sa
door sabel Feb 2, 2023 om 22:14
Garantie & verzekeringen
Garantie smartphone blijkt ineens valschade en defect scherm

Mijn Google Pixel-6 8 maanden geleden gekocht bij Belsimpel heeft ineens een zwart scherm. Dus contact gezocht met Google omdat Belsimpel zegt voor Google eerst contact opnemen met Google Service. Dat gedaan. Google service zeer behulpzaam en willen het toestel omruilen omdat tijdens het testen die ik heb gedaan bleek dat het scherm niet defect is maar waarschijnlijk de driver ic om dat in de bootmode het scherm kort groen teksten liet zien.(Bootloader). Dus wilden ze het toestel swappen voor een vervangend toestel. Toen bleek dat het niet mogelijk was omdat het toestel in Frankrijk via een sub-dealer was gekocht en niet via Google. Ik moest het toestel via Belsimpel aanbieden. Dus Belsimpel retour aangemaakt goed ingepakt in bubbels en op de post gedaan. Eerst de melding toestel ontvangen en wordt doorgestuurd naar de reparateur. Krijg ik een mail terug het is Valschade omdat het display kapot is. Bezwaar gemaakt en krijgen een aantal foto's met totaal vernield display. Dat terwijl wij een puntgaaf toestel hebben opgestuurd. Als ik een dergelijk defect scherm had had ik hem niet eens als garantie geval aangemeld. Denken zeker met iemand met een beperkt IQ te maken te hebben.
Zelf zegt Belsimpel het toestel opgestuurd te hebben naar een Google gecertificeerd reparatie centrum in Nederland. ff checken bij Google. Wat schetst mijn verbazing er is in Nederland helemaal geen gecertificeerd reparatie centrum voor de Pixel-6.

Suggestie hoe nu verder?

2460 7 Rapporteer

sw
door swat1500 - Feb 3, 2023 om 00:31
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt erop dat uw toestel bij het verzenden beschadigd is geraakt. Als Belsimpel bij het standpunt blijft het toestel in deze staat te hebben ontvangen dan kunt u alleen de transporteur aansprakelijk stellen, maar alleen als u het toestel verzekerd hebt verzonden.
Is dat niet het geval dan is de schade voor uw rekening.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Feb 3, 2023 om 00:35
1748 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Sabel,

Waarom heeft u voor dit toestel gekozen?

De recensies zijn niet zo goed, klik op de volgende link:

https://www.androidplanet.nl/reviews/google-pixel-6-review/

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Feb 3, 2023 om 12:48
2010 Antwoorden / Vragen

Is dat nou echt relevant voor een discussie over een beschadigd toestel?

justmeagain
door justmeagain Feb 4, 2023 om 00:12
623 Antwoorden / 8 Vragen

Als je graag een foto maakt is er geen betere telefoon te vinden. Ook qua software trekt Google zijn eigen telefoons voor. Ze hebben vaker updates en zijn ook nog erg snel. Waar u die recenties heeft gevonden hoor ik graag. De Pixel lijn staat internationaal hoog aangeschreven.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 4, 2023 om 02:52
1748 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Justmeagain,

Persoonlijk zou ik voor die prijzen altijd voor een Samsung toestel kiezen.

Lees even de volgende link :

https://www.androidplanet.nl/nieuws/google-pixel-7-nadelen-voordelen/

pino123
door pino123 Feb 6, 2023 om 10:35
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Wat doet dat er toe dat jij voor een samsung zou kiezen? Geef eens antwoord op de vraag.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 6, 2023 om 21:20
1748 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Pino,

Om TS een goed antwoord te geven is niet zo simpel?

Als ik het topic goed lees ,moet TS bij Belsimpel zijn,maar Google doet moeilijk....

Daarom zou ik graag willen weten ,waarom TS voor deze telefoon heeft gekozen.

Gaat het om een abonnement?Enzovoort....

Ja
door JannyBoe - Feb 3, 2023 om 09:46
503 Antwoorden / Vragen

Hallo, bij Consuwijzer van de Autotiteit Consument en Markt vind u de stappen die u nu verder kunt ondernemen.
Succes.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Feb 3, 2023 om 13:02
2010 Antwoorden / Vragen

Je bent zelf verantwoordelijk voor het transport naar Belsimpel, de transporteur is niet aansprakelijk en achteraf had je er verstandig aan gedaan de waarde op te geven en het transport te verzekeren. Punt is wel dat als Belsimpel het toestel gaaf heeft ontvangen en de schade daarna is ontstaan zij aansprakelijk zijn. De grote vraag is of je dat kunt bewijzen.

Kl
door Kladklad - Feb 3, 2023 om 21:51
1 Antwoorden / Vragen

Hoi Sabel, als je je ordernummer deelt kan ik morgen voor jou meekijken

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 4, 2023 om 15:39
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Voor u is het nadeel dat uy het toestel niet verzekerd heeft verzonden maar mogelijk kunt u wel bewijzen (middels bijv. getiuigenverklaring, dat het toestel met intact beeldscherm en goed ingepakt is verzonden. Helaas komt het wel vaker voor dat men een smoes bedenkt om te ontkomen aan de wettelijke garatieregeling hoewel het ook best zo kan zijn dat het toestel tijdens het transport van terugzenden is beschadigd.

Zie eventueel ook nog dit: https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product en voor de wettelijke onderbouwing:

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html   en evt verder t/m art 25

U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM.

Dat er in Nederland geen gecertificeerd reparatiecentrum is is niet uw probleem. U kunt indien u nader bewijs heeft Besimpel in gebreke stellen wegens niet naleven van de wet. Het is wel jammer dat het nu de aankjoop landger dan 6 maanden is geleden het aan u is om het bewijs te leveren dat ik al noemde. Hoewel het resultaat mogelijk toch teleutstrelleng kan zijn kan het zenden van een ingebrekestelling hetgeen u ca. € 10,00 aan porto kost, aangetekend, geldt hier 'niet geschoten, altijd mis'.