jan roose 26
door jan roose 26 Jun 27, 2023 om 18:38
Garantie & verzekeringen

Gesprongen glasdeur. De schuifdeur van onze inloop douche gesprongen is dit gar

De schuifdeur is uit elkaar gesprongen met een zeer harde knal ,douche is bijna 3 jaar oud van 04-08-2020 nu zegt de leverancier  dat de deur niet los te bestellen is en een complete nieuwe douche geinstaleerd moet worden ,dit lijkt toch niet de werkelijkheid.type douche Tugela sg,en het lijkt mij toch  ook een zaak van garantie,graag zou ik een uitspraak hierover willen horen.

3419 10 Rapporteer
Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jun 27, 2023 om 19:02
1776 Antwoorden / 31 Vragen
sira
door sira - Jun 27, 2023 om 19:06
2354 Antwoorden / 24 Vragen

Neem contact op met uw inboedelverzekeraar en mogelijk heeft u een glasverzekering.

Meestal valt dit niet onder garantie, want de glasschade kan meerdere oorzaken hebben zoals o.a. stoten,

mahadma
door mahadma - Jun 27, 2023 om 19:06
11559 Antwoorden / 51 Vragen

Glas kan spontaan breken/knallen, en ja, ik kan mij voorstellen dat een losse deur niet (meer) te bestellen is. Ik vrees dat u een nieuwe cabine zal moeten (laten) plaatsen. En garantie zou u, als er al sprake van garantie zou zijn, na 2 jaar zeker zijn vervallen.

Probeer bij uw verkoper van toen een coulanceprijs los te peuteren voor een nieuwe. Kijk zo wie zo uw papieren nog eens door die u vast en zeker heeft bewaard, hoop ik.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jun 27, 2023 om 20:28
2084 Antwoorden / Vragen

Ik vermoed dat een beroep op garantie niet gaat slagen aangezien u onmogelijk kunt bewijzen dat het een verborgen gebrek was. Dat staat helemaal los van de vraag of een losse deur nog leverbaar is.

ne
door neodutchio - Jun 27, 2023 om 20:43
5161 Antwoorden / 12 Vragen

Een deur breekt door spanning, beschadigingen of temperatuurverschillen. Garantie is enkel aan de orde als het probleem er al vanaf aanschaf in zat en u dit niet mocht verwachten. Aangezien de deur al bijna 3 jaar oud is kunt u nooit bewijzen dat de oorzaak al vanaf aanschaf aanwezig was. Dan was de deur immers al lang gesprongen.
Onderdelen zijn vaak duurder dan complete artikelen. En gezien de hoeveelheid douchecabines die er zijn is het ondoenlijk om daar allemaal onderdelen van op voorraad te leggen.

sw
door swat1500 - Jun 28, 2023 om 00:01
3792 Antwoorden / 0 Vragen

Voor een uitspraak moet u bij de rechter zijn en niet op een vraag en antwoord forum. Als u een beroep op een eventuele (wettelijke) garantie zou willen doen moet u aantonen dat het defect een gevolg is van een gebrek aan het goed. Dat zal uitermate lastig worden en daar zult u een expert voor moeten inschakelen uitsluitend roepen dat zulks het geval is zal niet voldoende zijn. Wie eist bewijst. Ik vrees dus met de overige posters dat u geen poot heeft om op te staan.
Wellcht dekt de inboedelverzekering de schade.

rj
door rjw - Jun 28, 2023 om 09:04
3273 Antwoorden / 5 Vragen

Los van of onderdelen te bestellen zijn is het sowieso beter om de hele cabine te vervangen. Het zou zo maar kunnen dat de deur onder spanning stond doordat er misschien in het andere deel wat niet goed zat. Of dat het andere deel door de knal nu ontzet is.

@H
door @HENK@ - Jul 4, 2023 om 15:22
159 Antwoorden / 1 Vragen

het  zal niet goedkoop zijn maar een recht toe recht aan deur is bij een goede glashandel gewoon naar wens te bestellen met gaten, afronding van de hoeken, gladgeslepen randen en dit dan in gehard glas, gelaagd glas, gekleurd glas enz. enz.

kijk eens rond met google, bijvoorbeeld bij  een bedrijf als https://www.glazz.nl  (nee, ik heb daar geen aandelen in )

rj
door rjw Jul 5, 2023 om 08:59
3273 Antwoorden / 5 Vragen

En dan maar hopen dat de spanning in het glas niet is veroorzaakt door problemen in de rest van de constructie.