Nuvema premieverhoging van 90,11%
Mijn moeder heeft een uitvaartverzekering bij Nuvema.
19 februari 2015 is de uitvaartverzorger A.Joustra volgens Nuvema gestopt en heft de Nuvema afspraken gemaakt met uitvaart verzorger H.S. Fennema er verandert voor u niets staat in de brief.
11 maart 2015 de tarieven van de crematoria zijn ontvangen en verwerkt in het door u gekozen pakket.
In uw geval betekent de aanpassing dat de verzekerde waarde van uw verzekering stijgt van €5000 naar €5950.
Dan volgen 2 opties 1 waarin staat waar de premie in verandert en 1 waarin je de agent kunt vragen om uitleg.
De premie verandert hiermee van €54,64 in €90,66!!!
Nu is de agent langs geweest en de premie kan naar beneden naar €54,64 ,maar nu wordt alleen nog de crematie vergoed (geen kaarten;koffie en cake; advertentie oid meer) en een eigen risico van €150.
Inmiddels contact gehad met de AFM die mij op het hart drukte om een schriftelijke klacht in te dienen bij de Nuvema en een kopie naar de AFM te sturen.
Wie heeft hier ook ervaring mee? En wat is uw oplossing geweest?
Graag hoor ik de ervaring van meer mensen er moeten toch meer mensen zijn die dit nu meemaken?
Mvg
Margo
ervaring hebben?
Dat is dan wel een crematie met een gouden rand, als alleen de crematie al € 5.900 kost.
Ik begrijp dat uw moeder een "natura" verzekering heeft, mat daarin een pakket.
Zo'n premieverhoging is ongehoord. Volg in ieder geval het advies op van de AFM en niets tekenen of toezeggen aan Nuvema.
Heb zelf geen ervaringen met die club.
Dankje Tijger dat gaan we idd doen.
idd een natura verzekering als het goed is nog met een kist (wordt niet in de laatste offerte meer over gesproken) en crematie.
Er zijn in de loop der tijden verschillende uitvaartverzekeraars met een naturapolis, onder meer Yarden, aan het goochelen geweest, om op die manier onder hun verplichtingen uit te kunnen komen.
Helaas zijn veel mensen er in gestapt, of beter gezegd, getrapt.
Het kan niet zo zijn, dat nu zij een afspraak hebben met een andere uitvaartverzorger, de kosten dermate gestegen zijn, dat slechts een kale crematie overblijft. En dat voor € 36 meer slechts € 950 gedekt wordt.
Warom zijn zij dan met die nieuwe zo'n slechte overeenkomst aangegaan?
Geachte heer, mevrouw, Helaas vertrouwt u op verhalen die niet door ons zijn bewaarheid. Wij vragen u vriendelijk uw gevens of telefoonummer via een privé bericht bij ons achter te laten. Wij nemen zsm contact met u op om het één en ander uit te leggen. Met vriendelijke groet ^Yarden NHA
@yarden webcare
De Moeder van de Ts is verzekerd bij Nuvema, niet bij u.
Ik zou niet weten wasrom verhalen door u bewaarheid moeten worden. Of wilt u soms aangeven, dat de link in mijn reactie over uw bedrijf op leugens berust? Dan had u toen moeten reageren.
Uw bedrijf is trouwens jaren geleden ook op tv aan bod geweest, ivm het min of meer stiekem omzetten van naturapolissen in sommenverzekeringen.
[quote=yarden webcare schreef op dinsdag 12 mei 2015, 19:55]Geachte heer, mevrouw,
Helaas vertrouwt u op verhalen die niet door ons zijn bewaarheid. Wij vragen u vriendelijk uw gevens of telefoonummer via een privé bericht bij ons achter te laten. Wij nemen zsm contact met u op om het één en ander uit te leggen.
Met vriendelijke groet ^Yarden NHA
[quote=yarden webcare schreef op dinsdag 12 mei 2015, 19:55]Geachte heer, mevrouw,
Helaas vertrouwt u op verhalen die niet door ons zijn bewaarheid. Wij vragen u vriendelijk uw gevens of telefoonummer via een privé bericht bij ons achter te laten. Wij nemen zsm contact met u op om het één en ander uit te leggen.
Met vriendelijke groet ^Yarden NHA
Zo vriendelijk gaat Yarden dus om met zijn klanten.
http://kassa.vara.nl/discussies/discussie/vadetail/naturapolis-yarden/?vHash=c749c73j
Dat snap ik ook niet Tijger1, en hier wordt verder ook niets over geschreven.
Helaas ben ik niet bij het gesprek met de vertegenwoordiger geweest, we hebben afgesproken dat er in het vervolg altijd nog iemand bij zal zijn. Mijn moeder is nu 77 jaar en wordt zeer zenuwachtig als het dit soort dingen betreft, wordt dan ook zeer vergeetachtig als ze zenuwachtig is. Gelukkig heeft ze niets ondertekend.
Heb het verhaal gelezen van Hans Vrij. Diep triest! Dat bedrijven zo met hun cliënten en nabestaanden durven om te gaan! Gelukkig heeft hij door (in mijn ogen) door kennis en standvastigheid doorgezet en overwonnen
Dat snap ik ook niet Tijger1, en hier wordt verder ook niets over geschreven.
Helaas ben ik niet bij het gesprek met de vertegenwoordiger geweest, we hebben afgesproken dat er in het vervolg altijd nog iemand bij zal zijn. Mijn moeder is nu 77 jaar en wordt zeer zenuwachtig als het dit soort dingen betreft, wordt dan ook zeer vergeetachtig als ze zenuwachtig is. Gelukkig heeft ze niets ondertekend.
Heb het verhaal gelezen van Hans Vrij. Diep triest! Dat bedrijven zo met hun cliënten en nabestaanden durven om te gaan! Gelukkig heeft hij door (in mijn ogen) door kennis en standvastigheid doorgezet en overwonnen
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer