te
door telefoon.verz Nov 30, 2011 om 19:22
Garantie & verzekeringen

Klachten ProAssist

Beste gebruiker van de diensten van ProAssist,

Na maanden op mijn iPhone te hebben gewacht en uren in de wachtrij van de klantenservice te hebben gestaan, ga ik over tot drastischere maatregelen. Sinds vandaag ben ik begonnen met het verzamelen van klachten omtrent de diensten en services van ProAssist. Dus: heeft u klachten? Stuur dan een beknopte email met uw klacht(en) naar klachten.proassist@gmail.com. Ik zal deze klachten uiteindelijk bundelen en afleveren bij verschillende instanties. Op deze manier kan er één front worden gevormd om meer druk uit te kunnen oefenen.

Met vriendelijke groeten,
Jordi Bakker

2175 17 Rapporteer

pa
door pagiegosma - Dec 19, 2011 om 16:08
1 Antwoorden / 1 Vragen

ook ik heb diverse klachten over proassist.mijn nieuwe iphone was na 2 weken stuk,werd opgehaald en kreeg na enkele weken een oud gerepareerd toestel terug.ook die ging stuk en nu 6 iphones en 20 klachten verder is deze iphone ook alweer 1 maand bij proassist.iedere keer bellen sta je minimaal half uur in de wacht en steeds wordt je afgescheept.ik ben er nu wel achter wat de 4 uur service inhoud. dat betekent 4 uur wachten aan de telefoon van het callcenter en weer iemand aan de telefoon krijgen die niets weet.in ieder geval komen ze niet zoals ze beloven binnen 4 uur een vervangend toestel brengen, want daar hebben ze het te druk voor.je moet rekening houden met 4 dagen. claims indienen heeft ook geen nut.meer als een sorry krijg je niet.ipv een nieuwe telefoon te geven krijg je steeds een oud opknappertje.service nul.je mag niets zeggen alleen betalen.
wie heeft hier ook zulke problemen en weet de oplossing.

an
door annebelme - Feb 28, 2012 om 13:37
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben verbaast dat er zo weinig reacties op je bericht zijn gekomen! Op deze site staan er wat meer (zo'n 300) http://www.klacht.nl/proassist/ Ook las ik dat KPN overweegt om niet meer met Proassist samen te werken vanwege de onbetrouwbaarheid.

Ik heb hier zelf ook ervaring mee. Mijn telefoon is kapot gegaan en volgens de richtlijn zou proassist hem dan binnen ongeveer 4 uur komen ophalen met een nieuwe telefoon volgens de website. Helaas werd dit 4 dágen.
Toen ze kwamen hebben ze de doos gegeven zonder eerst de inhoud te laten zien (Ik moet er wel bij zeggen dat ik er niet was, maar mijn vader het voor me in ontvangst heeft genomen. Toch hadden ze het toestel moeten laten zien en laten zien dat het werkte naar mijn mening). Want, werken, dat deed de telefoon dus niet!
Het hoesje van de telefoon was kapot waardoor de accu constant eruit viel. Ik heb natuurlijk meteen Proassist weer gebeld. Het was echter nogsteeds ontzettend druk en ik kon pas een nieuw toestel krijgen over.. weer 4 dagen..
(Ik hoor wel eens dat je gewoon heel boos moet worden en je rechten eisen, maar helaas ben ik daar niet zo goed in en maak ik ook niet zoveel indruk met mijn "lieve meisjesstem", en mijn enige poging om verontwaardigd om mijn rechten te eisen zorgde er alleen voor dat het meisje aan de lijn heel meelevend was en zei dat het haar heel erg speet etc. Ja hoe kun je dan onaardig tegen haar doen, zij is ook maar van het callcenter..)

Ook toen ik het hoesje met plakband vastplakte werkte het niet, want schijnbaar kon de accu ook niet goed met de telefoon communiceren. Pas toen ik eerst de accu stevig vastgeplakt had én het hoesje/omhulsel deed de telefoon het. Het zag er af-schu-we-lijk uit en ik schaamde me elke keer als ik een smsje wilde sturen of ging bellen.

Nou is vandaag de dag dat ik mijn telefoon zou krijgen. Tussen 09:00 en 13:00. Het is nu 13:36. En zoals Proassist op zijn site heeft staan dat ze bij vertraging je voortijdig op de hoogte zullen stellen is dus ook niks van waar.
Achja. Het is niet eens onverwachts..

ch
door christa66 - Mar 31, 2012 om 13:26
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik baal enorm van Pro-assist ongelovelijk hoe die omgaan met klanten.
In december hebben wij twee abonnementen afgesloten bij T-mobile en daarbij een verzekering genomen,ik wist niet dat het bij een verzekeringmaatschappij was ,ik dacht verzekerd te zijn via t-mobile maar dat ,dat niet zo was kwam ik achter toen een van de galaxy telefoons kapot was gegaan.Onnozel misschien maar met het toestel terug naar t-mobile daar werd verteld contact op te nemen met Pro-assist dat was de maatscahppij waar de verzekering was afgesloten.Dus contact op genomen twee januarie,toestel werd na nogmaals te hebben gebeld op gehaald op 8 januarie en in bruikleen een oud toestel waar alleen mee gebeld kon worden ,terwijl wij een abonnement hadden afgesloten voor bellen en internet.
Wel betaalde we de voledige abonnementskosten.Na 6 weken want dat was maximaal dat de reparatie zal gaan duren heb ik gebeld maar toestel was nog in reparatie wel erg dat ze je daar niet even van op de hoogte stellen,weer een week later nog geen bericht dus maar even naar T mobile gegaan maar helaas....die geven niet thuis,we mochten het fijn uitzoeken met Pro-assist.wekelijks belde ik kreegte horen dat het druk was weinig personeel enz enz.op woensdag 14 maart was voor mij de maat vol had sterk het idee dat ik aan het lijntje werd gehouden.heb dus gebeld en werd van het kastje naar de muur gestuurd kreeg nummers die ik kon gaan bellen 08007111 en daarna weer 0800 7112 maar ook die was niet in gebruik.
Begon hoelaner hoe bozer te worden weer bellen dan weer het hele verhaal gedaan ogenblikje mw..... en daarna tututututuuut verbinding verbroken pffffff en weer bellen weer een ander aan de lijn weer alles uitgelegd.Uiteindelijk een medewerkster die begrijpt heb haar naam genoteerd,ze gaat het uitzoeken terwijl ik aan de telefoon blijf,komt ze terug met het verhaal dat het leentoestel word omgeruild zodat mijn kind op internet kan en ze vertelde dat ter compensatie de 30 euro eigen risco werd kwijtgescholden,en er werd spoed achter gezet.Nou ik was blij met dat antwoord en twee dagen later werd het toestel omgeruild.En toen weer wachten wachten en wachten.Donderdag dan eindelijk het bericht dat het toestel klaar was en dat het zaterdag werd gebracht mijn kind blij ik blij.Schets mijn verbazing dat de medeweker die het toestel komt brenegn 30 euro wil ....ik het hele verhaal uitgelegd en hij ging erover bellen nou de mederwekster had inderdaad een aantekening gemaakt maar daar stond niet de kwijtschelding in van 30 euro .....
en moest er gewoon betaald worden zo niet dan werd het toestel weer meegenomen .Ik was enorm boos wat een verzekering is dat zeg .... 13 weken later ....nog geen telefoon terug.Wat nu ....mondeling toezeggingen zijn toch ook van kracht?Moet ik nu naast de abonnementskosten die gewoon betaald moest worden ook de 30 euro gaan betalen?Wat zijn mijn rechten dan?

am
door amsterman - Jun 2, 2012 om 15:18
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb een slechte ervaring met Pro-Assit

Ik heb een Iphone en het vervangende toestel wat ik kreeg was géén Iphone. Als je een vervangend toestel belooft moet het wel een Iphone zijn. Ik betaal daar toch voor.

Ook hier (bij Kassa) al eerder geschreven; je denkt een verzekering af te sluiten bij T-mobile (door tekst en opmaak folder), maar dat is helemaal niet zo. Dat is misleiding. Tekst in folder van T-mobile en algemene voorwaarde Pro-Assist komen niet overeen.

Volgens de Genius Bar van de Apple Store Leidseplein was het toestel niet meer te reparen. Toch wide Pro-Assit het repareren. Wie liegt hier: Apple Store Amsterdam of Pro-Assist??

Schriftelijk schade formulier ingevuld met rapport Apple store, maar na 3 maanden nog geen reactie gehad van Pro-Assit. Maar dat schijnt normaal te zijn bij Pro Assist zij de dame aan de telefoon. Pro-Assist reageert nooit op schriftelijke schade meldingen??!!!??

Schade aan het toestel was een fabricage fout, dus niet eens mijn schuld.

Kreeg ook niet de indruk dat ze op een of ander manier het probleem wilde oplossen.

Mijn advies: Doe geen zaken met Pro-Assit.

ti
door timfelix - Jun 2, 2012 om 18:59
270 Antwoorden / 13 Vragen

Amsterman, bedoel je het leentoestel of het toestel dat je uiteindelijk terugkrijgt?

Want je betaalt voor een leentoestel, niet voor een Iphone als leentoestel.

am
door amsterman - Jun 2, 2012 om 20:08
5 Antwoorden / 0 Vragen

Als je een Iphone koopt in een Apple store en ze hebben het over een leentoestel verwacht je ook een Iphone als leentoestel. Op de folder van T-mobile,-over deze verzekering- staat ook een foto van een Iphone. Dus verwacht je ook een iphone.
In de folder staat letterlijk dat je een Iphone als leentoestel krijgt.

Dus timfelix; wat jij schrijft is niet volgens de folder van T-mobile.

ti
door timfelix - Jun 2, 2012 om 20:37
270 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=amsterman schreef op zaterdag 2 jun 2012, 20:08]Als je een Iphone koopt in een Apple store en ze hebben het over een leentoestel verwacht je ook een Iphone als leentoestel. Op de folder van T-mobile,-over deze verzekering- staat ook een foto van een Iphone. Dus verwacht je ook een iphone.
In de folder staat letterlijk dat je een Iphone als leentoestel krijgt.

Dus timfelix; wat jij schrijft is niet volgens de folder van T-mobile.

Misschien niet volgens de folder, maar wel volgens sectie 8.4 van de voorwaarden voor de verzekering. Daarin staat dat je niet per se eenzelfde toestel krijgt. Die voorwaarden dien je te kennen bij het tekenen van zo'n contract.

Neemt niet weg dat het wel te lang duurt voordat je een ander toestel hebt.

am
door amsterman - Jun 2, 2012 om 20:44
5 Antwoorden / 0 Vragen

Het staat 'zwart op wit' in de folder. De tekst in de folder moet overeen komen met de voorwaarde. Een advocaat zou dit misleiding noemen.
Ben jij soms van; ProAssist 'The service company'

Ik moet heel hard lachen om die pay off!!

ti
door timfelix - Jun 2, 2012 om 20:55
270 Antwoorden / 13 Vragen

Och och, als het antwoord je niet aanstaat wordt er gelijk maar weer gedacht dat ik voor ProAssist werk... Ik ben er gewoon op tegen als mensen beweren dat ze niet goed behandeld worden, terwijl ze dingen eisen die helemaal niet in de voorwaarden staan.

Kijk zelf maar, sectie 8.4: http://www.t-mobile.nl/Persoonlijk/media/pdf/service-contact/brochures-formulieren/ProAssist_T-Mobile_iPhone.pdf

Dat is het contract dat T-mobile aanbiedt voor klanten met een iPhone en daar staat dat je niet per se een leentoestel van Apple krijgt.

di
door diana070 - Jul 11, 2012 om 13:39
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

ook ik heb klachten over pro assist!!!
Ik ben totaal ontevreden over de verzekering pro assist! Me blackberry was kapot, de hele software liep vast, hij deed niets meer, ook laaden hij bijna niet meer op! Pro assist gebeld om een afspraak te maken! Hij zou tussen 4 en 9 opgehaald worden aan me huis. om half 10 was er nog niemand geweest, ik bellen om te vragen hoelang het nog ging duren! er zou volgens pro assist iemand onderweg zijn, om 10 voor 12 's avonds is er een briefje door de brievenbus gegooit dat ze niet meer durfden aan te bellen omdat slles al donker was, Ik zou de volgende dag door pro assist terug gebeld worden voor een nieuwe afspraak. IK KON NIET GEBELD WORDEN WANT IK WAS NIET BEREIKBAAR OP MIJN 06!!! Dus ik de volgende dag zelf terug gebeld voor een nieuwe afspraak! uiteindelijk 4 dagen later is hij opgehaald. Na weken wachten ( 2 maanden) had ik ook een nieuw abbonement afgesloten is ook die blackberry stuk gegaan de software liep vast! ik weer bellen naar pro assist! en gelijk gevraagt waarom het zo lang duurden voor me andere BB gemaakt is. Ik kreeg dus te horen dat die al meer dan een maand bij de belcompany klaar lag!!! Dit was niet de afspraak!!! pro assist zou mij persoonlijk mailen of bellen om een afspraak te maken om hem thuis af te leveren!! ook heeft de belcompany mij helemaal niet gebeld!! Ik blij dat ik uiteindelijk me BB weer had. Binnen 2 dagen weer stuk!! De software haperde en alles liep weer vast, en ik had nog wel mijn eigen risico betaald van 30 euro!!! terwijl die daar al meer dan een maand lag. Weeeer pro assist gebeld dat ik ontevreden was over het feit dat die al ineens bij de belcompany lag en ik niet gebeld was, en ik dan nog een slechte telefoon terug krijg ook en wel me eigen risico moest betalen. Kreeg ook een leentel (een bb) die alles blokkeerden en uit elkaar viel, er zat geen klepje achter op dus elke keer valt de batterij eruit!!..... WEER EEN NIEUWE AFSPRAAK GEMAAKT VOOR VANDAAG!! ZE ZOUDEN TUSSEN 8 EN 12 UUR KOMEN, OM HALF 1 IS ER NOG NIEMAND AAN ME DEUR GEKOMEN, IK WEEEER BELLEN zegt ze dat de afspraak tussen 12 en 4 staat! ongelovelijk! ik voor niets vrij geregelt met mijn werk! terwijl er duidelijk gezegt was tussen 8 en 12!!! Ik word hier echt gestoord van!!

en ik moet wel me abbonement betalen , en met die leentelefoons kan ik helemaal niks!! alles blokkeert die! lekker gelijkwaardig leentoestel ook.

am
door amsterman - Jul 11, 2012 om 17:01
5 Antwoorden / 0 Vragen

Beste timfelix,

Ik dacht dat dit een site was voor consumenten?!
Als je de voorwaarden zo goed kent, ken je vast ook wel de folder waar in staat dat je een iPhone krijgt als vervang toestel. In woord en beeld. Helaas kan ik niks uploaden hier. Maar ik kan hem aan je mailen.

ti
door timfelix - Jul 11, 2012 om 17:29
270 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=amsterman schreef op woensdag 11 jul 2012, 17:01]Beste timfelix,

Ik dacht dat dit een site was voor consumenten?!
Als je de voorwaarden zo goed kent, ken je vast ook wel de folder waar in staat dat je een iPhone krijgt als vervang toestel. In woord en beeld. Helaas kan ik niks uploaden hier. Maar ik kan hem aan je mailen.

Wat wil je daarmee zeggen? Wil je daarmee zeggen dat een consument blind moet afgaan op een foldertje? En ik ken de voorwaarden niet, ik heb ze gelezen naar aanleiding van dit topic waarin proassist zwart gemaakt wordt maar de schuld eigenlijk bij TS ligt. Als consument moet je ook de voorwaarden lezen.

Upload je fotootje maar naar imageshack of photobucket, dan kan je het hier neerzetten.

am
door amsterman - Jul 11, 2012 om 18:00
5 Antwoorden / 0 Vragen

Beste timfelix,

Het is natuurlijk onzin wat je zegt. Een folder over en product is er niet voor niets, maar om de consument te informeren. En in dit geval misleidt Pro-Assist de consument.

Ik begrijp dat je voor pro-assist werkt en dat je het imago probeert te reden, maar dat gaat niet lukken.

www.plaatjesdump.nl/upload/ab772aea062176c69f9768e8eb688234.jpg
www.plaatjesdump.nl/upload/5162fd143330e27629d93b4df4eed4e2.jpg

ti
door timfelix - Jul 11, 2012 om 18:15
270 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=amsterman schreef op woensdag 11 jul 2012, 18:00]Beste timfelix,

Het is natuurlijk onzin wat je zegt. Een folder over en product is er niet voor niets, maar om de consument te informeren. En in dit geval misleidt Pro-Assist de consument.

Ik begrijp dat je voor pro-assist werkt en dat je het imago probeert te reden, maar dat gaat niet lukken.

www.plaatjesdump.nl/upload/ab772aea062176c69f9768e8eb688234.jpg
www.plaatjesdump.nl/upload/5162fd143330e27629d93b4df4eed4e2.jpg

Nee, ik werk niet bij ProAssist, noch bij T-mobile. Wat is dat toch met het kassa forum, iedereen is paranoia. Ik werk bij een energieleverancier, maar dat doet niet ter zake. In dit geval is het dus niet ProAssist die mensen misleidt, maar T-mobile, zij hebben de folder uitgegeven.

Neemt nog steeds niet weg, hoeveel je ook gelijk denkt te hebben, dat je de voorwaarden had moeten lezen voordat je het contract was aangegaan. En ja, de voorwaarden kloppen niet met de folder. Ja, er is sprake van dwaling en ja dat is niet netjes en wettelijk incorrect. Het probleem is dat je er weinig tegen kan doen, behalve dan een gerechtelijke procedure starten. Ik weet niet hoeveel zin je daarin hebt voor enkel een iPhone als leentoestel.

co
door cocoallo - Dec 21, 2012 om 14:09
10 Antwoorden / 5 Vragen

Ja, mijn klacht staat uitgebreid op het Tele2 forum onder "Onderzoek/reparatie kosten ProAssist " in de rubriek smartphones en tablets.
Dit is de link: https://forum.tele2.nl/smartphones-and-tablets-184/onderzoek-reparatie-kosten-proassist-14166/index3.html#post85661

su
door suus123 - Jan 14, 2013 om 19:52
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb een klacht over pro assist en ben ik alles behalve tevreden over dit bedrijf. 15 november is mijn telefoon opgehaald omdat het oplaadpunt kapot is. 2 tot 6 weken zal dit duren hebben ze aangegeven en wanneer mijn telefoon gemaakt is krijg ik een bericht. Na 6 weken nog steeds niets gehoord, dus heb ik zelf gebeld. Ze gaven aan dat mijn telefoon niet meer gemaakt kan worden en dat een nieuwe telefoon in bestelling is. Hoe lang dit kan duren kon deze vrouw niet aangeven.
Nu 2 maanden verder, nogmaals gebeld, en de status is nog steeds het zelfde. Ze kunnen niets zeggen over wanneer mijn telefoon er is. Ik kan alleen maar wachten...Ondertussne heb ik een nokia e71 als leentoestel, deze valt om elke keer uit en doet het vaker niet dan wel. En mag ik wel lekker blijven betalen voor mijn abbonoment.

wi
door willekevanthiel - Jun 20, 2014 om 13:42
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,
Ook ik ben zeer ontevreden over proassist. Slechte service, slechte communicatie, lange wacht tijden etc.
Mijn telefoon een galaxy note 2 is 4 keer opgestuurd geweest en nog steeds kan ik mijn telefoon niet optimaal gebruiken. Op dit moment kan ik zelfs niet eens bellen of gebeld worden. Wat krijg ik als reactie... Noppes... Ja dat ik hem maar weer moet opsturen... Ik ben het spuugzat en mijn geduld is helemaal op...