Garantie
Hallo Allen
Wie kan mij hierbij helpen
Klant claimed garantie op een product van 1 jaar en 8 maand maar wil niet het betreffende onderdeel inleveren en DREIGT met negatieve uitlatingen of recenties schrijven.
Bij koop zijn er geen problemen geweest met foute , defecte of beschadigde onderdelen
Hij heeft recht op 2 jaar maar hier zijn natuurlijk wel voorwaarden aangebonden om product in te leveren.
Wie heeft hier ervaring mee?
Misschien krijgt u via deze site voor ondernemers een goed antwoord.
https://www.higherlevel.nl/
Topantwoord
Met deze vraag moet u als ondernemer op het ondernemersforum zijn: higherlevel.nl
Overigens kunt u toch bij een negatieve recensie zelf reageren en vertellen hoe het zit?
Uiteraard mag de verkoper het defecte / beschadigde onderdeel innemen wanneer de klant aanspraak wil maken op garantie. En dat mag ook zeker als voorwaarde gesteld worden.
Wanneer de klant negatieve recensies gaat schrijven, dan reageer je daaronder gewoon met het werkelijke verhaal. En wanneer klant het bedrijf overal zwart probeert te maken met een verhaal wat onjuist is, dan laat je je jurist even een waarschuwend briefje sturen dat meneer of mevrouw zich schuldig maakt aan smaad/laster, wat een strafbaar feit is. En dat jullie overwegen om stappen te ondernemen wanneer het gedrag niet stopt en de recensies niet gecorrigeerd of verwijderd worden.
Heeft de klant zelf het product uit elkaar gehaald en wil nu gratis een defect onderdeel?
Vervalt daarmee niet de garantie?
Hoewel u ondernemer bent en dit een consumentensite is ga ik toch even in op uw vraag.
Uw vraag is bijzonder onduidelijk tenzij ik goed begrijp dat een klant van u is geconfronteerd met een defect onderdeel in een eerder aangekocht product. U wilt repareren of heeft gerepareerd maar de klant wil het betreffende onderdeel niet inleveren. De klant behoeft dat ook niet! Maar dreigen met negatieve uitlaningen mag ook niet.
Ter toelichting: indien bij een defect geraakte aankoop een onderdeel vervangen wordt heeft de klant recht op teruggave resp. behoud van dat onderdeel.
Wel is het zo dat als het onderdeel nog gerepareerd zou moeten worden en dat bij u in uw werkplaats dient te geschieden u wel dat onderdeel moet kunnen hebben om te bepalen of het defect is en ook om alsdan te repareren.
U stelt dat de klant recht heeft op twee jaar. Ik vraag mij af waar u dat op baseert omdat in de consumentenbeschermingswetgeving sprake is van de term 'redelijke termijn' en u mogelijk doelt op fabrieksgarantie waar een klant (niet zijnde ook een ondernemer) niets mee van doen heeft in die zin dat de wetgeving altijd prevaleert.
Ik geef u nu een aantal verwijzingen naar de vigerende consumentenwetgeving
www.consuwijzer.nl
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html en eventueel verder om goed te weten als ondernemer:
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.htmlNieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Mijn ex-man is in 2014 overleden en ik moet nog steeds zijn schuld betalen omdat
Omdat sociale dienst van Den Haag ze dat ik moet betalen. 9 jaar geleden betaalde ik €20 per maand. Daarna hebben ze zelf besloten dat het vedrag van €33,17 per maand moest. En nu heb ik brief van sociale dienst ontvangen dat ik vanaf juni moet €80 per maand moest betalen.
terwijl niet mijn schuld is waarom moet ik betalen. En hij had recht op bijstand en kreeg zo'n €200 per maand
Lees meerSchimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer