Ni
door NicH May 25, 2023 om 21:05
Garantie & verzekeringen
Het glas van de deur van mijn wasmachine is kapot gesprongen. Heb ik garantie?

Het glas van de deur van mijn wasmachine is kapot gesprongen. Heb ik garantie?

Ik heb een BEKO wasmachine van een half jaar oud. Volgens BEKO valt dit niet binnen de garantie. Dat kan toch niet.

6147 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sjjoppy
door sjjoppy - May 25, 2023 om 21:49
7281 Antwoorden / 3 Vragen
3

Glas van een wasmachine deur dat barst wordt gezien als een gebruikersfout, b.v. scherpe voorwerpen meegewassen,

uit een eerdere vraag:

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/elektronica-tv/wasmachine-44


https://www.consumentenbond.nl/wasmachine/oppassen-deur-van-de-wasmachine

marita5
door marita5 - May 25, 2023 om 21:54
11592 Antwoorden / 15 Vragen
3

Hallo NicH , 

Volgens BEKO valt dit niet binnen de garantie

U moet bij de verkoper zijn , lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .  ( lees ook benedenaan onder : Zie ook ) 

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

tenormin
door tenormin - May 25, 2023 om 22:34
16895 Antwoorden / 108 Vragen
2

Ik zelf vind dat Beko (of de zaak waar u de machine hebt gekocht) wel heel veel voorwaarden stelt alvorens in aanmerking te komen voor garantie. Apparatuur is er tegenwoordig niet beter op geworden, integendeel, ik neem aan dat u normaal van geest bent en geen scherpe dingen, zoals messen, in de was erbij doet. Riemen uit jeans of andere broeken verwijderd alvorens te draaien. Maar andere beantwoorders schrijven het al: het is kennelijk een gebruikersfout. Helaas is het nog zo dat: wie eist, bewijst. En dat kunt u niet. Zou ik ook niet kunnen.

rj
door rjw Jul 22, 2023 om 09:08
3325 Antwoorden / 5 Vragen

Logisch dat wij leken dat niet kunnen bewijzen, maar experts kunnen dat wel. Die zou je in kunnen huren om het te onderzoeken. Maar het risico is natuurlijk wel dat daar uit kan komen dat het een gebruikersfout is en je je geld kwijt bent.

JMA2
door JMA2 - May 26, 2023 om 00:21
137 Antwoorden / 3 Vragen
1

Al zou het door een riem of steentje zijn gekomen, dan nog zou Beko uit coulance dit netjes moeten oplossen. Of gebruikt Beko zulke slechte kwaliteit qua glas.
Ik zou op klachtenkompas en evt socials uw ervaring delen. Daar wordt Beko niet vrolijk van. Kom op zeg na 6 maanden......

rj
door rjw May 26, 2023 om 07:54
3325 Antwoorden / 5 Vragen

Coulance en moeten horen niet bij elkaar. Niemand moet coulant zijn.

1paul
door 1paul - May 26, 2023 om 08:08
3260 Antwoorden / 0 Vragen
2

als eerste, als u een klacht heet dan is de verkoper van het produkt het aanspreekpunt, tweede, als deze schade is ontstaan binnen 6 maanden, echt binnen 6 maanden dus op de dag af, dan moet de verkoper bewijzen dat het niet een productiefout is!!!!

is de ruit gesprongen door iets wat u zelf had kunnen verkomen, iets in de wasmachine dus of een voorwerp van buirtenaf dan kunt u natuurlijk niets claimen, is dat niet aan de hand en u zit echt nog binnen 6 maanden dan kunt u claimen en moet de verkoper bewijzen dat het niet een productiefout was!!!!

kan deze dit niet dan heeft u recht op een nieuw glas dan wel geheel nieuwe deur....

marita5
door marita5 May 26, 2023 om 09:02
11592 Antwoorden / 15 Vragen

@1paul ,  de bewijslast ligt bij de verkoper v.a 27 april 2022 binnen 1 jaar en geen 6 maanden  https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/moet-ik-bewijzen-dat-ik-het-niet-kapot-heb-gemaakt

1paul
door 1paul May 27, 2023 om 08:41
3260 Antwoorden / 0 Vragen

Maritas goede aanvulling, die 6 maanden zit zo in het hoofd gestampd moet er weer ff uit!!

 

 

Sa
door Satipu - May 26, 2023 om 14:45
18 Antwoorden / Vragen
0

Koop de volgende keer nooit meer iets van Beko. Dat is het slechtste merk wat er is.
De service van Beko js ook zeer slecht.

user123
door user123 May 27, 2023 om 08:44
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Onzin. Ongemotiveerd ook.

tenormin
door tenormin Jul 22, 2023 om 13:00
16895 Antwoorden / 108 Vragen

@satipu, als het merk BEKO zo slecht zou zijn als je beweerd was het al lang niet meer op de markt. Ik zou dit merk niet kopen maar het is voor mensen met een kleinere portemonnee nog een beetje te behapstukken uitgave. Zou juichend als ik vroeger, ruim 50 jaar geleden, over Miele was, ben ik dat al tig jaar niet meer. Nu zijn het voor mij Siemens en Bosch geworden.

Ko
door Koosje8 - May 26, 2023 om 19:15
3 Antwoorden / 1 Vragen
1

@satipu, Slechtste merk wat er is?
wij hebben al bijna 9 jaar een Beko wasmachine, nog nooit problemen mee gehad.
wij vinden het een prima machine!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Au
Autotje1 - Jul 24, 2024 om 21:43
Auto & vervoer

2e hands auto kapot met grote kosten

Maand geleden auto gekocht die binnen 24 uur mankementen vertoonde.
Garage heeft hem 'gemaakt', probleem was er echter nog steeds.
Auto heeft vervolgens een week daar gestaan was helemaal uit elkaar geweest en niets aan de hand (u kan veilig rijden mevrouwtje).
Omdat het onveilig voelde naar de officiële  dealer geweest o.a differentieel kapot totale kosten 11.000,-.
Nu moet ... Lees meer

An
Anja Sportel - Jul 25, 2024 om 17:06
Garantie & verzekeringen
Dynafix

Dynafix

Hoi.
Mijn zoon heeft in januari een nieuwe Samsung telefoon gekocht. Hij heeft hem 1 keer laten vallen in het begin helaas. Er zit een klein barstje bovenin de hoek. Hij doet het hier om enorm goed!! 
Tot ongeveer 4 weken geleden wil hij niet meer opladen. Dus waarschijnlijk ligt dit aan het oplaadpunt, hebben al heel wat laders getest.
Dynafix heeft de telefoon gehaald en wij hebb ... Lees meer

ia
iaresibel - Jul 26, 2024 om 16:07
Garantie & verzekeringen

Verzekeraar wil schade kapotte waterleiding niet dekken

Goedemiddag,

Vorige week heb ik een lekkage ontdekt nadat ik waterschade aan de muur zag. Die avond heb ik direct de hoofdkraan dichtgedraaid en de volgende ochtend een loodgieter gebeld. Hij vertelde dat de lekkage in de kruipruimte zit en dat dit ook zonder twijfel vergoed zal worden door de verzekeraar. Ik heb een schadeclaim ingedient bij de verzekeraar met de melding dat de lekka ... Lees meer