Ik krijg mijn telefoon niet terug... Mag dat?
vorige week is mijn telefoon, Samsung Galaxy S6, hard gevallen- recht op het scherm. Gelukkig goed beschermd, en dus geen barstje of krasje te zien> Helaas begon het scherm langzaam paars te kleuren. Na een paar dagen was het hele scherm paars/zwart. De telefoon werkte echter nog wel, zelfs het touchscreen deed het nog (ik kon hem nog van de vergrendeling afkrijgen). Ik kon ook horen dat ik allerlei berichten binnenkreeg en kon ook nog gebeld worden.
De verzekering ingeschakeld en toestel opgestuurd. Bericht: Uw toestel heeft vochtschade aan het moederbord, wil niet meer doorstarten en het scherm blijft zwart.
Huh??
Ik kan 300 euro vergoeding krijgen, of een nieuw toestel en 150 euro bijbetalen.
Ik vind het een vaag verhaal: thuis deed de telefoon het nog en nu ineens niet meer.
Maar goed, ik wil wel de vergoeding, maar ook mijn oude telefoon terug. Ik kon de telefoon namelijk niet resetten of wat dan ook- dus al mijn gegevens staan er nog op. Helaas mag ik de telefoon niet terug, dat zijn de voorwaarden van de verzekering. Ik wil mijn oude telefoon gewoon terug.
Mag dit?
groetjes,
Esther
Dat doen verzekeringen niet. U accepteert de vergoeding (of nieuw toestel plus €150,00 te betalen); wat dan inhoud dat de 'gevallen telefoon' naar de verzekering gaat. Misschien bij die lui nog iemand die begrijpt dat u de oude gegevens nog probeert op te vissen?
U heeft altijd recht om uw defecte telefoon terug te eisen.
U heeft voor de smartphone betaald, het is uw eigendom. Kaduuk of niet, dat maakt niet uit.
Als je gebruik maakt van de schadeuitkering dan is het toestel niet meer van jou. Het toestel zou n.l. gebruikt kunnen worden om opnieuw een schade te claïmen. Je hebt recht op teruggave als je afziet van de claïm.
@hennyhenny
je kunt die telefoon wel opeisen, maar dan krijgt de Ts geen vergoeding van de verzekering. Het is niet en en.
Helaas weer een heel bekende smoes: vochtschade terwijl de telefoon viel.
Afhankelijk van de leeftijd van de telefoon is het bod mogelijk niet echt slecht. De verzekeraar zal echter wel de gelegenheid moeten geven de op de telefoon opgeslagen gegevens te doen overzetten. Formeel betekent uitkering voor vervanging afstand doen. Echter niet van uw gegevens.
Ja dat is inderdaad vaag... toestel werkte thuis gewoon nog, ik kon hem alleen niet bedienen door het kapotte scherm. Zij zeggen dat het toestel het helemaal niet meer doet! het apparaat is amper een half jaar oud..... Maar goed, zij hebben een foto waarop een rode stip te zien is, en dat wijst op vocht...
Maar voor je Galaxy goed te laten werken heb je een Google account nodig.
Dus alle apps, adressen, telefoonnummers, agenda afspraken kun je sowieso terug halen.
Heb je geen clouddienst waar je foto's in staan. Heb je je geheugenkaart meegestuurd naar de reparatiedienst?
Kortom misschien kun je meer terughalen dan de denkt.
Diewilik
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer