Garantie op zonnebril
Hi,
Ik heb afgelopen zomer een Dior zonnebril voor €229,- gekocht bij Eyewish. Na drie maanden gebruik was de bril kapot en onbruikbaar. De scharnieren waren verroest en bij een brilveer was het schroefje weg waardoor de brilveer los zat. Verder zaten aan de uiteinden van de brilveren goudkleurige metalen stukjes, die misten ook na drie maanden (die waren eraf gevallen). Op het monteur en de glazen van de zonnebril zaten deukjes/gaatjes (net alsof de bril met een naald toegetakeld is).
Omdat ik het niet normaal vond dat ik zo een dure bril na drie maanden niet meer kan gebruiken, en omdat de bril 1 garantie heeft, heb ik de bril teruggebracht naar Eyewish. Bij Eyewish kreeg ik te horen dat de schade mijn eigen schuld was, ik zou te onvoorzichtig zijn omgegaan met de bril. Ze kunnen er wel een schroefje in zetten, maar de missende metalen stukjes moet ik zelf kopen. Aan de roest bij de scharnieren en de deukjes wordt er niks gedaan. De deukjes zijn volgens hen krassen.
Ik ben het niet eens met de medewerkes van Eyewish. Ik heb eerder ook een bril gehad van een andere merk (Micheal Kors), die ik jaren lang (4 jaar) heb gebruikt, op de galzen van die bril hebben ook krassen gezeten, maar het monteur is intact gebleven. En de deukjes/gaatjes op deze bril (Dior) lijken helemaal niet op krassen. Ook al zou ik aannemen dat ik "onvoorzichtig" ben omgegaan met de bril, dan nog zou dat alleen de "krassen" verklaren en niet de roest, het missend schroefje en de missende metalen stukjes.
Mijn vraag is: Wat moet/kan ik nu verder doen? valt zulk schade niet onder garantie? wat zou u doen als u een dure bril koopt en na drie maande die bril niet meer kunt gebruiken?
Als er problemen ontstaan binnen zes maanden van de aankoop van iets, hebt u recht op volledige garantie, behalve als de leverancier kan BEWIJZEN dat het uw eigen schuld is.
Dus die problemen binnen drie maanden moet de brillenboer verhelpen. Als dat niet kan een nieuwe bril leveren en als dat niet kan, uw geld teruggeven.
Maar u hebt het over afgelopen zomer. Ga ik dan bijvoorbeeld uit van juli, dan moet u toch eind september/oktober al teruggeweest zijn? Het is nu maart. Hebt u het al die tijd op zijn beloop gelaten?
bedankt voor je reactie, de bril had ik eind augustus gekocht. In die tijd was ik in curacao op stage waardoor ik de bril niet terug kon brengen.
Dag Zuhali1,
We willen graag voor u nagaan wat we voor u kunnen betekenen. Zou u ons via het contactfprmulier een bericht willen sturrn, waarbij u verwijst naar dit bericht?
https://www.eyewish.nl//is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/org-nl_eyewish-Site/nl_NL/-/EUR/ViewContactForm-NewContactForm
We vernemen graag van u.
Met vriendelijke groet,
Eye Wish Webcare
Dag meneer/mevrouw,
Dank u voor uw reactie. Ik zal u een bericht sturen.
mvg,
Atai
Deukjes en gaatjes zeg je, zaten die er bij de aankoop niet in dan, vraag ik me af hoe.....je weet wel.
hoi, nee bij de aankoop zaten ze er niet in.
Maar dan is een reactie dat u er onvoorzichtig mee om bent gegaan ook te begrijpen, want ze zijn er niet in gewaaid zou je zeggen. Daarmee zeg ik helemaal niet dat het u schuld is, materiaal kan van ook alles aan mankeren, dat weet ik ook niet, maar u heeft de schijn wel tegen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend
Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Niet geïndexeerde begrafenisverzekering
Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer