lo
door loekoek Sep 29, 2017 om 13:20
Garantie & verzekeringen

Garantie blokker inz. philipsapparaat

Afgelopen februari een koffiezet apparaat merk Philips gekocht bij een Blokker in Rotterdam. Deze lekt nu water. Normaal schoon gemaakt, geruime tijd geleden, volgens meegeleverde schoonmaakspullen. Nu voor garantie/reparatie naar de Blokkerwinkel gegaan; deze vestiging bleek opgeheven dus naar de dichtstbijzijnde. Daar werd ik verwezen, middels een formulier naar Philips. Thuis gekomen dit uitgezocht. http://www.blokker.nl/blknl/pdf/blokker-algemene-verkoopvoorwaarden-winkels.pdf
Natuurlijk geven wij op onze producten garantie. Dit is minimaal 1 jaar en de voorwaarden kunt u
vinden op het garantiebewijs. Op het garantiebewijs van de producent kunt u zien of er een langere
periode geldt. N.B. Blokker kan dus stellen het zijn niet onze producten maar die van Philips dus in hun voorwaarden een loze belofte. Philips geeft volgens EU-recht 2jaar garantie en dat is sedert 2009 las ik het geval .
Ga nu maar via de Philipssite actie voor reparatie c.a ondernemen. Blokker lijkt, gezien wat je ziet en hoort, op omvallen te staan.

3009 8 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 29, 2017 om 13:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En wat is nu je vraag?

Voor garantie dien je naar de verkoper te gaan. In dit geval dus Blokker!

tijger1
door tijger1 - Sep 29, 2017 om 13:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Prima, zo dus maar handelen, want zonder koffie kan een mens niet.:-))

Maar had u ook nog een vraag?

mathijs_b
door mathijs_b - Sep 29, 2017 om 13:37
641 Antwoorden / 77 Vragen

Philips geeft 2 jaar garantie. De Blokker garantie is nu onbelangrijk.

Blokker stuurt je door naar Philips. Dat zal wel zo met Philips afgesproken zijn.

Ik zie geen enkel probleem.

Ge
door Genee Sep 29, 2017 om 13:47
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe komt dat apparaat bij Philips, zelf opsturen?

Ge
door Genee - Sep 29, 2017 om 13:46
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, die Blokker probeert u het werk te laten doen.
Blokker behoort het apparaat gewoon in te nemen en voor reparatie te zorgen.
Zie nergens in hun algemene voorwaarden staan dat u na 1 jaar zelf voor garantie moet zorgen.

lees ook https://www.blokker.nl/nl/blknl/content/garantiebijblokker

ro
door ron503 - Sep 29, 2017 om 13:55
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Blokker kan niet op alle producten 2 jaar garantie geven dus houden ze minimaal één jaar aan en daar is niets mis mee toch!. Blokker is een winkel die zelf geen garantie kan verlenen want de variéteit in producten en merken is redelijk groot en dus geeft de Blokker fabrieksgarantie op klein huishoudelijke producten. De doorloop tijd van aanbieden tot gerepareerd retour is langer want de koffiezetter zal opgestuurd dienen te worden en dat is minder maar had u kunnen verwachten want u heeft een veel lagere prijs betaald dan de door philips gehanteerde adviesprijs.

Ge
door Genee Sep 29, 2017 om 14:10
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Dacht dat de verkoper garantie behoort te geven, of hij garantie van zijn leveranciers krijgt maakt mij niet uit.

lo
door loekoek Sep 29, 2017 om 15:55
30 Antwoorden / 5 Vragen

Inderdaad Toonder. Februari 2017 is nog geen jaar geleden. Er zijn gezien de reacties ook mensen die denken dat er geen vraag is gesteld. Natuurlijk wel. Mag Blokker zo handelen terwijl Blokker als verkoper (contractant) minimaal 1 jaar garantie geeft en in de praktijk, na de 30 dagen hersteltermijn koop op afstand, dus ook in de fysieke winkel enkel door verwijst naar Philips. N.B. apparaat staat ingepakt om naar Philips te verzenden. Blokker is einde oefening.

lo
door loekoek Sep 29, 2017 om 19:22
30 Antwoorden / 5 Vragen

@Aurorai. Ff het antwoord lezen dat ik gaf op de prima bijdrage van Toonder. Dat scheelt een vraag stellen. Semi-intellectueel doen, kunnen we immers allemaal. Probleem is dus juridisch voorlopig door mij en niet door Blokker opgelost. Blokker kan enkel, juridisch onjuist, Philips naar voren schuiven. Fijne avond verder.

tijger1
door tijger1 Sep 29, 2017 om 19:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@loekiek. Stel u niet zo aan. In uw topic stelt u helemaal geen vraag maar uit u alleen maar klachten. En kijk ook eens naar de tijd. En als iets rechtstreeks naar Philips gaat, scheelt dat wel in de tijd dat u dat ding kwijt bent. Ook Blokker zou dat ding naar Philips sturen.

aurora1
door aurora1 - Sep 29, 2017 om 18:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat is uw vraag? Hier een verhaal vertellen schiet niet echt op.

lo
door lovewinnie - Sep 29, 2017 om 19:30
1210 Antwoorden / 1 Vragen

U hoeft geen contact op te nemen met fabrikant. Dat moet Blokker doen.

panter22
door panter22 - Sep 29, 2017 om 19:49
6599 Antwoorden / Vragen

Op de site van Philips kun je een selfservice vinden voor als een een probleem hebt met je koffiezetapparaat.
Misschien staat daar de oplossing. Zo niet, dan kun je het apparaat zelf inboeken voor reparatie.
https://www.philips.nl/content/B2C/nl_NL/support-home/service-en-reparatie.html
Maar je kunt het apparaat ook bij Blokker inleveren. Waar je het apparaat in moet leveren als een filiaal opgeheven is, kun je bij de klantenservice van Blokker vragen.