Problemen met Proassist
Vanaf half oktober heb ik een probleem met mijn telefoonverzekeraar Proassist. Mijn puntgave smartPhone is bij het reparatie centrum niet gerepareerd, zwaar beschadigd en had valsporen. Ik heb de telefoon geweigerd en vanaf dat moment begon de ellende.Tot op de dag van vandaag geen oplossing en erkenning van dit probleem. Tientallen vriendelijke telefoontjes, smeekbedes, niets heeft geholpen. Volgens Proassist is het aan het reparatiecentrum of er al dan niet gerepareerd wordt en kunnen zij er niets aan doen. Proassist voelt zich niet aansprakelijk/verantwoordelijk en begint zelfs met beschuldigingen naar mij. Ze hebben zelfs als "bewijs" dat ik een beschadigde telefoon heb ingeleverd, een foto naar T-Mobile gestuurd. De bedrijfsjurist, waarvan men zegt dat hij zich ermee bemoeit heeft krijg ik niet te spreken.
Wat kan ik doen?? Ik wil mijn telefoon gerepareerd en 100% betrouwbaar terug en ook graag een beetje snel.
Advies????
mahadma, thanks.
Met de rechtsbijstandverzekering heb ik al contact maar het is een grote logge organisatie en dat gaat niet zo vlotjes. Eigenlijk wil ik gewoon dat er snel een oplossing komt zonder moeilijk te doen. Waarom procedure starten als het eenvoudig opgelost kan worden. Waar gaat dit eigenlijk over? Bij Proassist zijn ze behoorlijk de weg kwijt.
Tijdens een half uurtje googelen stuitte ik op honderden soortgelijke klachten over Proassist. T-Mobile doet al geen zaken meer met ze vanwege alle ellende. Je zou toch denken dat Proassist z'n leven een keer zal beteren.
tijger1, jazeker PUNTGAAF.
De batterij werd loeiheet en hij laadde niet meer op. Dus beslist geen cosmetisch probleem. Ik ben van de generatie die erg zuinig is op haar spullen.
Er komt dus geen "gewone" oplossing. Uw rechtsbijstand is het enige dat nog rest, om uw recht te halen.
Nu het reparatiecentrum zich kennelijk op het standpunt heeft gesteld dat haar niets te verwijten is. De beschadigingen kunnen immers ook bij het transport naar het reparatiecentrum zijn ontstaan en wellicht beroepen zij zich daarop. Een door u gewenste snelle en soepele oplossing zal dus niet snel tot stand komen als u niet wat zwaarder geschut in stelling gaat brengen.
Is de telefoon door u verzonden of door de winkel waar u hem gekocht had, want daar bent u natuurlijk als eerste naar toe gegaan.
Als u hem zelf hebt verzonden moet u kunnen aantonen dat het toestel puntgaaf ter post is bezorgd en zodanig deugdelijk was verpakt dat deze tijdens het transport niet kan zijn beschadigd.
Vervelende situatie! Indien het (te) lang duurt bij Rechtsbijstand, kun je ook - gratis - een vraag stellen aan advocaten op http://juristplaza.nl. Succes!
swat1500,
Proassist laat de telefoon door eigen koeriers bij je thuis ophalen en verzameld de telefoons op een centraal punt. Daarna worden ze ter reparatie aangeboden aan het reparatiecentrum, kom er niet achter wie dan vervoert.
De koerier laat een bon achter waarop hij/zij eventuele beschadigingen moet vermelden. Bij mij duidelijk niet aan de orde. De koerier maakte juist de opmerking dat je wel kon zien dat ik zuinig op de telefoon was geweest.
Uw case is vrij helder.
De verzekering heeft uw schade goedgekeurd (anders zouden zij immers uw telefoon niet op komen halen) en dient er conform de Algemene Voorwaarden voor te zorgen dat dat uw toestel volledig hersteld wordt of wordt vervangen door een nieuw toestel.
Los van eventuele cosmetische schade moet het toestel na terugkomst van ProAssist in ieder geval gewoon werken. Als het toestel niet werkt dan moet u ProAssist haar werk opnieuw laten doen, waarbij u er zorg voor moet dragen dat u niet weer eigen risico betaald. Het internet staat vol verhalen van ProAssist klanten die in een paar maanden tijd meerdere keren eigen risico betalen. Dat is een mooie bron van inkomsten voor ze.
Als er op de bon door de chauffeur geen opmerking is gemaakt over zichtbare schade aan het toestel dan heeft u ook daar een sterk punt.
Probleem is alleen dat het ProAssist niet meer gevoelig lijkt voor imago schade als je moet afgaan op de tsunami van negatieve publiciteit op het internet en er is niemand meer die haar tot de orde roept. T-Mobile heeft haar handen er van af getrokken en de consumenten programma's doen ook al geen moeite meer om de wantoestanden nog maar eens aan de kaak te stellen.
Dit laatste is in het verleden wel de snelste weg naar een oplossing gebleken. Ik heb zelf ooit een probleem via een consumenten programma gestuurd en toen kon er ineens wel snel een oplossing worden bedacht. Anders rest je niets dan toch de rechtsbijstand in te schakelen
Succes
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer