ma
door maarten-1978 Aug 7, 2012 om 12:59
Garantie & verzekeringen

Goedkoopste inboedelverzekering

Hallo allemaal

Ik ben op zoek naar de allergoedkoopste inboedelverzekering. (premie per maand)
Een inboedelverzekering zonder teveel toeters en bellen.
Gewoon een basic verzekering.
Ik kom er niet uit bij vergelijkingssites.

Bedankt voor de reacties.
Vriendelijke groet,
Maarten

5369 16 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 7, 2012 om 13:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoezo kom jer er niet uit? Lijkt mij toch vrij simpel. Als je er op een vergelijkingssite niet uit kan komen, waar je aan kan geven wat je precies wil, hoe moet er hier dan een goed antwoord gegeven worden op basis van "basic" en geen "toeters en bellen"?

ve
door verwijderd - Aug 7, 2012 om 13:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom kom je er niet uit? Op "vergelijk inboedelverzekeringen.nl" staat een duidelijk overzicht van de verschillende verzekeringen op dit gebied. Kan niet missen.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2012 om 13:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

- - - - Een inboedelverzekering zonder teveel toeters en bellen - - - -

En een verzekering afsluiten die straks met VEEL toeters & bellen uitkeert?
Ik zou gaan voor een goede verzekering, niet voor een goedkope verzekering.

De voorwaarden zijn belangrijker dan de maandpremie.
Goedkope verzekeringen hebben vaak een hoog eigen risico.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2012 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

De woorden 'goedkoop' en 'goed' gaan nooit samen.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2012 om 15:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een inboedelverzekering is zo'n beetje de goedkoopste verzekering van alle verzekeringen die je hebt. De besparingen die je daarmee kunt behalen zijn dus minimaal. Zonde om daar veel tijd in te steken. Je kunt beter gewoon naar de dekking kijken i.p.v. de premie.

ve
door verwijderd - Aug 8, 2012 om 11:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het alleen om de laagste premie te doen is, dan kan het niet moeilijk zijn. Mocht je echt serieus zijn met deze vraag, dan moet je wel extra info opgeven (waarde inboedel, aantal kamers, inkomen, en al dat soort dingen waar de premie vanaf hangt.

ve
door verwijderd - Aug 8, 2012 om 11:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Neem Unive de beste die er is, uit ervaring !!!!!!!!!!!!!!

ve
door verwijderd - Aug 8, 2012 om 11:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb onlangs (een week geleden) hier een inboedel inclusief Aansprakelijkheidsverzekering afgesloten:
http://www.unitedinsurance.nl/index.php
Ik ga bij hun per maand € 10,04 betalen, dat is goedkoper dan mijn vorige en het minimale wat IK wenste.
Ga gerust eens vrijblijvend kijken.

ve
door verwijderd - Aug 8, 2012 om 11:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

De aansprakelijkheidsverzekering erbij is overigens een optie, geen verplichting :)

ve
door verwijderd - Aug 8, 2012 om 11:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

driesnoecken schreef op woensdag 8 aug 2012, 11:18: Neem Unive de beste die er is, uit ervaring !!!!!!!!!!!!!!

Vraagsteller zoekt de goedkoopste, niet de beste.

ve
door verwijderd - Aug 8, 2012 om 11:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

koekeloer schreef op woensdag 8 aug 2012, 11:32:
driesnoecken schreef op woensdag 8 aug 2012, 11:18: Neem Unive de beste die er is, uit ervaring !!!!!!!!!!!!!!

Vraagsteller zoekt de goedkoopste, niet de beste.

LOL!

Laten we hopen dat dit niet een reclame topic wordt.

ve
door verwijderd - Aug 8, 2012 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met betrekking tot een inboedelverzekering (geldt ook voor opstal) wil ik nog iets belangrijks toevoegen. In 1964 heb ik mijn inboedelverz afgesloten bij IAK Eindhoven. Men hanteerde tegen mijn zin een indexclausule (was verplicht). Ik zeg dat is onzin, dat is alleen voor luie mensen die de ontwikkeling (verhoging of VERLAGING) van hun inboedel niet in de gaten houden.
Inmiddels betaal ik voor een geindexeerde inboedel, waar ik me voor schaam om dat bedrag tegen derden te noemen. Verrekte opschepper zullen ze zeggen. Hij heeft niks in huis staan. Dat indexgedoe is een GOUDMIJN voor de verzekeringen en wij maar betalen. Wie heeft/kent een inboedelverzekering zonder index. Dat is ideaal die vrouw of man blijft steeds alert op zijn verzekeringen en zo hoort het ook.

ve
door verwijderd - Aug 8, 2012 om 13:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste maarten-1978,

Een verzekering afsluiten is niet makkelijk, want je wilt natuurlijk het beste voor een scherpe prijs. Bij de inboedelverzekering bestaan er in principe twee dekkingen: extra uitgebreid en meest uitgebreid. Deze laatste biedt dekking tegen van elk buitenkomend onheil. De extra uitgebreide dekking dekt minder, maar dat kan genoeg zijn voor jou. Misschien dat deze pagina je kan helpen bij een keuze voor een dekking.

De inboedelverzekering baseert de waarde van de inboedel op de nieuwwaarde, dus bekijk wat jouw spulletjes nieuw hebben gekost. Vervolgens kan je bekijken welke verzekering het beste bij je past. Sommige verzekeraars werken met een inboedelwaardemeter. Ze proberen dan zo goed mogelijk een inschatting te maken van de waarde van jouw spullen. Andere verzekeren je spullen voor een vast verzekerd bedrag (bijvoorbeeld 100.000 euro). En anders heb je de keuze dat je een inboedellijst maakt. Deze laatste is het meest precies en je zal dan misschien de laagste premie vinden. Vergelijkingssites werken vaak niet met een inboedellijst, omdat dan de premie later nog kan afwijken.

Via een vergelijkingssite vind je vaak wel de inboedelverzekering met de scherpste premie. En ook vergelijkingssites hebben een klantenservice waar je terecht kunt. Een aantal goede vergelijkingssites zijn: verzekeringssite.nl en independer.nl.

Veel succes met je zoektocht naar een inboedelverzekering. En mocht het alsnog niet lukken met de zoektocht, vraag dan aan vrienden en familie met welke verzekering zij goede ervaringen hebben.

ve
door verwijderd - Aug 8, 2012 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Univé is de de beste en goedkoopste!
Bij deze verzekering krijg je ieder jaar geld terug, de zogenaamde winstdeling.

ve
door verwijderd - Aug 8, 2012 om 14:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

goedkoop is vaak duurkoop. dus je bent wel heel goedkoop uit betreffende de premie maar vaak moet je dan veel bijbetalen (eigen risico) Beter is dus wat/iets meer premie betalen met een goede verzekering

ve
door verwijderd - Aug 9, 2012 om 13:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Onze zoon had enkele jaren geleden de goedkoopste autoverzekering gevonden en genomen. Halverwege het jaar ging die failliet, met alle gedonder van dien. Goedkoop blijkt heel vaak duurkoop.
Voor elke verzekering kun je je afvragen: kan ik het me permitteren om het risico zelf te dragen? Aan de hand van het antwoord zou u kunnen besluiten om bepaalde verzekeringen niet (meer) te nemen. Dit geldt niet voor de verplichte verzekeringen, waartoe de inboedelverzekering overigens niet behoort. Wij hebben in 44 jaar huwelijk, waarin we o.a. een inboedelverzekering hadden, daar nog NOOIT iets geclaimd. Dat zet je aan het denken.....