f.
door f.r.m.buers Aug 11, 2011 om 16:57
Garantie & verzekeringen

Herbouw waarde meter

Geachte Dames en Heren.
De verzekerings maatschappijen hanteren deze meter , maar de berekening komt niet overeen met de werkelijkheid.
De parameters in deze formules zijn zo , dat de herbouwwaarde bijna gelijk is aan de WOZ waarde.
Dit zou niet kunnen daar de WOZ waarde het huis en de grond behelst.

Ben een beetje boos over de opstellen van de verz. Mij.
die zeggen , als U een andere waarde wilt , prima, maar dan bent u wel onderverzekert !

Hoor graag van U

met vr. groet.
F.Buers
Barneveld
tel. 0342-413230

2986 7 Rapporteer

wolfenjong
door wolfenjong - Aug 11, 2011 om 18:06
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Laat door de redactie u privé gegevens verwijderen, daar dit een voor iedereen toegankelijke site is.

En om u vraag te beantwoorden, zou ik een andere verzekering kiezen via independer.nl daar wat u geadviseerd word volledige onzin is, en geldklopperij, bepalend is de herbouw prijs per m3 inhoud van u bestaande huis en daar kunt u de fundering nog aan toe voegen als dat nodig zou zijn, maar verder heeft deze waarde dus niets te maken met de WOZ waarde van het huis.

Deze herbouw waarde kan u iedere aannemer vertellen als u weet hoeveel m3 u huis aan inhoud heeft.

Succes er mee.

f.
door f.r.m.buers - Aug 13, 2011 om 07:26
1 Antwoorden / 1 Vragen

Geachte Hr.
met dank voor uw reactie en zal e.e.a onderzoeken via independer.
groeten
erik

harrie
door harrie - Aug 13, 2011 om 08:47
765 Antwoorden / 36 Vragen

Erik

Vergeet 1 ding niet; stel je huis brand totaal af.... Dan moeten de restanten afgebroken worden en de boel opnieuw bouwklaar gemaakt worden, dat is niet gratis.....
Ook de herbouwkosten van een enkel huis zijn veel hoger dan van meerdere die gelijkertijd gebouwd worden, dus verkijk je niet.

Independer is niet meer wat het geweest is, tegenwoordig is het gewoon een tussenpersoon die op provisie uit is.

En waar hebben we het over, mijn opstalverzekering kost me voor het komende jaar € 107,37 verzekerd is de herbouwwaarde tot een max. van €350.000.- Dit is een minimaal standaard bedrag bij CB.

Ik heb wel 10% collectiviteitskorting + 10% leeftijdskorting + 5% autoklantkorting. Totaal dus 23,05% korting.

Deze gegevens zijn mogelijk een handvat voor je.

Salut, Harrie

bobmalooga
door bobmalooga - Aug 13, 2011 om 10:06
229 Antwoorden / 7 Vragen

Die meters ken ik, als je bij SNS de waarde van je keuken wijzigt van tot 10.000 Euro naar 10.000 tot 15.000 Euro komt de herbouwwaarde 8.000 Euro hoger uit!?
Hoe betrouwbaar is zo'n meter.
Ik zou hem niet eens willen te gebruiken om een kippenhok te bouwen. Ik ben per direct naar een andere verzekeraar gestapt, nadat mijn huis in eens een ton meer koste om te herbouwen.

harrie
door harrie - Aug 16, 2011 om 11:16
765 Antwoorden / 36 Vragen

Dit is dus ordinaire reclame.....

Ex-Haagsche Harrie

independer.nl
door independer.nl - Aug 16, 2011 om 11:39
7 Antwoorden / 0 Vragen

Bij de herbouwwaardemeter wordt een bedrag berekend dat nodig is om dezelfde soort woning opnieuw te bouwen. Veel verzekeraars verlenen op basis van een naar waarheid ingevulde herbouwwaardemeter garantie tegen onderverzekering. In sommige gevallen kan je dan oververzekerd zijn, het voorkomt echter wel altijd dat je na schade een deel niet uitbetaald krijgt.

Er zijn verschillende verzekeraars die niet met herbouwwaardes werken en altijd een vast bedrag verzekeren, net als de verzekeraar van Harrie. Dit kan voordelig zijn wanneer je in een woning woont met een hogere herbouwwaarde. Wanneer jouw woning maar een herbouwwaarde van € 150.000.- heeft betaal je daar vaak teveel omdat je dan meestal tot minimaal € 350.000 verzekerd bent.

rj
door rjw - Aug 16, 2011 om 12:58
3360 Antwoorden / 5 Vragen

Gezien de lage tarieven van opstalverzekeringen zou ik me niet zo druk maken over een 10- of 20.000 Euro hogere verzekerde herbouwwaarde. Beter dat dan andersom.