Overstappen naar een nieuwe verzekeraar
Goedemorgen, door omstandigheden heb ik besloten om over te stappen naar een andere verzekeringsmaatschappij. De soorten verzekeringen waar het om gaat zijn o.a. rechtsbijstand, aansprakelijkheids, inboedelverzekering, auto verzekering en nog een 2 tal andere verzekeringen. Ik ben 14 jaar bij mijn huidige verzekeringsmaatschappij verzekerd. Nu wil de nieuwe verzekeraar dat ik alles opgeef wat ik de afgelopen jaren geclaimt heb. De tussenpersoon zegt dat ik niet moet vergeten om alles op toegeven omdat ik anders de kans loop beschuldigd te worden van "opzettelijk verzwijgen". En natuurlijk heb ik niets te verbergen maar ik kan me voorstellen dat ik iets vergeet in 14 jaar verzekerd te zijn. Mijn vraag is nu: Is het gebruikelijk dat ik dat zelf allemaal op moet geven? Kan mijn nieuwe verzekeringsmaatschappij dat niet zelf doen? Ik ben namelijk bang dat ik iets vergeet en dat ik dan mezelf niet meer kan verzekeren of iets dergelijks. Bij voorbaat erg bedankt voor eventuele reactie's. Groet, Kristel
Is de afgelopen jaren wel bedoelt de 14 jaar dat je bij dezeverzekeringsmaatschappij bent geweest??? Het lijkt mij een ontzettende lange termijn.
Als dit zo is, kan ik mij voorstellen dat je iets vergeet. Ik zou denk ik zelf niet naar zo'n verzekeringsmij gaan, want heb je iets vergeten en komen zij er op een of ander manier achter bij een eventule schade, proberen ze natuurlijk onder het vergoeden uit te komen.
Boy
Ik heb het misschien een beetje onduidelijk neergezet. Ik ben nog niet overgestapt maar dat gaat gebeuren in januari. En inderdaad 14 jaar is ontzettend lang en ik ben bang dat ik iets vergeet. En je hebt gelijk stel dat ik iets moet claimen en ik ben iets vergeten. Dan keren ze niet uit of iets dergelijks.
Ik zou ook nog eens bij andere maatschappijen informeren, of zij de zelfde regels (14 jaar) hanteren.
Je verzekeringsman is hier neem ik aan ook wel van op de hoogte.
En anders , indien mogelijk, invullen onder voorbehoud dat er iets vergeten mocht zijn. Ik denk dat niemand van je kan verlangen, wat er bv. 13 jaar geleden is gebeurt.
Boy
Weet u zeker dat het een periode van 14 jaar is? In de meeste aanvraagformulieren staat een periode genoemd van 5 jaar.
Vladja
Ik heb het even nagekeken maar ik ben nu bijna 13 jaar verzekerd bij mijn huidige verzekeringsmaatschappij. Of bedoelde u dat niet?
Nee, dat bedoel ik niet. Op het aanvraagformulier voor de nieuwe
verzekering staat een vraag, die ongeveer ongeveer luidt: heeft u in de
laatste 5 (?) jaar schade geclaimd. Meestal gaat dit dus over de
laatste 5 jaar en niet gedurende de volledige looptijd van de oude
verzekering.
Vladja
Ik werk zelf bij een assurantietussenpersoon en heb nog nooit een
maatschappij gezien die een langere termijn hanteert dan 5 jaar. Meest
luidt de vraagstelling 'heeft u in de afgelopen 5 jaar schade geclaimd
op een verzekering zoals u die nu aanvraagt'. Langer lijkt me ook niet
reeel. Ik denk dat een maatschappij die een langere termijn hanteert op
een gegeven moment ook wel door het verbond van verzekeraars zal worden
'teruggefloten'. Als precieze bedragen en toedrachten niet meer
bekend zijn kan worden volstaan met 'plm' en 'ongeveer'. Als de
acceptant meer informatie wil komen ze hier vanzelf op terug. Ook
worden alle schades van iedere persoon in een voor alle verzekeraars
toegankelijk administratiesysteem bijgehouden. Hiermee controleert de
acceptant de gegevens op het aanvraagformulier. Uw eigen
assurantietussenpersoon kan u hier echter ook alles over vertellen.
Groeten, Alfred
Alles wordt geregeld door een tussenpersoon. En die tussenpersoon die zei dat ik alles moest opgeven van de afgelopen 13 jaar. Maar over afgelopen 5 jaar heeft hij het helemaal niet over gehad.
Toch blijf ik het een vreemde vraag vinden. Ook wil de tussenpersoon weten of we een strafrechtelijk verleden hebben. Maar daar heb ik minder moeite mee.
Inderdaad zoiets dacht ik al. Maar ik denk dat ik eerst die tussenpersoon ga aanschrijven. Ik heb zoiets ik ben toch een nieuwe klant. En als ze er niet mee akkoord gaan dan zoek ik gewoon een andere verzekeraar. Maar ik weet zeker dat ik wel iets vergeet als ik alles moet overleggen over de afgelopen 13 jaar. Ik zal anders dinsdag de Fortis (wil ik naar overstappen) zelf eens bellen. Kijken wat ze zeggen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?
Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer
Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?
Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer
AirBNB
Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.
Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer