sa
door sannecool May 12, 2016 om 14:10
Garantie & verzekeringen

Lekkage na verbouwing

Kort geleden is bij mij en mijn vriendin de badkamer verbouwd, maar nu hebben we een lekkage. De leidingen in de badkamer lijken niet goed aangelegd,, want ze druppelen. Zachtjes, maar toch. Op zich zou ik dit kunnen verhelpen, maar aangezien ik geen bouwvakker ben lijkt me dat geen goed idee.

Ook ben ik bang dat het erger wordt, want nu druppelt het alleen een beetje. Ik las wel dit artikel over aansprakelijkheid van aannemers: https://www.legalspot.nl/artikel/aansprakelijkheid-aannemer maar daar kom ik toch niet helemaal uit.

Heeft iemand een idee of en hoe ik de aannemer aansprakelijk kan stellen en moet ik daarvoor een advocaat nemen of kan ik zelf een brief sturen? Ik ben niet uit op ruzie namelijk, maar ben bang dat ze zeggen dat het niet hun fout is.

11497 9 Rapporteer

Topantwoord

marita5
door marita5 - May 12, 2016 om 14:19
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Sannecool ,

Lees deze informatie eens door klik op de rode regels ( Zie ook voorbeeldbrieven rechts bovenaan )

https://www.consuwijzer.nl/huis-tuin/werkzaamheden/niet-tevreden-met-resultaat

En deze is voor later als de aannemer de lekkage niet goed heeft opgelost ( hopelijk hebt u dit niet nodig )

https://www.consuwijzer.nl/huis-tuin/werkzaamheden/aannemer-heeft-lekkage-niet-goed-opgelost

edrick3
door edrick3 - May 12, 2016 om 14:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Uiteraard is de aannemer verantwoordelijk indien het werk niet deugdelijk is uitgevoerd.
Schrijf ze een brief waarin je vraagt de schade te herstellen.
En kijk hoe er gereageerd gaat worden.
Is die aannemer ergens bij aangesloten?
Niet zelf aan gaan prutsen!

zoekster1
door zoekster1 - May 12, 2016 om 14:55
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Eerst maar eens bellen en vraag de aannemer op korte termijn langs te komen. Lekkage (ook gedruppel) moet snel verholpen worden Doet/wil hij dat niet, dan stuurt u een aangetekende brief met de klachten en verzoek hem de gebreken binnen korte termijn (bijv. 5 dagen) te herstellen. Verzoek ook om een schriftelijk antwoord binnen een bepaalde termijn. Doe dit tevens per mail.

Het kan best een kwestie van moeren aandraaien en leertjes zijn. Laat dat dan wel door de aannemer doen, zodra u zelf aan de slag gaat en de boel verpest, heeft u al uw rechten verspeeld. En voor hetzelfde geld is het een moeilijker op te lossen probleem.

Het lijkt erop dat u een beetje bang  bent voor de aannemer. Nergens voor nodig.

U hoeft niet meteen al een jurist in te schakelen (advocaat is duurder dan gewone jurist). Dat komt pas aan de orde als u helemaal geen medewerking van de aannemer krijgt.

sa
door sannecool - May 12, 2016 om 19:42
5 Antwoorden / 2 Vragen

Wow, ben overdonderd door jullie snelle reacties. Ik ga een brief opstellen en volgende week bel ik de aannemer als ik geen reactie heb.
Of ze zijn aangesloten bij de Geschillencommissie moet ik uitzoeken, maar ik hoop dat het na de brief wordt opgelost. Als dat niet zo is, dan horen jullie dat. Nogmaals bedankt!

getty
door getty - May 12, 2016 om 19:55
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Eerst bellen dan pas een brief! Misschien komen ze zonder problemen na uw telefoontje langs om het op te lossen.

tijger1
door tijger1 - May 12, 2016 om 19:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Niet meteen grof geschut. Gewoon even bellen.

sa
door sannecool - May 19, 2016 om 15:42
5 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo allemaal, nogmaals bedankt voor alle reacties. En het bleek voor mij nu inderdaad niet nodig om grof geschut in te zetten zoals tijger1 al zei. Ik heb ze gebeld en de aannemer komt morgen langs. Dan gaat hij kijken of hij het direct kan herstellen. :-)

marita5
door marita5 - May 19, 2016 om 16:51
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@Sannecool ,

Bedankt voor het terugmelden , hopelijk word het opgelost succes.

jo
door jorisw - May 19, 2016 om 17:25
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Zitten de leidingen in de muur of kan je er gewoon bij?