Hoe stellen we de rechtsbijstandverzekeraar aansprakelijk
Vorig jaar zomer hebben wij een woning gekocht met verborgen gebreken.Om deze reden hebben wij vorig jaar oktober onze rechtsbijstand ingeschakeld en alle adviezen opgevolgd die zij ons toen hebben gegeven.
In eerste instantie zelf een ingebrekestelling aangetekend naar de tegenpartij versturen. Keuringsrapporten en offertes laten maken en deze direct opgestuurd naar de DAS. Zodat deze alle benodigde gegevens had voor een juridische zaak.
Alhoewel wij juridisch sterk dachten te staan blijkt de tegenpartij door de DAS in december op een niet juridisch correcte manier in gebreke gesteld te zijn.Dat bleek pas op de rechtszitting welke onlangs, bijna een jaar later, via een extern toegewezen advocaat plaatsvond.
Door deze juridische blunder van de DAS kan de rechtbank de zaak niet ontvankelijk verklaren. Hierdoor komt de tegenpartij die nooit op aangetekende brieven etc. heeft gereageerd, en zich van de domme houdt waarschijnlijk onder een forse schadeclaim uit.
Opnieuw de tegenpartij aansprakelijk stellen kan niet omdat de wettelijke termijn daarvoor inmiddels is verstreken.Onze advocaat heeft nog een kleine kans om de zaak ten goede te keren maar de kans op een goede afloop is niet zo groot en hangt af van de rechter die in december de zaak nader zal beoordelen.
Een klacht indienen en schadevergoeding eisen bij de klachtencommissie heeft waarschijnlijk weinig zin omdat de uitspraken van deze commissie niet bindend zijn en het belang te groot is.
Heeft iemand ervaring of adviezen omtrent deze zaak zodat we later niet te horen krijgen dat we te laat, of verkeerde actie hebben ondernomen inzake aansprakelijkheid richting de DAS.
Alvast hartelijk dank
Onze eigen advocaat wil nog niet vooruitlopen op de zaak en wil eerst de reactie van de rechter afwachten in december. Omdat wij willen voorkomen dat in een later stadium de zaak om procedure fouten, tijdslimieten of iets dergelijks wordt afgeblazen zijn we ons aan het orienteren over de te nemen stappen. Voor ons is het duidelijk dat je zelf overal achteraan moet en overal op moet letten omdat het anders keer op keer fout gaat. Het inschakelen van juridisch advies bij de DAS heeft duidelijk niet gewerkt.
Als de DAS of onze eigen advocaat dit in een eerder stadium had onderkend was het misschien niet zover gekomen. De DAS heeft ook in een tussenstadium tussen hun bemiddeling en het verwijzen naar een externe advocaat nog meer steken laten vallen. Nu willen we ten alle tijden voorkomen dat er weer iets dergelijks gebeurd.
Beste fera, Ik kan me vergissen, maar: pas wanneer er in deze een rechterlijke uitspraak is zal blijken of DAS nu wel of niet een fout heeft gemaakt in uw nadeel. Daarop vooruitlopen heeft meen ik geen zin, daarin geef ik uw eigen advocaat gelijk. Blijkbaar zijn ze bij DAS beter in adviseren dan procederen... IJzerbroot
Naar ik aanneem, is het raadzaam om eerst de uitspraak van vrouwe justitia af te wachten. Als deze niet naar uw wens mocht zijn, heeft u misschien iets aan deze link: http://www.verzekeraars.nl/smartsite.dws?id=43&mainpage=19
Ik hoop u hiermee van dienst te zijn.
M.vr.gr.,
FC
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer