rp
door rpb76 Feb 25, 2012 om 15:05
Garantie & verzekeringen

OHRA laat zijn klanten in de kou staan

Ik heb problemen met mijn tandgaaf verzekering bij de Ohra,

Sinds jaren heb ik daar een verzekering afgesloten met een vergoeding van 100% tot 750 euro dit is altijd goed gegaan.
Mijn tandarts heeft zijn prijzen dit jaar aangepast, dit wil zeggen de prijzen van vorig jaar, welke vastgesteld waren en daarop alleen de inflatie correctie.
Op een door mij ingediende tandarts rekening als voorbereiding voor een kroon van 151 euro vergoed de Ohra nu opeens 34,75 niet.
Van de volgende rekening van 350 Euro krijg ik ruim 115 euro niet vergoed

Ik heb daarover een klacht ingedient bij de Ohra welke zij resoluut van de handwijzen, zij zeggen dat de tandarts zijn prijzen teveel verhoogd heeft.
De voorwaarden in 2011 waren precies dezelfde als dit jaar, ik heb dit nagekeken in de polis

Het blijkt dat de Ohra een zeer onbetrouwbare partner is.
De heer Barnasconi heeft in een interview gezegd: De NMT wil niet dat de verzekeraars met hun maximumvergoedingen op de stoel van de tandarts gaan zitten. De tandartsen en zorgverzekeraars gaan praten over het afschaffen van bijbetalingen. Dit is echter niet gebeurd

Inmiddels heb ik mijn verzekering bij de Ohra opgezegd, ik ga er vanuit dat veel meer klanten zicht ook terug zullen trekken, niemand wil door zijn verzekering waarvan hij denk tegen een hoge premie alles afgedekt te hebben bedrogen worden. Ik roep ook iedereen die problemen ondervind dit te doen.
Het heeft geen enkele zin je voor een hoog bedrag te verzekeren en vervolgens met een klein bedrag uit te laten betalen.
Het is jammer dat er voor deze problemen al een lange tijd geen oplossing is en de zorgverzekering het hele probleem neerlegd bij de verzekerde.
Inmiddels heb ik ook de NMA en NZA op de hoogte gesteld
Het is echt nodig dat de zorgverzekering zijn standpunt aanpast.

409 2 Rapporteer

tot15karakters
door tot15karakters - Feb 25, 2012 om 15:11
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Het verleden 100% betalen is geen recht maar mag.

Boden ze U ooit 100% vergoeding aan en is dit niet per 2012 afgeschaft of aangepast?

Dat is van belang of ze dit mogen.
Vergoedingen tot 100% uit het verleden zijn geen garantie maar dat ze nu minder betalen omdat Uw tandarts duurder is geworden mag.

Dus was er een 100% dekking garantie?

rp
door rpb76 - Feb 25, 2012 om 15:15
2 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt, 100 %, dit is ook jaren zonder probleem uitbetaald.
Nu de tarieven vrij zijn heeft OHRA een lijst opgesteld van "Marktconforme" vergoedingen.
Dezelfde tekst stond in mijn polis vorig jaar en toen werd er wel 100 % betaald, welke behandeling ik ook kreeg.
De zorgverzekeraars slaan nu een slaatje uit de de onrust die is ontstaan op de markt.
Maar in mijn polist van 2012 staat nog steeds vergoeding 100% tot het maximum van 750 euro.
Voor die polis betaal ik ook een aardige som.