Su
door Sunnysky Oct 28, 2017 om 23:25
Garantie & verzekeringen

Minderjarige kind komt dronken terug uit school

Op  basis school feestje , is mijn  minderjarigen kind in aanraking gekomen met alcohol die daar geconsumeerd werd ,  bij thuiskomst is de voordeur open blijven staan waardoor er ingebroken is .  Op wie kan ik deze schade achterhalen ?

2122 11 Rapporteer

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 28, 2017 om 23:39
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Alleen op uw kind is dit te verhalen.
Maar hoe onaardig dit ook klinkt, hier ligt een stukje opvoeding aan ten grondslag.

ne
door neodutchio - Oct 28, 2017 om 23:50
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Een feestje op de basisschool, uw kind is dus hooguit 12 jaar. Die laat u na een feest alleen naar huis gaan?
U kunt enkel de school aanspreken op het feit dat er alcohol aanwezig was. Dan moet u wel zeker weten dat dit door school gedaan is en niet meegesmokkeld is door andere leerlingen. Het is uw kind die gedronken heeft met alle gevolgen van dien. Zuur, maar jammer.

user123
door user123 - Oct 29, 2017 om 00:14
1346 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt de schade verhalen op de inbreker.

echter: met een open voordeur is het geen inbraak maar insluiping.
Wanneer u aangifte had gedaan had u dat geweten.

Daarom geloof ik van dit hele verhaal van twee regels geen sikkepit.

tenormin
door tenormin - Oct 29, 2017 om 02:20
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@sunnysky, weet u wel zeker dat 'uw minderjarigen' kind in aanraking gekomen is met alcohol? Wat een kul verhaal dat daardoor de voordeur is blijven openstaan en er is ingebroken. Bij een open deur kan er sowieso niet worden ingebroken. Bij wie u de schade kunt 'achterhalen'? Geen idee, verhalen misschien, maar ook dat zal niet echt lukken. Heeft u misschien van de schrik er zelf een slokje op genomen, voor dit hier te plaatsen? Kan zomaar.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 29, 2017 om 08:22
7195 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt uw verzekering inschakelen en uitleggen wat er is gebeurd, als u ergens recht op hebt kunt u het verder aan hen over laten.

tijger1
door tijger1 - Oct 29, 2017 om 08:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een feestje voor kinderen op de basisschool en daar is uw kind in “aanraking” gekomen met alcohol? Al eens aan kind gevraagd wie dat bij zich had?

En dan komt hij of zij dronken thuis maar zo laat dat de ouders al in bed liggen? En niemand komt uit zijn bed, hoe weet u dan dat het kind dronken was?

Als de voordeur open is blijven staan, is het geen inbraak, maar insluiping. Neem contact op met uw inboedelverzekering en claim daar uw schade.

lo
door lovewinnie - Oct 29, 2017 om 11:17
1210 Antwoorden / 1 Vragen

U kind natuurlijk.  Wie anders. Hij drinkt de alcohol. Zal vast meegenomen zijn door andere pubers.
Zou zeggen laat hem speelgoed verkopen en klusjes doen om schade te vergoeden.

En ik neem aan dat feestje op school niet duurt tot middernacht? Waar was u als ouder toen hij thuis kwam? Neem aan nog wel wakker. Zou zelf namelijk kind brengen en ophalen zeker in de avond met basisschool leeftijd. Misschien na het feestje stiekem drank op ergens? Bedoel hoe laat was u thuis en hoe weet u dat hij dronken was.

jo
door jorisw Oct 29, 2017 om 14:44
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, niet het kind. De ouders van het kind. Het kind is nog minderjarig, dus ouders zijn verantwoordelijk.

me
door mein33 - Oct 29, 2017 om 11:25
5658 Antwoorden / 28 Vragen

bij thuiskomst is de voordeur open blijven staan waardoor er ingebroken is

En waar was u, als liefdevolle en belangstellende moeder, om te informeren hoe het feestje was geweest, toen uw kind (al dan niet dronken) van het schoolfeestje thuis kwam en de voordeur open zou hebben laten staan.
Als u er zou zijn geweest dan had u kunnen voorkomen dat de deur open was blijven staan
Hoe is het nu met uw kind, want die zal wel flink beroerd zijn geweest na dit drankfestijn.

Bij een (al dan niet bewust) onafgesloten deur is er sprake van insluiping en daar dient/kunt u aangifte van te doen.
Op wie u deze schade kunt ""achterhalen"" is in deze situatie moeilijk aan te geven, maar waarschijnlijk op niemand omdat een open huisdeur de gelegenheidsdief uitlokt.

En voor de duidelijkheid, u kunt de school niet verantwoordelijk stellen, behoudens als u kunt bewijzen dar er alcohol is geschonken.
Buitende schoolsituatie kan er zoveel zijn gebeuren en om daar achter te komen dient u kindlief eens flink aan de tand te voelen alvorens derden voor dit voorval verantwoordelijk te (willen) stellen.
De jeugd is inventief genoeg om op allerlei manieren dingen te doen en te verkrijgen waar geen volwassene grip op heeft en er ook niets van weet, tot er een keer een 'ongelukje' gebeurt.

tijger1
door tijger1 Oct 29, 2017 om 12:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Diefstal bij insluiping is gewoon gedekt op de inboedelverzekering.

me
door mein33 Oct 29, 2017 om 12:53
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@tijger1,

Heeft de bezorgde moeder toch nog een gelukje bij een ongelukje van haar ondeugende kind. ;-))

tijger1
door tijger1 Oct 29, 2017 om 13:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik vraag me af waar moeder zich meer zorgen om maakte.;-))

me
door mein33 Oct 29, 2017 om 13:29
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@tijger1,

Ik denk dat iedere lezer zich dit afvraagt !

O.T.
Moet u ook (nog) telkenmale opnieuw inloggen ?

tijger1
door tijger1 Oct 29, 2017 om 13:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

O.t. Ja, leuk hè.;-((

me
door mein33 Oct 29, 2017 om 13:55
5658 Antwoorden / 28 Vragen

O.T.

Heel leuk inderdaad, maar nog leuker als het zal zijn opgelost.  ;-))

Cookies
door Cookies Oct 29, 2017 om 14:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@mein33 en tijger1: Redactie heeft gevraagd om de problemen, ontstaan na de werkzaamden aan V&B, via de mail door te geven. Ik heb ze gisteren daarover gemaild. Misschien ook even doen? Hoe meer klachten, hoe groter de kans dat er wat aan gedaan wordt.

me
door mein33 Oct 29, 2017 om 14:25
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@carola.83,

Heb ik eergisteren reeds gedaan, maar kreeg tot heden geen reactie en aangezien het probleempje zich nog steeds voordoet, vroeg ik mij af of het wel aan de site zou liggen.
Maar we kunnen wijselijk beter stoppen over dit onderwerp ;-))

Cookies
door Cookies Oct 29, 2017 om 14:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Mein33, jij mag wijselijk stoppen, ik ben wat minder wijs.;-)) Natuurlijk ligt het aan de site, ik heb niets gewijzigd aan mijn extensies, instellingen enz. En probleem doet zich alleen voor op V&B. Viel me op dat er geen automatische reply kwam op mijn mailtje.

tijger1
door tijger1 Oct 29, 2017 om 14:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Verscheidene dagen geleden heb ik het ook gemeld. Antwoord kort gezegd: wordt asn gewerkt, hopelijk “morgen” ok.
Gister of eergisteren weer gemeld, zelfs geen reactie.

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 29, 2017 om 15:09
1790 Antwoorden / 3 Vragen

De belangrijkste vraag: heeft uw zoon of dochter een topfeest gehad?

Cookies
door Cookies Oct 29, 2017 om 15:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

's Avonds wel, 's morgens niet meer.;-))

akkerdistel
door akkerdistel Oct 29, 2017 om 15:16
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Hahahaha.

ficus
door ficus - Oct 29, 2017 om 16:00
147 Antwoorden / 2 Vragen

Hoe laat was het feestje afgelopen?  Waarom heeft u de voordeur niet dicht gedaan?

tijger1
door tijger1 Oct 29, 2017 om 16:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Om de dranklucht te lozen.;-))

aurora1
door aurora1 - Oct 29, 2017 om 19:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als het waar is, dan vind ik het maar een raar verhaal.
Wie laat zijn kind van de lagere school nu maar komen en gaan zonder enige controle? En u zoekt het verder ook niet eens uit?