su
door suus1949 Dec 5, 2014 om 13:28
Garantie & verzekeringen

Op een offerte van Independer kun je bouwen.

Ik heb twee/drie weken geleden, op een zaterdag, een offerte ontvangen van Independer voor een zorgverzekering bij OHRA met een jaarbetalingskorting.
Op maandag wilde ik deze verzekering afsluiten, maar de jaarbetalingskortingsoptie was verdwenen. Heb natuurlijk direct gebeld en Independer zou het gaan uitzoeken.
Gisteren, heb zelf maar gebeld, kreeg ik te horen dat er uitsluitend de duurdere maandversie beschikbaar was.
Hoewel ik een offerte had, moest ik maar op zoek gaan naar een alternatief.
Dat betekent dat een offerte van Independer onbetrouwbaar is. Hoe independer is Independer?

1147 12 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Dec 5, 2014 om 13:33
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Het is een tussen persoon die afhankelijk is van derde.

independer.nl
door independer.nl - Dec 5, 2014 om 16:18
7 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Suus, excuses voor de verwarring en onduidelijke communicatie hierover. Dit is namelijk echt een vervelende situatie. Op het moment van aanvragen was jaarbetaling wel mogelijk, maar Ohra heeft deze mogelijkheid later helaas ingetrokken. De offertes die gemaakt zijn op basis van jaarbetaling kunnen helaas niet afgesloten worden.

Vervelend dat we je niet met deze offerte kunnen helpen. We helpen je graag bij een eventuele alternatieve oplossing. Als je wilt kun je ons bellen op 035 - 626 55 44.

@valerius-2 Het klopt inderdaad dat wij een tussenpersoon zijn. We garanderen je dat onze vergelijking 100% objectief is en niet afhankelijk van eventueel commerciele belangen.. Lees hoe wij dat garanderen op deze pagina.

aurora1
door aurora1 - Dec 5, 2014 om 17:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vrijwel alle zorgverzekeringen geven 2-3% korting bij vooruitbetaling van de jaarpremie.

su
door suus1949 - Dec 5, 2014 om 17:39
4 Antwoorden / 1 Vragen

Maar de vraag blijft: wat is de waarde van een offerte?

zoekster
door zoekster - Dec 5, 2014 om 17:46
10968 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=suus1949 schreef op vrijdag 5 dec 2014, 17:39]Maar de vraag blijft: wat is de waarde van een offerte?
Omdat Independer een tussenpersoon is, kun je minder afdwingen. Als Ohra met de offerte had ingestemd en zich later had bedacht, had u een sterkere zaak.

Ik vind wel dat Independer dat helderder naar u had moeten communiceren. Bijv. met een excuus bij de offerte dat u niet kreeg wat u verwachtte. Gewoon een optie weglaten is hopen dat je ermee wegkomt.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 5, 2014 om 19:18
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=independer.nl schreef op vrijdag 5 dec 2014, 16:18]Beste Suus, excuses voor de verwarring en onduidelijke communicatie hierover. Dit is namelijk echt een vervelende situatie. Op het moment van aanvragen was jaarbetaling wel mogelijk, maar Ohra heeft deze mogelijkheid later helaas ingetrokken. De offertes die gemaakt zijn op basis van jaarbetaling kunnen helaas niet afgesloten worden.

Vervelend dat we je niet met deze offerte kunnen helpen. We helpen je graag bij een eventuele alternatieve oplossing. Als je wilt kun je ons bellen op 035 - 626 55 44.

@valerius-2 Het klopt inderdaad dat wij een tussenpersoon zijn. We garanderen je dat onze vergelijking 100% objectief is en niet afhankelijk van eventueel commerciele belangen.. Lees hoe wij dat garanderen op deze pagina.

Dat wordt dan ook niet beweert dat u niet onafhankelijk bent.

su
door suus1949 - Dec 6, 2014 om 10:03
4 Antwoorden / 1 Vragen

Een offerte van Independer is dus geheel vrijblijvend en niet bindend voor beide partijen. Het aanbod om je te helpen zoeken naar een nieuwe zorgverzekeraar komt niet geloofwaardig meer over.
Sorry Independer, jullie hebben het verbruid.

ge
door gerboe - Dec 6, 2014 om 11:27
806 Antwoorden / 0 Vragen

Niet 'een offerte van Independer' maar uw offerte van Independer bleek niet realiseerbaar te zijn. Waarbij de bal bij Ohra ligt. U kwam even tussen wal en schip op het moment van de offerte. Kan gebeuren toch? Overal worden foutjes gemaakt. Er zijn excuses gemaakt en de zaak is uitgelegd en men wil u helpen. Maar dat is blijkbaar nog niet genoeg.

door 14peter - Dec 6, 2014 om 12:11
567 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=suus1949 schreef op zaterdag 6 dec 2014, 10:03]Een offerte van Independer is dus geheel vrijblijvend en niet bindend voor beide partijen. Het aanbod om je te helpen zoeken naar een nieuwe zorgverzekeraar komt niet geloofwaardig meer over.
Sorry Independer, jullie hebben het verbruid.

Wat zult u toch geweldig trots kunnen zijn op uzelf; u zult immers nooit wat fout doen, u bent zo perfect... man man man man

su
door suus1949 - Dec 6, 2014 om 12:28
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=14peter schreef op zaterdag 6 dec 2014, 12:11][quote=suus1949 schreef op zaterdag 6 dec 2014, 10:03]Een offerte van Independer is dus geheel vrijblijvend en niet bindend voor beide partijen. Het aanbod om je te helpen zoeken naar een nieuwe zorgverzekeraar komt niet geloofwaardig meer over.
Sorry Independer, jullie hebben het verbruid.

Wat zult u toch geweldig trots kunnen zijn op uzelf; u zult immers nooit wat fout doen, u bent zo perfect... man man man man

14Peter: Dank je wel voor deze reactie.
Je snapt de waarschuwing blijkbaar niet.
Duidelijker kan ik niet zijn, dus voor jou geldt het spreekwoord "....een gewaarschuwd mens telt voor twee...." niet.

su
door suus1949 - Dec 6, 2014 om 12:29
4 Antwoorden / 1 Vragen

Voor mij is het einde van de discussie.

door 14peter - Dec 6, 2014 om 12:31
567 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=suus1949 schreef op zaterdag 6 dec 2014, 12:28][quote=14peter schreef op zaterdag 6 dec 2014, 12:11][quote=suus1949 schreef op zaterdag 6 dec 2014, 10:03]Een offerte van Independer is dus geheel vrijblijvend en niet bindend voor beide partijen. Het aanbod om je te helpen zoeken naar een nieuwe zorgverzekeraar komt niet geloofwaardig meer over.
Sorry Independer, jullie hebben het verbruid.

Wat zult u toch geweldig trots kunnen zijn op uzelf; u zult immers nooit wat fout doen, u bent zo perfect... man man man man

14Peter: Dank je wel voor deze reactie.
Je snapt de waarschuwing blijkbaar niet.
Duidelijker kan ik niet zijn, dus voor jou geldt het spreekwoord "....een gewaarschuwd mens telt voor twee...." niet.

Meisje toch, ik ben al twee keer via Independer overgestapt en heb niets dan goede ervaringen met ze, dus nee, ik snap dit gedoe van jou inderdaad niet zo nee. Dat zal wel komen omdat ik wat minder perfect ben, dan treedt er een soort van gewenning op.