![Garantie smartphone blijkt ineens valschade en defect scherm](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/question/448b76362621b47dabcdc3d025c66ec8e171cc7e.jpg)
Garantie smartphone blijkt ineens valschade en defect scherm
Mijn Google Pixel-6 8 maanden geleden gekocht bij Belsimpel heeft ineens een zwart scherm. Dus contact gezocht met Google omdat Belsimpel zegt voor Google eerst contact opnemen met Google Service. Dat gedaan. Google service zeer behulpzaam en willen het toestel omruilen omdat tijdens het testen die ik heb gedaan bleek dat het scherm niet defect is maar waarschijnlijk de driver ic om dat in de bootmode het scherm kort groen teksten liet zien.(Bootloader). Dus wilden ze het toestel swappen voor een vervangend toestel. Toen bleek dat het niet mogelijk was omdat het toestel in Frankrijk via een sub-dealer was gekocht en niet via Google. Ik moest het toestel via Belsimpel aanbieden. Dus Belsimpel retour aangemaakt goed ingepakt in bubbels en op de post gedaan. Eerst de melding toestel ontvangen en wordt doorgestuurd naar de reparateur. Krijg ik een mail terug het is Valschade omdat het display kapot is. Bezwaar gemaakt en krijgen een aantal foto's met totaal vernield display. Dat terwijl wij een puntgaaf toestel hebben opgestuurd. Als ik een dergelijk defect scherm had had ik hem niet eens als garantie geval aangemeld. Denken zeker met iemand met een beperkt IQ te maken te hebben.
Zelf zegt Belsimpel het toestel opgestuurd te hebben naar een Google gecertificeerd reparatie centrum in Nederland. ff checken bij Google. Wat schetst mijn verbazing er is in Nederland helemaal geen gecertificeerd reparatie centrum voor de Pixel-6.
Suggestie hoe nu verder?
Het lijkt erop dat uw toestel bij het verzenden beschadigd is geraakt. Als Belsimpel bij het standpunt blijft het toestel in deze staat te hebben ontvangen dan kunt u alleen de transporteur aansprakelijk stellen, maar alleen als u het toestel verzekerd hebt verzonden.
Is dat niet het geval dan is de schade voor uw rekening.
![Geboren Amsterdammer](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/8c51103cff6daeb87c514108e8dff9261eb6b035db3ca7ca85998fb1088086c9.png)
Geachte Sabel,
Waarom heeft u voor dit toestel gekozen?
De recensies zijn niet zo goed, klik op de volgende link:
https://www.androidplanet.nl/reviews/google-pixel-6-review/
![Henk De Zevende](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/ad263fb0c25a42edb7ee78adfa74dcd09ff5e618e53ae4442fe18871e4825c60.png)
Is dat nou echt relevant voor een discussie over een beschadigd toestel?
![justmeagain](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/29e2867ce0b05f5b3f1c823f4153f4781a4be47fd8b7ac2a8c2748c2012172e2.png)
Als je graag een foto maakt is er geen betere telefoon te vinden. Ook qua software trekt Google zijn eigen telefoons voor. Ze hebben vaker updates en zijn ook nog erg snel. Waar u die recenties heeft gevonden hoor ik graag. De Pixel lijn staat internationaal hoog aangeschreven.
![Geboren Amsterdammer](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/8c51103cff6daeb87c514108e8dff9261eb6b035db3ca7ca85998fb1088086c9.png)
Geachte Justmeagain,
Persoonlijk zou ik voor die prijzen altijd voor een Samsung toestel kiezen.
Lees even de volgende link :
https://www.androidplanet.nl/nieuws/google-pixel-7-nadelen-voordelen/
![pino123](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/6d9e97febc27b1e92d4fbba5695c11784017edb5219c69cdfc8641fea419e739.png)
Wat doet dat er toe dat jij voor een samsung zou kiezen? Geef eens antwoord op de vraag.
![Geboren Amsterdammer](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/8c51103cff6daeb87c514108e8dff9261eb6b035db3ca7ca85998fb1088086c9.png)
Geachte Pino,
Om TS een goed antwoord te geven is niet zo simpel?
Als ik het topic goed lees ,moet TS bij Belsimpel zijn,maar Google doet moeilijk....
Daarom zou ik graag willen weten ,waarom TS voor deze telefoon heeft gekozen.
Gaat het om een abonnement?Enzovoort....
Hallo, bij Consuwijzer van de Autotiteit Consument en Markt vind u de stappen die u nu verder kunt ondernemen.
Succes.
![Henk De Zevende](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/ad263fb0c25a42edb7ee78adfa74dcd09ff5e618e53ae4442fe18871e4825c60.png)
Je bent zelf verantwoordelijk voor het transport naar Belsimpel, de transporteur is niet aansprakelijk en achteraf had je er verstandig aan gedaan de waarde op te geven en het transport te verzekeren. Punt is wel dat als Belsimpel het toestel gaaf heeft ontvangen en de schade daarna is ontstaan zij aansprakelijk zijn. De grote vraag is of je dat kunt bewijzen.
![heremietkreeft](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/8bb485b83a59f81d7492eb34177ee4da1dc2c245ffa03a64d122403e376f69b8.png)
Voor u is het nadeel dat uy het toestel niet verzekerd heeft verzonden maar mogelijk kunt u wel bewijzen (middels bijv. getiuigenverklaring, dat het toestel met intact beeldscherm en goed ingepakt is verzonden. Helaas komt het wel vaker voor dat men een smoes bedenkt om te ontkomen aan de wettelijke garatieregeling hoewel het ook best zo kan zijn dat het toestel tijdens het transport van terugzenden is beschadigd.
Zie eventueel ook nog dit: https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product en voor de wettelijke onderbouwing:
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en evt verder t/m art 25
U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM.
Dat er in Nederland geen gecertificeerd reparatiecentrum is is niet uw probleem. U kunt indien u nader bewijs heeft Besimpel in gebreke stellen wegens niet naleven van de wet. Het is wel jammer dat het nu de aankjoop landger dan 6 maanden is geleden het aan u is om het bewijs te leveren dat ik al noemde. Hoewel het resultaat mogelijk toch teleutstrelleng kan zijn kan het zenden van een ingebrekestelling hetgeen u ca. € 10,00 aan porto kost, aangetekend, geldt hier 'niet geschoten, altijd mis'.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
2e hands auto kapot met grote kosten
Maand geleden auto gekocht die binnen 24 uur mankementen vertoonde.
Garage heeft hem 'gemaakt', probleem was er echter nog steeds.
Auto heeft vervolgens een week daar gestaan was helemaal uit elkaar geweest en niets aan de hand (u kan veilig rijden mevrouwtje).
Omdat het onveilig voelde naar de officiële dealer geweest o.a differentieel kapot totale kosten 11.000,-.
Nu moet
...
Lees meer
![Dynafix](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/question/0c9381df3ddcca8c605ba8f592bee53718eba38c.jpg)
Dynafix
Hoi.
Mijn zoon heeft in januari een nieuwe Samsung telefoon gekocht. Hij heeft hem 1 keer laten vallen in het begin helaas. Er zit een klein barstje bovenin de hoek. Hij doet het hier om enorm goed!!
Tot ongeveer 4 weken geleden wil hij niet meer opladen. Dus waarschijnlijk ligt dit aan het oplaadpunt, hebben al heel wat laders getest.
Dynafix heeft de telefoon gehaald en wij hebb
...
Lees meer
Verzekeraar wil schade kapotte waterleiding niet dekken
Goedemiddag,
Vorige week heb ik een lekkage ontdekt nadat ik waterschade aan de muur zag. Die avond heb ik direct de hoofdkraan dichtgedraaid en de volgende ochtend een loodgieter gebeld. Hij vertelde dat de lekkage in de kruipruimte zit en dat dit ook zonder twijfel vergoed zal worden door de verzekeraar. Ik heb een schadeclaim ingedient bij de verzekeraar met de melding dat de lekka
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
![rebek](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/3635addad96f15184ad219da14b4363240839aec637e62d40950bf38bc35beff.png)
![Kruidvat foto cd's niet afleesbaar](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/question/32b5d2084a5281758093c15fff51749e09720593.jpeg)
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer