pa
door papavoined Feb 23, 2006 om 01:23
Garantie & verzekeringen

Gezinsongevallenverzekering

Is deze verzekering noodzakelijk voor elk persoon?

Ik betaal al jarenlang voor deze verzekering zonder eigenlijk te weten of dit wel echt noodzakelijk is. Ik heb getracht informatie te krijgen uit de enige documentatie die ik van deze verzekering heb (een polisblad en algemene voorwaarden) maar word daar eigenlijk niet veel wijzer van.

11771 6 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 23, 2006 om 18:20
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Zie ook de antwoorden op uw andere vraag.

Noodzakelijk is een gezinsongevallenpolis niet, het kan wel nuttig zijn --- indien uw zorgpolis daartoe onvoldoende dekking geeft. Een ongevallenpolis keert in de regel echter ook andere zaken uit dan ziekenhuisopname, dokterhulop etc. Polis voorwaaden goed nalezen of verduidelijking vragen aan uw tussenpersoon, per slot van rekening wordt die daar ook voor betaald (uit uw premie)

Succes,

Gerrit

tonnieboy
door tonnieboy - Feb 23, 2006 om 22:13
1094 Antwoorden / 2 Vragen

Laag premiebedrag voor een bedrag ineens dat wordt uitgekeerd als u of een van de verzekerden een ongeval overkomt. Noodzaak niet meer een kwestie van een extraatje als er wat misgaat. Meestal zijn er onverwachte kosten naar aanleiding van een ongeval die daarvan betaald kunnen worden. Eigen afweging of verzekerd te zijn of niet.

ro
door roosenfrans - Feb 24, 2006 om 16:22
12 Antwoorden / 1 Vragen

Onzin zo'n verzekering. Je betaalt premie voor als je misschien ooit een ongeval krijgt. De dekking is meestal niet zo hoog. Wanneer je een ongeval overkomt en een ander is schuldig dan moet je toch bij de schuldige zijn. Verder ben je voor ziektekosten als gevolg van een ongeval verzekerd via je zorgpolis en als die club vindt dat een ander schuldig is aan jouw ongeval dan calimen zij dat bij die persoon of zijn verzekering als hij WA verzekerd is. Opzeggen die hap het is nutteloos in 99% van de gevallen.

pi
door pieter325 - Feb 24, 2006 om 18:17
2 Antwoorden / 0 Vragen

Een ongevallenverzekering is quats. Behoudens bij een reisvezekering omdat je dan meestal iets gaat doen dat buiten het gebruikelijke patroon valt. Ondanks dat er jaarlijks een 40.000 zwaar gewonden in het verkeer vallen is en blijft de ongevallenverzekering overbodig. Bij een gebroken been o.i.d. keert er toch niets uit. Als u de lopende verzekering opzegt dan kunt u vermelden dat deze wordt opgezegd per komende premievervaldatum of in het jaar dat de verzekering zou eindigen. Verzoek om een bevestiging. succes pieter

marann
door marann - Feb 24, 2006 om 19:32
38 Antwoorden / 15 Vragen

ik zou zeggen meteen afzeggen. 40 jaar geleden toen ons oudste kind een paar dagen was kwam er verzekeringsagent naast mijn bed zitten met een verhaal dat ik toch vooral snel een verzekering af moest sluiten als er iets met het kindje zou gebeuren (mijn man was niet thuis) en ook dat we vooral een ongevallenverzekering af moesten sluiten. enige jaren daarna hebben we deze oplichtersverzekering afgezegd en sinds die tijd heb ik een vreselijke hekel aan verzekeringsagenten. ik vertrouw ze werkelijk voor geen cent. alleen als het echt nodig is komen deze lieden bij ons over de drempel. veel succes.

Ho
door Horst10 - Feb 28, 2006 om 23:10
8 Antwoorden / 10 Vragen

Het is weggooien van geld. Verzekeraars zijn gemakkelijk als ze geld krijgen, maar niet bij uitkeren. Ik ben al 5 jaar aan het procederen met een verz,mij voor mijn zoon die zwaar gewond raakte tgv verkeersongeval. Advocaten kunnen zo hun rekening indienen en worden betaald, maar slachtoffers niet. Mijn zoon en ik staan rood. moeten iedere seconde verantwoorden. Ook ik ben 25 jaar gelden door verkeersongeluk in Wao beland. Mijn vader heeft 10 jaar geprocedeerd en een zakcentje ontvangen. Neen, stop die premies maar in een goede spaarrekening met hoge rente  voor dat soort eventuele kosten. Daar kun je zelf over beslissen wat jou toekomt.  Succes