al
door alysa Aug 3, 2005 om 13:36
Garantie & verzekeringen

Levensverzekering

Mijn schoondochter heft geprobeerd deze verzekering af te sluiten, maar dat lukte niet omdat zij 1 uur per dag in de WAO zit, vanwege MS, zij werkt 4 volledige dagen als chemisch analiste(cheffin) op een laboratorium.

 Doordat de WAO naar voren kwam bij de verzekering werd zij geweigerd. Zij werkt gewoon, heeft pas 2 gezonde dochters gekregen, en om de paar jaar moet ze een weekje naar het ziekenhuis voor een speciale kuur, heeft geen verlammingsverschijnselen niets, nu heb ik vernomen dat, als je ziek bent, zo noem ik het maar, je wel verzekerd kan worden maar dan heel veel premie betaald, weet u misschien of dit zo is.

Mijn zoon heeft wel een gewone levensverzekering.

Ik hoop dat u mij antwoord kan geven op mijn vragen.

Mw. A.J. Coelingh

852 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 4, 2005 om 12:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

een maatschappij heeft geen acceptatieplicht en kan dus altijd een aanvraag voor een levensverzekering weigeren. U zoiu nog eens bij andere maatschappijen kunnen informeren.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2005 om 12:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat heeft ze al bij een paar maatschappijen gedaan, maar dat kon niet, ze gaat nu wel weer verder zoeken.

Mw. A.J. Coelingh

ve
door verwijderd - Aug 4, 2005 om 12:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte Mevrouw Coelingh. Als u inlogt met LEVENSVERZEKERING  via Google, dan ziet u een groot aantal sites m.b.t uw vraag .Succes Fred

ve
door verwijderd - Aug 4, 2005 om 13:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

MS is een moeilijke ziekte. De ene patient heeft ogenschijnlijk niets en de andere zit in een rolstoel. Ik weet waar ik over praat!!  Je laten verzekeren is heel moeilijk. De ene maatschappij weigert je direct, de andere laat je keuren en accepteert je dan met bijvoorbeeld een premieverhoging of een uitsluiting. Omdat men denkt dat MS niet erfelijk is heeft je zoon geen moeilijkheden gehad bij het sluiten van zijn verzekering. Toch blijven proberen, ook al zal het erg moeilijk zijn. Accepteer niet zomaar, dat het onmogelijk is. Heel veel succes ermee en sterkte. Het allerbeste.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2005 om 19:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Fred bedankt voor je antwoord.

Mijn schoondochter gaat op zoek op de zoekpagina van google.

A.J. Coelingh

ve
door verwijderd - Aug 4, 2005 om 19:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn zoon heeft geen moeilijkheden gehad bij het afsluiten veen een levensverzekering.

Bedankt dat u reageerde.

A.J. Coelingh

ve
door verwijderd - Aug 10, 2005 om 21:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op de vorige gegeven antwoorden zou ik uw dochter willen adviseren contact op te nemen met een assurantietussenpersoon. Bij voorkeur wel een onafhankelijke natuurlijk. De meeste onafhankelijke adviesburreaus zijn aangesloten bij 3 tot 5 verschillende verzekeraars. Zo hoeft uw dochter niet bij tientallen verzekeringsmaatschappijen langs, maar slechts bij 3 of 4 tussenpersonen.

Bovendien heeft een tussenpersoon meer input bij een verzekeringsmaatschappij dan een particulier. Hij kan zich hard voor deze zaak maken. Succes!

ve
door verwijderd - Aug 10, 2005 om 21:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt voor uw tip ik zal het aan mijn schoondochter doorgeven, kijken of het zo lukt.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 12:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Mevrouw,

Het hangt ervan af wat voor een levensverzekering uw schoondochter zou willen. Indien zij een begrafenis verzekering wenst is het mogelijk om zogenaamde carenz jaren in te lassen. Dit wilzeggen dat zij gedurende de eerste 2 jaar niet verzekerd is en 10% extra premie moet betalen.

Indien zij een verzekering wenst die a. uitkeerd bij overlijden en b uitkeerd bij in leven zijn op de contractdatum, wordt het iets moeilijker. Iedere verzekeraar heeft hier andere eisen voor. in verband met de gezondheidsvragen die er gesteld worden zou het inderdaad een probleem kunnen geven dat uw schoondochter hiervoor niet geaccepteerd kan worden. Het is echter altijd mogelijk om een levensverzekering af te sluiten zonder overlijdings dekking erbij.

Wellicht dat u hier iets verder mee komt.

Groetjes