Koopbonnen via E-mail.
Ik heb een oplossing voor "problemen" ten aanzien van kassa-bonnen.
Stuur van klanten die iets gekocht hebben automatisch de koop/kassa-bon naar via E-mail als PDF-file naar de klant.
Diverse zaken doen dit al, b.v. BCC, geen geprint meer, scheelt de winkel papier, en de klant kan thuis naar keuze de bon uitprinten of opslaan.
AH zou aan de hand van de bonus-kaart waarbij het E-mail bekend is de kassa-bon automatisch op kunnen sturen.
Mensen hoeven ook niet meer op te letten op hun kassabon als het op garantie aankomt, ook de winkel bewaard de bon een tijdje!
Natuurlijk niet iedereen heeft een e-mail of een PC/laptop thuis, dan kan de bon altijd nog geprint worden.
Ik merk ook dat sommige winkels ook alleen op verzoek de bon uitprinten!
Scheelt een hoop papier, alleen moet natuurlijk de winkel geheugenruimte inkopen! Maar mnder papier, en minder printen!
Ik weet niet onder welke catagorie deze vraag hoort, het is administratie, garantie, huishouden!
Kunnen we weer klagen over inbreuk op onze privacy omdat winkels onze emailadressen willen hebben....
Mensen hoeven ook niet meer op te letten op hun kassabon als het op garantie aankomt, ook de winkel bewaard de bon een tijdje!
Dat is een foute aanname die mensen op het verkeerde been kunnen zetten. Je moet zelf ten alle tijden controle over je administratie houden.
AH heeft van de meeste klanten het E-mail adres, zodat ze "bonus" aanbiedingen kunnen sturen, en bij BCC wordt je gevraagd of je factuur via
E-mail wilt ontvangen, als je trouwens iets eerer bij BCC hebt gekocht dan hebben ze je hele aankoop verleden, die je zelf op internet/website
kan inzien. Als je zelf je E-mail hebt opgegeven, vind ik dat geen inbreuk op privecy.
De privacy-wet wordt dit jaar gewijzigd/aagescherpt! Daar zullen we dit jaar meer over horen, zien en lezen.
Er is een reden waarom hier geen categorie voor is. Het is een aardig idee, dat u blijkbaar wil delen met de wereld. Probeer eens facebook of twitter.
Het is toch een energie besparingsidee? Ik zelf heb het liefst alle kranten via een PDF file, scheelt papier1
Helaas krijg ik nog wel de lokale gratis sufferdjes, sonde van het papier!
Ik wil ik geen folders in de brievenbus, die kan je allemaal via internet bekijken!
Trouwens naar een winkel gaan (Blokker) om een artikel te bekijken en direct te kopen is vaak zinloos, omdat
ze niet meer in de winkel staan, gisteren tevergeefs naar de Blokker geweest voor een luchtbevoctiger, helaas
kijkt u maar op internet!
Dit is geen ideeënbus en geen klaagmuur, maar een forum voor Vraag&Beantwoord.
Stuur je idee eens naar het MKB oid.
Natuurlijk weet u niet in welke catagorie dit valt: het is geen vraag die u stelt.
En, als u het niet erg vind, ik wil wel graag mijn kassabon hebben, als was het alleen maar van de Supermarkt.
Wat moet ik met al die kassabonnen in de mail. Als er een verkeerde prijs berekend wordt, moet ik dan eerst naar huis om de kassabon te controleren en dan weer naar de winkel? En dan mag ik zelf de bon uitdraaien en dat kost niets. Veel te omslachtig. Het voorbeeld van AH heb je al helemaal niets aan, als je de boodschappen scant, dan zie meteen wat het kost en of er korting op zit.
Hoezo "problemen met een kassabon"? Winkels geef ik niet mijn e-mailadres en anderen ook niet. Men kan zelf in de winkel bepalen of men wel of niet een bon wil hebben. Ik ga toch thuis niet zelf eerst mailsopzoeken waar de link voor een kassabon bij zit en dan zelf uitprinten? Betaalt u mijn papier, inkt en printer dan? Ik wil ook niet voor de kosten opdraaien die de winkel anders maakt en waar ik al voor betaald heb via de prijzen in de winkel.
Ik heb nog nooit zo een slecht idee gelezen.
Voor spullen waar garantie op zit bewaar je de facturen/kassabonnen zorgvudig van, heel simpel. En als men dat niet gedaan heeft kan meestal wel de bon nog via de winkel opgezocht worden als je datum e.d. weet en dat is dan weer op bankafschriften te vinden als met bankpas of creditcard betaald is.
Maar wat is uw vraag voor deze rubriek: Vraag en Beantwoord?
Ik kijk graag in de winkel of de bon wel klopt, zeker bij supermarkten. Thuis de bon controleren, wat als er iets niet goed is moet ik dan met de hele handel weer terug naar de super. En wat scheelt het in papier ? Een kassabon is gem. 8cm breed en afhankelijk van de hoeveelheid misschien 30 cm. Thuis print ik dan op een A4 waar ik de helft niet van gebruik dus weg moet gooien.
Bij de meeste winkels rolt de kassabon er vanzelf uit en mocht u het niet weten, een kopie blijft in de printer voor het opmaken van de afrekening per kassière.
En als u geen folders in de brievenbus wilt....daar hebben ze mooie stickers voor, tenzij u dat ook als papierverspilling ziet.
Ik weet niet onder welke catagorie deze vraag hoort,
Zou zeggen houdt hem lekker voor u zelf want ik kan er niets mee.
alleen moet natuurlijk de winkel geheugenruimte inkopen!
Zouden sommige mensen ook moeten doen, dat vergroot hun relativeringsvermogen.
@luky, zijn nee/nee stickers voor: krijgt u ook het plaatselijke suffertje niet meer. Wat betreft het lezen van een krant: mag ik het alstublieft veel plezieriger vinden een papieren krant te hebben: boterhammetje, koffie, en pen voor het oplossen van de cryptogrammen? Dank u wel.
......boterhammetje, koffie, en pen voor het oplossen van de cryptogrammen?...... Voor geen van deze zaken heb je een papieren krant nodig.
Bemoei je eens met je eigen zaken: weet ik allemaal wel; laat me lekker doen wat ik wil.
Ik reageer wanneer ik wil, net als jij altijd en eeuwig doet trouwens!
Tuurlijk, wat jij wilt hoor.
U doet het voorkomen alsof u een baanbrekende uitvinding heeft gedaan maar verteld vervolgens dat sommige winkels uw idee al toepassen. Vaag!
Nee/Nee stickers om die reclamezooi / papieren sufferdjes niet in je brievenbus te krijgen, zijn gratis af te halen op het gemeentehuis. Vreemd dat je dat niet weet als je zo anti-papier verspilling bent (ik ook hoor). Werkt bij mij uitstekend, de meeste verspreiders houden zich netjes aan die nee/nee sticker.
Ik neem aan dat je het over kassabonnen hebt van grote(re) aankopen en niet over supermarktbonnetjes. Facturen bij webshops staan als pdf in je account en kun je downloaden en/of uitprinten.
Het is toch een energie besparingsidee? Ik zelf heb het liefst alle kranten via een PDF file, scheelt papier1
Helaas krijg ik nog wel de lokale gratis sufferdjes, sonde van het papier!
Ik wil ik geen folders in de brievenbus, die kan je allemaal via internet bekijken!
Trouwens naar een winkel gaan (Blokker) om een artikel te bekijken en direct te kopen is vaak zinloos, omdat
ze niet meer in de winkel staan, gisteren tevergeefs naar de Blokker geweest voor een luchtbevoctiger, helaas
kijkt u maar op internet!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend
Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer
Hoe kan ik On that ass bereiken?
Ik heb begin dit jaar fotoboeken besteld bij Albelli samen met een collega, daarbij konden we 3 producten gratis bestellen uit een lijst van verschillende leveranciers. Mijn collega ging voor een onderbox van "On that ass". Ik heb 2 eurocent betaald en zijn adres opgegeven. Nadat hij zijn "gratis" onderbox had ontvangen, kreeg hij elke maand een ander onderbox. Hij had mij na de 1e zending gebeld ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer