bij hun gewoon mogelijk is om te storneren en als er een mogelijkheid is voor een goedkopere premie dan krijg je daar bericht over thuis.

Thirza ik zou zeggen kijk eens op hun site van unive en doe een premie check... of vraag aan je tussen persoon van je inboedel en opstal verzekering voor een auto verzekering en vraag eens voor een combinatie korting als je de auto verzekering onderbrengt bij je tussen persoon van je huis.

Groeten en succes

ve
door verwijderd - Sep 1, 2006 om 22:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hele goede ervaringen met polis direct. Heb 2 keer een melding moeten maken en alletwee de keren waren snel en goed afgehandeld
1 keer inbraak en 1 keer schade met een fiets.
Ook als er iets niet klopt wat de nieuwe polis , wordt het snel en goed gehandeld. Goed bereikbaar en als het druk is bellen ze terug.
 Al met al. Een tevreden klant en dat al 7 jaar.
 Anja houwaard