ca
door catherine Jan 9, 2020 om 17:52
Garantie & verzekeringen

Nieuwe PVC-vloer niet naar tevredenheid gelegd: wat kunnen wij hieraan doen?

Recent hebben wij in ons nieuwbouw appartement een PVC-vloer laten leggen door een woning- en projectstofferingsbedrijf.

Helaas is dit niet netjes en ook niet naar verwachting gedaan. In de gehele vloer zitten op diverse plekken naden. Ook de plinten zijn niet netjes tegen elkaar aangezet.

Wij zijn derhalve niet tevreden met het eindresultaat.

De leverancier heeft ook zelf toegegeven dat de vloer niet strak ligt en biedt als oplossing om de naden met speciaal vulmiddel dicht te maken.

Echter, de verhuizing was ook al gepland en inmiddels staan al onze meubels in de woning.
De leverancier gaf aan, dat dit niet erg is omdat onder kasten c.q. andere meubels die lastig te verplaatsen zijn "je toch niet ziet dat er naden onder zitten...."

Wie heeft er ervaring met een niet strak gelegde PVC vloer (naden) en kan ons vertellen wat onze rechten hierin zijn en wat wij het beste kunnen doen?

Moeten wij genoegen nemen met de voorgestelde oplossing om de naden te vullen of is dit eigenlijk een omgekeerde werkwijze en dient de leverancier een andere oplossing te bieden?

11455 9 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 9, 2020 om 18:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tja, dat ligt er ook een beetje aan wat er afgesproken was: leggen zónder naden?
Dan zou ik ze daar aan houden.
Doen ze de boel maar opnieuw.
Kom je er samen niet uit kun je wellicht naar de geschillencommissie: https://www.cbw-erkend.nl/geschillencommissie-wonen

tijger1
door tijger1 - Jan 9, 2020 om 18:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is dat bedrijf bij een geschillencommissie aangesloten?

Bent u lid van de Vereniging Eigen Huis, dan zou u daar om een deskundigen oordeel kunnen vragen.

U hebt zeker al wel betaald?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 9, 2020 om 18:35
16851 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft recht op een goede nakoming van de overeenkomst endient de vloer dus ook zonder naden te worden gelegd en niet door een 'lap' middel als opvulling genoemd niet te accepteren. Ik geeg u zo een verwijzing naar het wetsartikel dat duid op wanprestatie maar ik teken er wel bij aan dat recht hebben niet altijd betekent dat u dat ook krijgt en soms dan ook procedren nozakelijk is. Als het bedrijf dat bij u heeft gelgd is aangesloten bij een geschillencommissie kunt u daar uw klacht neerleggen. U heeft, in andere woorden herhaald, recht op een goed gelegde vloer. U kreeg ook al een verwijzing naar de Vereniging Eigen Huis en als u geen lid bent van die Vereniging kan het nuttig zijn om dan ook snel lid te worden. De verwijzing: http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html

M
 M.i. dient de leveranciet te zorgen voor het herleggen van de vloer op een wel acceptabele manier, op basis van de wetgeving waar ik naar verwees is de leverancier aansprakelijk en schadeplichtig te stellen.

Ta
door Tarzanhond - Jan 9, 2020 om 18:57
15 Antwoorden / 4 Vragen

U heeft recht op een goede vloer.

Ten eerste moet u ze aansprakelijk stellen en in de gelegenheid stellen om alsnog de overeenkomst na behoren uit te voeren binnen een redelijk gestelde termijn.
Er is sprake van een wanprestatie in de zin van art. 6.74 lid 1 BW het gaat hier om een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst.

Dat doet u middels een aangetekende brief waarin u verzoekt om reparatie en dat u als ze daar geen gevolg aan willen geven u de leverancier aansprakelijk stelt uit hoofde van art. 6.74 1 BW  en voor de schade wegens het niet goed aanbrengen van de vloer volgens de maatstaven die hiervoor gelden en bij ingebreke blijven desnoods een andere leverancier/stoffeerder inschakelt en u zal beroepen op art. art. 3.299 lid 1 BW en daarvoor een verzoek bij de kantonrechter zal indienen mochten ze in gebreke zijn en daardoor in verzuim raken.

U via de geschillencommissie, dan wel kantonrechter verzoeken om schadeloosstelling, bij de kantonrechter verzoeken de overeenkomst te ontbinden met volledige terugave van de koopsom, schadevergoeding wegens vermogensschade omdat de vloer niet de waarde heeft die u er aan mocht aan verwachten indien deze wel goed zal zijn gelegd.

P.s. alle bijkomende kosten zoals vervolgschade om de meubels elders op te slaan tijdelijk komen ook voor schadeloosstelling in aanmerking.

.

Beps
door Beps - Jan 9, 2020 om 19:50
75 Antwoorden / Vragen

Doe wat er al is voorgesteld, ik zou nooit akkoord gaan met onder de kasten niet, wat als je ineens andere meubels wilt en ze anders gaat neerzetten, dan zit je met sleuven van naden die niet gedaan zijn. Nooit mee akkoord gaan. Ze hebben het netjes te leggen en niet zo af te leveren.

marita5
door marita5 - Jan 9, 2020 om 20:07
11514 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Catherine ,

Lees deze informatie eens door , zie ook de voorbeeldbrieven , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/iets-laten-maken-of-doen-maar-niet-tevreden/wat-kan-ik-doen

Th
door Theawaalen - Jan 10, 2020 om 11:19
113 Antwoorden / 5 Vragen

Bij een vriendin van mij was het ook slecht gelegd en die heeft ten einde raad haar rechtsbijstands verzekering ingeschakeld. Ze krijgt nu alles vergoed en ze laat het nu door een ander bedrijf doen.

mo
door mof - Jan 10, 2020 om 13:17
3619 Antwoorden / 3 Vragen

In principe hoeft u niet te accepteren dat achteraf de zaak met vulmiddel wordt opgelost. Ook het argument dat onder banken en kasten u er toch niets can ziet snijdt geen hout want als besluit de kamer te herinrchten ziet u het alsnog.
als de vloer niet goed gelegd is en de onvolkomenheden zijn zo aanwezig dat een herstel met minimale middelen niet r3delijk is dan moet de vloer eruit en opnieuw worden gelegd.
u zultdasrvoor wel de gelegenheid moeten bieden, dus uw spullen zullen tijdelijk gestald mieten worden.

1paul
door 1paul - Jan 10, 2020 om 14:14
3149 Antwoorden / 0 Vragen

vloer moet opnieuw, en dan strak gelegd worden, doe je dit niet gaat de vloer steeds schuiven" ten opzichte van elkaar...