renedavids
door renedavids Feb 24, 2010 om 16:30
Garantie & verzekeringen

Honden verzekering

hoi ik heb een dwergpincher pup van 9 weken nu wil ik hem verzekeren
wie weet een goede en goedkope dieren verzekering voor mij
alvast bedankt
groetjes rene

6177 23 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 24, 2010 om 16:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waar wil je hem voor verzekeren?? Kosten dierenarts.Groet mhofman

ve
door verwijderd - Feb 24, 2010 om 19:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bijna alle verzekerings maatschappijen, bieden ook een dieren verzekering aan .
Gewoon even googlen ,en de voorwaarden vergelijken . De vergoedingen lopen nogal uit een per verzekerings aanbieder.

ve
door verwijderd - Feb 24, 2010 om 19:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi ik wil hem verzekeren voor consulten
en vaccinaties en medicijnen crematie verz hoeft niet is eenmalige uitgave
alvast bedankt voor deze antwoorden
groetjes rene

ve
door verwijderd - Feb 24, 2010 om 20:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Doe alleen zaken met een grotere verzekeringsmaatschappij. Er zijn een aantal kleine dierenverzekeringen, die - als het er op aankomt - geen thuis geven. Veel van deze cowboys zijn inmiddels wel failliet. Ze zijn zo klein, dat er geen toezicht is van de AFM, totdat er rottigheid is.

Vladja

ve
door verwijderd - Feb 24, 2010 om 20:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

renedavids

Mijn advies is: verzeker je niet, maar leg elke maand 15 euro apart voor calamiteiten. Begin met een eerste inleg van 100 euro. Naar mijn mening zijn er geen bonafide dierenverzekeraars. De voorwaarden barsten van de exclusies en denk je eens dat je een bepaald bedrag vergoed krijgt, dan weten ze altijd wel wat te verzinnen waardoor je toch niet in aanmerking komt.

Heel erg veel sukses met je pup en groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - Feb 25, 2010 om 22:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Read, dat klinkt inderdaad heel logisch.
Maar... Wat als je dier over een half jaar al ineens iets krijgt? Dan heb je bijvoorbeeld 6 maanden gespaard, dat is 90 euro, daar heb je meestal weinig aan bij een dierenarts als er echt iets aan de hand is.

Ik heb mijn kat overigens verzekerd bij Proteq Dier&Zorg, en dat gaat tot nu toe prima: sterilisatie en chippen werden keurig vergoed (volgens de voorwaarden), en nette en snelle afhandeling.

Wel moet je inderdaad goed naar de voorwaarden kijken. Er zijn inderdaad veel uitsluitingen. En "onderhoud" (bij gebrek aan een beter woord) zoals vaccinaties, ontwormingen en dergelijke zijn inderdaad nooit gedekt.

ve
door verwijderd - Feb 26, 2010 om 06:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga niet over 1 nacht ijs wat betreft je huisdieren verzekeren. Er zitten helaas veel rotte appels tussen. Informeer jezelf via internet, in je omgeving en vraag je dierenarts naar zijn/haar ervaringen met verzekeraars.
Lees op je gemak alle voorwaarden goed door en kies voor de verzekering waar jij je het prettigst bij voelt en waarvan je denkt dat die het beste past bij jou en je dieren.

Het "onderhoud", zoals Hanneke al aangeeft, wordt inderdaad zelden tot nooit gedekt. Maar dat zijn kosten die nog te overzien zijn.

Heb mijn 2 rooie katers ook verzekerd via Proteq Dier & Zorg en tot op heden tot volle tevredenheid. Binnen 2 weken na indienen van een nota staat het geld bij mij op de rekening.

Succes met alles uitpuzzelen en geniet lekker van je puppie.

Vr. groet, bnc

ve
door verwijderd - Feb 26, 2010 om 07:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Proteq Dier en zorg is een van de betere, maar ik heb gekozen om voldoende op een spaarrekening in reserve te houden voor als er veel geld gemoeid is bij een behandeling.

ve
door verwijderd - Feb 26, 2010 om 13:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn eerste hond was verzekerd bij Proteq; daar heb ik erg goede ervaringen mee gehad. Dit was toendertijd (1995) een van de weinige verzekeringen. Ik heb nu een puppy van een halfjaar en haar heb ik bij Kruidvat verzekerd. Tot nu toe ook goede ervaringen. Voordeel: goedkoper dan Proteq (scheelt ca. 4 euro op de meest uitgebreide verzekeringen). Bij Kruidvat is het ook mogelijk vaccinaties mee te verzekeren, komt toch elk jaar terug. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Tercinta

ve
door verwijderd - Feb 26, 2010 om 16:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

De dierenverzekering die er het beste uit komt is die van Proteq. Proteq is een onderdeel van SNS Reaal.
Bedenk echter wel goed dat de premie iedere maand of ieder jaar terugkeert. De reguliere kosten voor dierenarts en medicijnen wegen volgens mij niet op tegen de te betalen premie. Entingen worden vaak helemaal niet vergoed.
Zelf hebben wij al 25 jaar honden gehad. Als ik dit achteraf bekijk hebben de kosten (ook van een operatie en 3 crematies) niet opgewogen tegen de steeds terugkerende kosten van een verzekeringspremie.
Onlangs hebben wij in verband met de aanschaf van een nieuw pup ook nog eens naar dergelijke verzekeringen gekeken. Wij hebben echter besloten om geen dierenverzekering af te sluiten.

De hiervoor gedane suggestie om iedere maand 15 euro opzij te leggen lijkt mij een veel betere oplossing.

ve
door verwijderd - Feb 26, 2010 om 17:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon maandelijks 10 euro op een aparte rekening zetten.
Ik ga ervan uit dat je een gezonde pup hebt aangeschaft dus de kans
dat het over een paar maanden al kostbare operaties of behandelingen nodig zal
hebben is nihil.
De meeste huisdieren hebben,behalve hun jaarlijkse inentingen,niet vaak de
dierenarts nodig.

ve
door verwijderd - Feb 26, 2010 om 18:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds vorig jaar augustus 2009 is mijn bouvier verzekerd bij Nationaal Spaarfonds wat onderdeel uit maakt van Delta Lloyd Groep. En in december 2009 werd mijn hond ziek, had bloederige diarree. Drie verschillende soorten medicijnen gehad, maar na het indienen van de declaraties kwam ik er al snel achter dat er zeer weinig werd vergoed. In de polisvoorwaarden wordt uitgesloten dat wanneer een hond parasieten heeft dit niet wordt vergoed. Dit bleek dus bij mijn hond het geval. Van de in totaal zo'n € 150,- die ik betaald heb aan de dierenarts kreeg ik ongeveerd net géén € 50,- terug. Per maand betaal ik een premie van € 23,50.
Dus ik zou adviseren leg maandelijk geld apart en wanneer er kosten komen om dit uit dat potje te halen. Mijn verzekering heeft allereerst een looptijd van 4 jaar en daarna kan je hem weer met dezelfde periode verlengen. Dit was voor mij de eerste huisdierenverzekering die ik afsloot. Ik had hier ook nog géén ervaring mee. Maar ik ben er nu snel achter dat er véél is uitgesloten.

ve
door verwijderd - Feb 26, 2010 om 19:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Renedavids,
Zoals al meermalen vermeld is Dier & Zorg van Proteq een goede, wij hebben ruim 10 jaar een mops gehad en deze heeft erg veel problemen gekend. In 10 jaar tijd heb ik aan polis ongeveer 1000 euro betaald maar Proteq heeft zeker meer als 5000 euro vergoed aan ons. Eigenlijk moesten we steeds alleen als eigen deel de btw betalen, maar op een operatie aan zijn ogen van 800 euro betaal je graag 150 euro in plaats van de volle mep.
Wij hebben nooit enige discussie over vergoedingen gehad, enige is dat we op advies van dierenarts een keer een niet vergoed medicijn hebben genomen maar dat was er goed van te voren bij verteld.
Read zegt niet doen, want het kost teveel je kan beter zelf sparen maar ik zeg DOEN want voor die paar euro per maand ben je goed verzekerd. Wat wij overigens wel deden als we bv een zalfje nodig hadden van 15 euro, we namen er een consult bij dan betaalden we zeg maar 60 euro en kregen we er 50 terug, dus zalfje was goedkoper op deze manier en de hond kreeg een extra check.
Wij hebben dan wel extreme kosten gemaakt maar zijn echt altijd zeer tevreden geweest over de afhandeling (max 3 weken), ik hoop dat dit uw hond bespaard blijft maar nogmaals wij zijn zeer content geweest over Proteq. We kregen zelfs na het inslapen een kaartje van ze.

Vriendelijke groet
Mastag
PS voor het bedrag wat Read noemt, 15 euro per maand ben je al verzekerd, maar voor 20 euro per maand heb je alle extra's erbij. Denk wel 1 operatie bv kost al snel een paar honderd euro.

ve
door verwijderd - Feb 26, 2010 om 19:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je een hond of een kat aanschaft kost dit geld dat weet je vantevoren als je eraan begint.Een verzekering kan maar kijk wat je ervoor krijgt en doe je voordeel ermee.Veel plezier met de pup .

ve
door verwijderd - Feb 26, 2010 om 21:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goedkoop zijn deze verzekeringen niet maar kijk maar eens wat je dierenarts vraagt voor een consult.
Een injectie tegen parvo kost al snel 20 euro en daar komt dus nog even de consult bij.
Zelf heb ik een week geleden me kat laten vacineren en was meteen 50 eoro kwijt.
Te weten 30 euro cosult en 20 euro voor de prik en bij elkaar heeft het nog geen 5 min geduurd.
Dus een goede tip als je snel rijk wilt worden, wordt dierenarts,,,,,
ps, het kruidvat bied ook verzekeringen aan

ve
door verwijderd - Feb 27, 2010 om 09:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog een tip. Kijk eens goed naar de kosten van de dierenarts. Hierin zitten grote verschillen. Als je kunt kiezen uit dierenartsen is dit zeker de moeite waard.
Audb betaalt 50 euro om de kat in te laten enten. Afgelopen week heeft mijn puppie zijn laatste puppie-enting gehad, 2 wormenkuren meegekregen en is er een chip ingebracht. Dit kostte mij ook 50 euro. Voor onze vorige hond waren wij voor de jaarlijkse enting en het consult niet meer dan 30 euro per keer kwijt. Bij ieder consult controleert deze dierenarts overigens de hond.

ve
door verwijderd - Feb 27, 2010 om 19:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben onze hond verzekert bij Proteq deze zal zeker niet de goedkoopste zijn maar wij zijn erg tevreden,
Wij hebben een Turkse herder en minus eigen risico word veel terug betaald.
Er is wel een maximum per jaar maar die is hoog.
Kijk gewoon even op de site.

Herman

ve
door verwijderd - Feb 28, 2010 om 14:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je dat zou willen kun je je tegen (de financiële gevolgen van) van alles en nog wat verzekeren.
Sommige risico's zijn te groot om te nemen, denk aan ziektekosten voor jezelf, brand opstal, W.A.P. en w.a.verzekering van je auto, welke laatste wettelijk verplicht is.
Kleinere risico's zoals ziektekosten voor je hond is een afweging en pas achteraf kun je zeggen wat slim is/zou zijn geweest.
Zelf heb ik 2 honden van respectievelijk 10 en 13 jaar.
Afgezien van de vaccinatiekosten, die voorspelbaar zijn heb ik in die 13 jaar te maken gehad met sterilisatie van de reu i.v.m. te dominant gedrag,
operatie van de teef i.v.m baarmoederontsteking en 2 jaar geleden onderzoek en vervolgens medicijnen voor de oudste hond i.v.m. epilepsie. (tabletten kosten 15 euro per maand).
Al met al heb ik, tot nu toe, heel wat bespaard door de honden niet te verzekeren. Gezond eten is naar mijn idee wel een noodzakelijke investering in de gezondheid van je hond. Dat hoeft niet per-sé duurder te zijn.
Van goedkopere merken moet je vaak meer geven en dat levert alleen maar meer ontlasting op. Ook een goed bot om op te kluiven ter voorkoming van tandsteen en de mogelijke nare gevolgen daarvan, is aan te raden.
Vriendelijke groet.

ve
door verwijderd - Mar 1, 2010 om 22:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,
zelf heb ik mijn hond bij Petplan verzekerd, (is van unigarant) en deze betalen ook netjes optijd uit.jij hebt maar een klein hondje en zal niet veel premie betalen, neem het wel meteen voor een jaar of drie dan is het goedkoper, en betaal je per jaar wordt het nog iets goedkoper. ik heb de hond niet tegen inenten,of vlooien middelen, en crematie verzekerd, dat wel wel, maar dan betaal je meer premie,kijk maar eens op petplan.nl en lees de voorwaarden, mijn hond het een chronische oorontsteking en dat kost veel geld, maar het wordt vergoed, ik heb gekozen voor 1x per jaar declareren, en dan betaal je per jaar 15,00 eu zelf.de rest wordt vergoed, je kunt ook zeggen ik wil een groter eigen risico hebben, maar lees het allemaal maar eens door.als ze overgaan tot betalen, krijg je een mail van hun die gespecificeert is.succes
groetjes ans

ve
door verwijderd - Mar 15, 2011 om 17:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je aan het einde van de rit meer premie hebt betaald dan dat je uitgekeerd hebt gekregen heb je een gezonde hond of kat gehad. Dat vind ik zoveel meer waard dan dat ik de premie van de verzekering er dubbel en dwars uit zou halen.

Haal je het er wel uit ben je blij dat je verzekerd bent.
Haal je het er niet uit ben je blij dat je hond of kat gezond is.
In beiden gevallen WINST !

ve
door verwijderd - Mar 15, 2011 om 18:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

spikkel

Als je elke maand een klein bedrag opzij legt, dan kun je geluk en pech hebben. Heb je pech, dan kom je er niet aan te kort, maar is het saldo 0. Heb je geluk, dan heb je alvast een potje voor de volgende hond of kat of papagaai enz. enz..

ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 15, 2011 om 19:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op dinsdag 15 mrt 2011, 18:44: spikkel

Als je elke maand een klein bedrag opzij legt, dan kun je geluk en pech hebben. Heb je pech, dan kom je er niet aan te kort, maar is het saldo 0. Heb je geluk, dan heb je alvast een potje voor de volgende hond of kat of papagaai enz. enz..

ReadAC.

Als je met dat "opzij leggen" daadwerkelijk sparen bedoelt, en niet verzekeren, dan denk ik dat je er wel degelijk flink aan tekort kunt komen.
Als je toevallig de pech hebt om een wat minder gezond dier te treffen, of je dier krijgt een fors ongeluk, dan heb je niet zo veel aan een tientje per maand. Zeker als je het dier net hebt, dan is je potje immers nog niet heel erg gevuld.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2011 om 16:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

hanneke schreef op dinsdag 15 mrt 2011, 19:43:
Als je met dat "opzij leggen" daadwerkelijk sparen bedoelt, en niet verzekeren, dan denk ik dat je er wel degelijk flink aan tekort kunt komen.
Als je toevallig de pech hebt om een wat minder gezond dier te treffen, of je dier krijgt een fors ongeluk, dan heb je niet zo veel aan een tientje per maand. Zeker als je het dier net hebt, dan is je potje immers nog niet heel erg gevuld.

Voor een chronisch zieke hond of een hond die een paar keer onder het mes moet kom je flink tekort. Met 15 euro per maand spaar je in 12 jaar 2160 euro bij elkaar.

Ik was in de laatste 3 maanden van mijn vorige hond al 800 euro kwijt aan foto's, medicatie en inslapen. Dat terwijl botkanker razendsnel leidt tot inslapen.