fe
door ferryvwezel Sep 13, 2006 om 20:15
Garantie & verzekeringen

Fietsverzekering leasefiets

Tot enige tijd geleden had ik een lease fiets via mijn werkgever.

De aanschaf was eenvoudig. Formulier invullen bij fietshandelaar en
inleveren bij werkgever. De werkgever heeft alles uitbesteed bij een
leasemaatschappij. Deze heeft de fietsen verzekerd bij een
verzekeringsmaatschappij. Ik heb dus geen aankoopbon oid. alleen een
onderhoudsformuliertje. Het leasebedrag wordt maandelijks afgeschreven.

De fiets was verzekerd tegen diefstal, maar daar heb ik nooit iets van
gezien. Dit is automatisch geregeld. Ik heb dus geen polis oid en weet
eigenlijk zelfs niet bij welke maatschappij.

De fiets is onlangs gestolen. Om voor vergoeding in aanmerking te komen moest ik twee sleutels opsturen.

Probleem was dat ik nog maar 1 sleutel had. De andere was eerder al
kwijt geraakt en ik had bij de sleutelzaak zelf een nieuwe laten maken.

De verzekering stelt nu dat ik dat had moeten melden en via hun had ik
een nieuwe sleutel moeten bestellen. Dat staat allemaal in de
polisvoorwaarden.

Maar die heb ik dus nooit gehad of gezien.

In hoeverre kan de verzekering nu stellen dat ik dat had moeten weten ?

Ik heb alleen een afspraak gemaakt met mijn werkgever voor een leasefiets. Het is zijn keuze dit uit te besteden.

In hoeverre heb ik nu toch niet recht op de vergoeding van de diefstal ?

NB. achteraf heb ik geprobeerd de polisvoorwaarden op te vragen. Bij
mijn personeelszaken wist men van niks, probeer de leasemaatschappij
eens, zeiden ze.

Aldaar wist men ook van niks, probeer de verzekeringsmaatschappij eens.

Pas daar kwam ik erachter dat ik een eigen polis heb en wat de voorwaarden precies waren)

267 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 4, 2006 om 21:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag margaenferry,

quote

Pas daar kwam ik erachter dat ik een eigen polis heb en wat de voorwaarden precies waren

unquote.

Helemaal hopeloos is jouw zaak niet naar mijn mening. Je kunt de verzekeraar in gebreke stellen omdat zij jouw polis(voorwaarden) binnen deze konstruktie niet tijdig aan jou beschikbaar hebben gesteld. Als je niet weet wát de voorwaarden zijn, dan kun je ze ook niet in acht nemen. Naar mijn mening is het zo dat de verzekeraar wettelijk verplicht was jouw polis bij aanvang van de overeenkomst naar je toe te sturen. Wellicht dat je met bovenstaande iets kunt waarmee je wél schadeloos gesteld wordt.

Sukses, groeten, Read.

ve
door verwijderd - Dec 4, 2006 om 21:28
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Dec 4, 2006 om 21:35