Opstalverzekering 4 jaar op oude adres
Beste,
Wij hebben 4 jaar geleden bij onze verhuizing niet onze opstalverzekering aangepast. Bij een inbraakschade deze maand (schade aan een kozijn) kwamen wij hier achter.
Woongarant weigert nu de schade te betalen op het nieuwe adres aangezien dit adres niet in de polis staat. Echter vinden ze niet dat we onterecht hebben betaald op ons oude adres en weigeren ze hier ook maar iets van terug te betalen.
Is het niet zo dat ik of terecht premie heb betaald en verzekerd ben of juist niet en dus mijn geld moet terugkrijgen.
ook bv voor 2021 een premie verschil betalen lijkt me een passende oplossing waar nog geen gehoor aan is gegeven.
Wij zijn beniewd of we wat meer argumenten hebben die ons wat kunnen steunen in ons gesprek met Woongarant.
Uw verzekering loopt op een bepaald adres. Als ik een nieuwe auto koop, maar de oude verzekering niet aanpas, dan ben ik echt niet verzekerd in de nieuwe auto.
Moreel gezien hebt u onterecht betaald voor het oude adres, maar wettelijk niet. Maar hebt u dan al 4 jaar lang de polis niet nagekeken? Dure les.
U hebt dan wel betaald voor een verzekering op een pand wat niet meer in uw bezit is, maar daar heeft de verzekeraar geen boodschap aan. En uiteraard is de schade aan uw huidige woning niet gedekt.
Dus u hebt geen recht van spreken.
Is uw inboedel wel op het juiste adres verzekerd?
Het probleem;
Een adres wijziging is voor waar de factuur naar toe moet.
Zomaar een ander pand is andere waarde dus kan niet zomaar.
Verder heb ik een nieuwe woning en een oude die nu verhuurd word.
Zomaar op nieuwe adres zetten gaat niet. totaal andere woning en ook de waarde is groot verschil.
U had oude adres moeten stoppen en nieuwe doorgeven als woning.
Tijdelijk beide verzekeren mag maar de verzekeraar heeft geijk, en of ze Coulance geven?
Dat mogen ze zelf bepalen.
Volgens de polis heeft u geen rechten. Er staat een ander adres op als waar de schade ontstaan is. Probeer coulance 50/50.
Het risicoadres van uw opstal/inboedel is niet aangepast bij de verhuizing(en dat is te zien op de polisbladen), daar valt weinig aan te doen.
Als uw verzekeraar wel de schade vergoed mag u dat wel in uw achtehoofd houden als een heel grote gunst.
U ontvangt waarschijnlijk, net als elke andere verzekerde, jaarlijks een nieuw polisblad met daaraan gekoppeld de (nieuwe) premie voor het komende verzekeringsjaar.
Of heeft u geen polisblad ontvangen omdat dat naar het verzekerde adres is gestuurd en dat u geen polisblad ontving is u niet opgevallen ?
Als u geen adreswijziging doorgeeft aan de verzekeraar, hoe zou die dan moeten weten dat u inmidels ergens anders domicili houdt ?
Helaas zijn er geen argumenten die uw visie kunnen ondersteunen, tenzij u kunt aantonen tijdig het adres van het nieuwe te verzekeren object heeft doorgegeven en Woongarant heeft verzuimd de polis aan te passen.
Uit uw verhaal begrijp ik echter dat u heeft verzuimd de wijziging van het te verzekeren object door te geven.
Woongarant handelt conform de polis voorwaarden, uw huidige woning was immers niet bij hen verzekerd voor de opstal.
Coulance is geen recht en nu het verzuim volledig aan uw zijde ligt is coulance ook niet te verwachten.
Dientengevolge heeft u ook geen recht op premie teruggave, immers Woongarant heeft, conform de met u afgesproken overeenkomst, 4 jaar dekking verleend voor opstal schade aan uw oude woning. Dat er niets geclaimd is is geen grond voor teruggave van de betaalde premie.
Zo snel mogelijk dus alsnog een opstal verzekering afsluiten en de oude opzeggen. De schade die wenste te claimen komt volledig voor eigen rekening.
Zo te lezen bent u verhuisd en heeft dat niet aan Woongarant door gegeven en dat is wel een beetje dom geweest, eigenlijk niet een beetje maar u bent heel dom geweest. Uw oude woning is in die vier jaar wel verzekerd geweest maar de nieuwe woning dan weer niet en u komt er nu er schade is pas achter. Wat u nu doet is uw nalatigheid afwentelen op Woongarant want u had verwacht dat Woongarant wel wist dat u verhuisd was maar hoe dan! u heeft de verhuizing niet doorgegeven en woongarant gaat niet actief vragen of u van plan bent te gaan verhuizen.
Ook naar mijn mening helaas! U kunt eventueel nog nader advies vragen bij
- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus je gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl maar het antwoord zal dan niet anders zijn.
Mijn advies is dus, zeer snel omzetten indien u dat nog niet zou hebben gedaan en de nu geleden schade voor lief nemen. Het lijkt mij dat schade aan een kozijn nog 'te overzien is' en het in feite veel ernstiger had kunnen zijn. Nog een tip, kijk al uw verzekeringen na op juistheid van adres verzekerd object etc.
Zoals anderen al zeggen, je huidige woning is niet verzekerd. De achtergrond daarvan is dat voor de premie van een opstal gekeken wordt naar het te verzekeren object. Het nieuwe huis staat elders, is anders geconstrueerd en heeft ongetwijfeld een andere herbouwwaarde.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Glasvezel voor de prijs van een auto!!
Offerte aangevraagd voor aanleg van glasvezel in woning. Kost maar liefst €10.664,00 Is hier iets aan te doen? Lees meer
DPD levert product beschadigd af en laat het verder afweten
Een verzending van mij via DPD is beschadigd aangekomen. Heb dat bij DPD gemeld op een daarvoor bedoeld formulier op hun website. Kreeg direct een casenummer en 2 dagen later het bericht dat ik voor een claim bij Sendcloud moest zijn die voor DPD onderzoek doet. Op de website van Sendcloud moest je echter inloggen met een (bedrijfs)account, ander contact was niet mogelijk en kwam ik dus geen met ... Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer