vd
door vdboogaard May 7, 2015 om 17:43
Garantie & verzekeringen

RDW legt door slordigheid SAA een bekeuring van €407,00 op

Al jaren is mijn auto verzekering netjes betaal bij SAA verzekeringen, sinds 2013 stagneert mijn automatische incasso en betaal ik alles via een acceptgiro. Aangezien ik de rekeningen altijd ontving en betaalde was ik mij van geen kwaad bewust. Dus heb ik nooit meer een automatische incasso laten instellen met een nieuw rekening nummer. Begin 2015 ben ik verhuist naar een nieuwe woning, hierbij horen de nodige adres wijzigingen, ook voor SAA dus. Bij het bellen naar SAA wordt mij verteld geen adres wijziging te kunnen doorvoeren. Omdat Independer mijn tussenpersoon was verbond SAA mij door en moest ik daar mijn adres wijziging doorgeven zodat Independer de wijziging aan SAA door zou geven (ik vind dit wat omstreden, maar ach wie ben ik.. dit is hoe het werkt). Na in januari mijn adres te hebben gewijzigd bij Independer, heb ik geen acceptgiro's meer ontvangen wat bij mij even geen belletje deed rinkelen. In maart kreeg ik een bief van de RDW op de mat waarin stond dat mijn auto niet verzekerd was en hiervoor een boete zou ontvangen. Omdat ik me van geen kwaad bewust was heb ik direct SAA gebeld met als vraag waarom.. Er werd mij verteld dat ik niet betaalde en daardoor mijn verzekering stop is gezet. Ik heb hier dus nooit een melding van gehad, omdat de adreswijziging niet was doorgegeven aldus SAA. Opnieuw wees SAA met het vingertje naar Independer, en ik werd dus weer netjes.. doorverbonden. Independer gaf aan mijn adreswijziging te hebben doorgegeven op 20 januari aan SAA. Wat bleek SAA heeft deze niet doorgevoerd waardoor ik geen rekeningen meer ontving en geen meldingen dat mijn verzekering zou worden gestopt. Er werd mij verteld bezwaar in te dienen, maar ze schatte de kans op slagen klein in aangezien de fout blijkbaar volgends SAA bij mij lag. En inderdaad de beschikking van €407,00 lag vandaag op de mat. Omdat ik geen bericht had ontvangen van het bezwaar belde ik toch even op naar SAA, en ik werd natuurlijk direct doorverbonden met Independer omdat SAA van niks wist. Wat bleek al mijn gegevens klopte opeens niet meer in het systeem van Independer.. ik was niet meer verhuist, ik had een telefoonnummer waarvan ik nog nooit gehoord had en mijn mail adres waar het antwoord van het bezwaar naartoe gemaild werd eindigde opeens op .nl ipv .com .... Na mijn verhaal opnieuw te hebben gedaan ligt de actie weer bij de verzekeraars.. Ik heb er echter weinig hoop een goede afloop van dit verhaal. Ja ik heb fout gemaakt door mijn automatische incasso niet te veranderen toen er niet meer geïncasseerd werd en de acceptgiro’s maar ben gaan betalen. En ja ik heb een fout gemaakt doordat ik niet door had dat er geen rekeningen van €30,- van SAA binnen kwamen. Maar ik heb nooit een aanmaning ontvangen, nooit een brief waarin stond dat mijn verzekering zou worden afgesloten (wat ik ernstiger vind omdat ik onverzekerd heb rond gereden en als er iets was gebeurd dan was het probleem nog groter geweest). Dit alles omdat geen adres heeft gewijzigd terwijl er bewijs is dat dit wel is gebeurd. Dus SAA heeft wel een adreswijziging doorgekregen maar nooit ingevoerd en geeft nu mij de schuld.. dat ik niet kon betalen. Wie zit hier nu daadwerkelijk fout? Ik heb namelijk niks ontvangen.

2231 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

getty
door getty - May 7, 2015 om 19:03
4179 Antwoorden / 10 Vragen
0

U bent zelf verantwoordelijk voor uw betalingen. U kiest ervoor om via acceptgiro te betalen en dan moet u er dus ook bewust van zijn dat u dit een periode niet heeft hoeven te betalen. Heel vervelend dat het fout is gegaan met de adreswijzigingen, maar u blijft hoe dan ook zelf verantwoordelijk.

ho
door hopetobehelping - May 7, 2015 om 20:22
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste vdboogaard,

de bekeuring van RDW is niet meer dan terecht, maar dat betwist u volgens mij ook niet. Wat dat betreft is de bekeuring, zoals u zelf ook al aangeeft, een geluk bij een ongeluk. Stel u had onverzekerd een ongeval gehad dan hadden de gevolgen veel erger kunnen zijn.

De betalingen zijn en blijven uw verantwoordelijkheid.

Wel bijzonder dat SAA en independer blijkbaar steeds naar elkaar wijzen als het gaat om het doorvoeren van uw gewijzigde adres. Uw premie wil men wel maar als het administratief fout gaat is men niet mans genoeg om het snel en accuraat op te lossen.
Als u gegevens over de doorgave van uw verhuizing ook zwart op wit heeft zou u kunnen overwegen om een klacht in te dien, meer hierover leest u hier.

sw
door swat1500 - May 7, 2015 om 23:33
3851 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ja, het is uitermate slechte dienstverlening dat een doorgegeven adreswijziging niet is verwerkt en de verzekeraar verwijtbaar.
Dat u een boete hebt gekregen kan u de verzekeraar niet (volledig) verwijten. Op u ligt immers ook de plicht om in de gaten te houden dat u tijdig uw rekeningen betaald. U mag niet blindelings vertrouwen op tijdig toegestuurde acceptgiro's en aanmaningen.
Als de verzekeraar of Independer erkennen nalatig te zijn geweest kunt een voorstel doen de boete te delen waarbij u wel het hele bedrag eerst zult moeten betalen.

independer.nl
door independer.nl - May 8, 2015 om 14:34
7 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste meneer of mevrouw v.d. Boogaard,

Wat vervelend dat uw adreswijziging niet goed is verwerkt en dat u daardoor de aanmaningen niet heeft ontvangen. Graag zoeken wij voor u uit waar dit mis is gegaan en kijken we voor u wat de mogelijkheden zijn. Wilt u uw gegevens sturen naar klacht@independer.nl? Dan gaan wij hier voor u achteraan.

Vriendelijke groet,
Independer

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ri
Rick van Oosten - Sep 17, 2024 om 23:02
Vakantie & reizen

Kan Booking.com alles maken?

Ik had een hotel geboekt voor 5 nachten.  Nu wil ik 1 nacht eerder weg. Voor het hotel geen probleem, maar Booking.com verhoogt de totaalprijs met 50%. Dat is toch misdadig???? Lees meer

Wi
Wim-Bart - Sep 19, 2024 om 14:45
Computers & telefonie

Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben

Gechte,

2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.

Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.

Afijn een week ... Lees meer

Du
Duifje123 - Sep 15, 2024 om 19:00
Geldzaken & recht

BKR registratie

Hi!

Mijn vader heeft een BKR registratie lopend, met een bedrag van 0 euro. Een codering A2 staat hierbij. Dit vinden wij best wel gek. Aangezien het een schuld uit 2008 zou betreffen. In de tussentijd heeft hij onder bewind gestaan en in de WSNP gezeten. Een eventuele schuldenlijst kan ik opvragen bij de bewindvoerder aangezien zij claimen gegevens 7 jaar te bewaren. 

Echte ... Lees meer