ro
door roma78 Feb 21, 2013 om 13:49
Garantie & verzekeringen

Gaat mijn zorgverzekering hierdoor omhoog?

ik wil graag annoniem blijven,maar ik wil graag even iets kwijt over praktijken waar ik van gehoord heb.
Het volgende is mij ten horen gekomen dat er massaal geld over de balk word gegooid met het gebruik van braces.
Een kennis van mij heeft me verteld dat hij om de 2 jaar gebeld word dat er een nieuw set braces voor hem klaar ligt,terwijl hij de oude amper heeft gebruikt.
Hij heeft inmiddels dus 3 sets braces van 2500 euro per set op zolder liggen en er word dus niets mee gedaan.
Hoeveel personen in Nederland hebben dit wel niet,dit kan in mijn ogen niet.
De zorgpremie word voor ons mensen alleen maar duurder en duurder terwijl er op deze manier dus geld word weggegooid.
Mijn voorstel zou zijn,om de twee jaar met de oude braces terug en als ze nog goed zijn nog geen nieuwe.
De persoon die deze braces levert zegt zelf dat het niet uitmaakt of hij ze wel of niet gebruikt,de verzekering betaald wel,ja ja en mijn premie word weer duurder.
Het lijkt mij dat dit in grote getallen gebeurt en dat dit dus ook kan gebeuren met rolstoelen?protese's en wat nogal niet meer.
Kan hier niet meer controlle over genomen worden want dit soort praktijken word de strop van Nederland

588 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 21, 2013 om 14:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiteraard gaat uw en mijn zorgpremie hierdoor omhoog. Die kennis zou ook aan zijn zorgverzekeraar kunnen doorgeven, dat hij ze niet meer nodig heeft en dan houdt het op.

jo
door jorisw - Feb 21, 2013 om 14:16
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe zou je dit willen gaan controleren?
Dit lijkt me toch een stukje eigen verantwoordelijkheid van mensen om gewoon te zeggen dat ze bepaalde voorzieningen niet (meer) nodig hebben. Het lijkt me in ieder geval niet iets om bij de maker van (in dit geval) de braces neer te leggen.

Er kan inderdaad behoorlijk wat bespaart worden als we met z'n allen wat kritischer zijn over het gebruik van zorg en aanverwante zaken. Maar helaas denken de de meeste mensen niet zo. Er wordt meer gedacht van "zolang het vergoedt wordt vind ik het prima". En dan koop je iedere 2 jaar een nieuwe bril bijvoorbeeld, ongeacht of je 'm nodig hebt, maar omdat de verzekeraar toch betaalt.

zwemmer
door zwemmer - Feb 21, 2013 om 14:20
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Er is heel veel wat niet kan. Toch gebeurt het tenminste om de reden dat wij elkaar nodig hebben om aan de eigen centjes te komen. Zo werkt het nu eenmaal overal. Het is aan de gebruiker om zulke toestanden te signaleren daar de verzekering er niet van op op de hoogte is.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 21, 2013 om 14:22
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Is dat geen kwestie van de arts om hier werk van te maken. Of degene die het heeft voorgeschreven?

_connie_
door _connie_ - Feb 21, 2013 om 14:26
168 Antwoorden / 5 Vragen

Je kunt de rollen natuurlijk ook omdraaien,waarom accepteerd de patient(in dit geval uw kennis)de nieuwe set braces?
Ik heb zelf ook een brace maar zolang die nog goed is hoef ik geen nieuwe.
De leverancier is in dit geval niets te verwijten,die doet alleen zijn werk en ja uiteraard denkt hij daarbij aan zichzelf.

loreleigil
door loreleigil - Feb 21, 2013 om 20:51
678 Antwoorden / 3 Vragen

Rolstoelen worden door de Wmo vergoed, niet via de zorgverzekeraar. En ik snap uw kennis inderdaad niet, waarom gaat hij hier in mee? Die meneer gooit dus inderdaad geld weg!

ro
door roma78 - Feb 22, 2013 om 17:07
1 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb die kennis dit probleem al verteld maar hij zegt dus,ik zeg tegen de bracesleverancier dat ik geen nieuwe nodig heb maar hij zegt dan jawel ik heb ze al klaar liggen en ik hoef alleen maar een handtekening voor de verzekering.
Ik ben het hier dus niet mee eens maar wil geen gedoe met die kennis van me en daarom wil ik annoniem blijven.

donna
door donna - Feb 22, 2013 om 17:14
207 Antwoorden / 43 Vragen

Die kennis zou dit bij de zorgverzekeraar kunnen melden.

tijger1
door tijger1 - Feb 22, 2013 om 17:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gezwets van die kennis. Hij moet met zijn behandelaar opnemen, dat die leveranties stoppen. En dat ook aan de leverancier van die braces doorgeven.

donna
door donna - Feb 22, 2013 om 17:20
207 Antwoorden / 43 Vragen

En als antwoord op de vraag: ja, dit soort zaken draagt bij aan de steeds hogere premies, die wij allemaal moeten betalen en waar we steeds minder voor terug krijgen. Die kennis van u heeft daarmee ook zichzelf te pakken, want ook hij betaalt de hogere premie en met de braces doet hij niets.

je
door jessica- - Feb 22, 2013 om 22:29
5 Antwoorden / 1 Vragen

Als u kennis tegen de braces leverancier dat hij hem echt niet nodig is.
En hij ook geen opdracht heeft gegeven voor een nieuwe.
Dus ze ook niet opkomt halen,
Belt denk ik de braces leverancier ook niet zo snel weer.
Want zei denken gewoon als hij ze behaalt kunnen wij weer geld ontvangen .
Als ze hem nu wel of niet gebruiken zal hun een wost zijn.
Meneer of mevrouw zet de handtekening wel.