OHRA laat zijn klanten in de kou staan
Ik heb problemen met mijn tandgaaf verzekering bij de Ohra,
Sinds jaren heb ik daar een verzekering afgesloten met een vergoeding van 100% tot 750 euro dit is altijd goed gegaan.
Mijn tandarts heeft zijn prijzen dit jaar aangepast, dit wil zeggen de prijzen van vorig jaar, welke vastgesteld waren en daarop alleen de inflatie correctie.
Op een door mij ingediende tandarts rekening als voorbereiding voor een kroon van 151 euro vergoed de Ohra nu opeens 34,75 niet.
Van de volgende rekening van 350 Euro krijg ik ruim 115 euro niet vergoed
Ik heb daarover een klacht ingedient bij de Ohra welke zij resoluut van de handwijzen, zij zeggen dat de tandarts zijn prijzen teveel verhoogd heeft.
De voorwaarden in 2011 waren precies dezelfde als dit jaar, ik heb dit nagekeken in de polis
Het blijkt dat de Ohra een zeer onbetrouwbare partner is.
De heer Barnasconi heeft in een interview gezegd: De NMT wil niet dat de verzekeraars met hun maximumvergoedingen op de stoel van de tandarts gaan zitten. De tandartsen en zorgverzekeraars gaan praten over het afschaffen van bijbetalingen. Dit is echter niet gebeurd
Inmiddels heb ik mijn verzekering bij de Ohra opgezegd, ik ga er vanuit dat veel meer klanten zicht ook terug zullen trekken, niemand wil door zijn verzekering waarvan hij denk tegen een hoge premie alles afgedekt te hebben bedrogen worden. Ik roep ook iedereen die problemen ondervind dit te doen.
Het heeft geen enkele zin je voor een hoog bedrag te verzekeren en vervolgens met een klein bedrag uit te laten betalen.
Het is jammer dat er voor deze problemen al een lange tijd geen oplossing is en de zorgverzekering het hele probleem neerlegd bij de verzekerde.
Inmiddels heb ik ook de NMA en NZA op de hoogte gesteld
Het is echt nodig dat de zorgverzekering zijn standpunt aanpast.
Het verleden 100% betalen is geen recht maar mag.
Boden ze U ooit 100% vergoeding aan en is dit niet per 2012 afgeschaft of aangepast?
Dat is van belang of ze dit mogen.
Vergoedingen tot 100% uit het verleden zijn geen garantie maar dat ze nu minder betalen omdat Uw tandarts duurder is geworden mag.
Dus was er een 100% dekking garantie?
Klopt, 100 %, dit is ook jaren zonder probleem uitbetaald.
Nu de tarieven vrij zijn heeft OHRA een lijst opgesteld van "Marktconforme" vergoedingen.
Dezelfde tekst stond in mijn polis vorig jaar en toen werd er wel 100 % betaald, welke behandeling ik ook kreeg.
De zorgverzekeraars slaan nu een slaatje uit de de onrust die is ontstaan op de markt.
Maar in mijn polist van 2012 staat nog steeds vergoeding 100% tot het maximum van 750 euro.
Voor die polis betaal ik ook een aardige som.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hutson wesite zijn oplichters
Hutson laat een filmpje zien op FaceBook en als je dan op bestellen drukt, kom je op hun website terecht en daar laten ze een op het eerste gezicht het zelfde product zien, maar dit blijkt een ander product te zijn met minder toepassingen en veel kleiner.
Als je daar over gaat klagen, dan zeggen ze dat het voldoet aan de gegevens op hun site, maar lang niet met de gegevens van het reclame fil
...
Lees meer
Portaal vernieuwt de ene badkamer wel en de andere niet. even oud, even slecht
Wij zien in onze wijk met Portaal sociale huurhuizen dat er rare verschillen worden gemaakt in het vernieuwen van de oude, schimmelige badkamers. Er is een schimmige selectie gaande waar we de vingers niet achter krijgen. Hetzelfde geldt voor de even oude keukens. Mag dat zomaar?
Lees meer
Schadevergoeding voor Oekrainers
Als een Oekraïner materiële schade heeft geleden nadat hij is aangevallen door een onbekende persoon, is het dan mogelijk om via een verzekeringsmaatschappij een vergoeding voor de veroorzaakte schade te krijgen? RMO dekt dergelijke gevallen niet. Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer