co
door consideris Aug 10, 2005 om 11:13
Garantie & verzekeringen

Reisverzekering D-reizen

Vorig jaar heb ik bij D-reizen een reisverzekering afgesloten voor een jaar. Voornaamste reden voor de verzekering waren de muziekinstrumenten die meegingen. Dit is ook duidelijk gecommuniceerd naar de D-rezien medewerkster, die zich dit nog herinnert. Nu blijkt echter bij navraag bij het verzekeringsbedrijf (Unigarant) dat muziekinstrumenten niet zijn meeverzekerd. Omdat het een stilzwijgend verlengend contract betreft zou ik nu nog een jaar vastzitten aan een voor mij nutteloze verzekering, en heb ik een jaar betaald voor een verzekering die niet de benodigde dekking zou geven.

Volgens D-reizen moeten wij contact opnemen met Unigarant, want D-reizen kan ons niet helpen. Maar D-reizen heeft ons wel de verzekering verkocht en dit onder valse voorwendselen.

Bij wie moet ik zijn en wat zijn mijn opties? Kan ik de verzekering per direct laten stopzetten. Of met terugwerkende kracht? Of zit ik er aan vast?

847 2 Rapporteer

al
door alexiusworld - Aug 10, 2005 om 12:17
4 Antwoorden / 0 Vragen

"Helaas" zit u aan deze verzekering vast. Bij een risicoverzekering zit u vast aan de overeengekomen contracts tijdsduur.

Ik raad u aan contact op te nemen met Unigarant om ALSNOG uw muziekinstrumenten te laten meeverzekeren. Zij zullen dan wel een nieuwe polis moeten opstellen. De premie zal dan ook ongetwijfeld wel iets hoger gaan uitvallen. In ieder geval is uw verzekering dan niet langer nutteloos.

Het is overigens niet aan te raden om verzekeringen met specifieke wensen, zoals het meeverzekeren van muziekinstrumenten, over te laten aan een ondeskundige op het gebied van verzekeren, zoals een reisagent. Een volgende keer is het beter om met uw huidige tussenpersoon contact op te nemen.  Succes!

re
door rene17 - Aug 14, 2005 om 16:59
106 Antwoorden / 3 Vragen

Ten aanzien van de verzekeraar hebt u een contractstermijn waaraan u zich dient te houden. Misschien wil de verzekeraar de polis onverplicht beeindigen als u de situatie uitlegt.

Ten aanzien van het reisbureau kunt u hen aansprakelijk stellen, daar zij u niet de juiste informatie hebben gegeven. U mag van een adviseur, ook al is dit een reisbureau, verwachten dat zij u goed inlichten. Anders moeten zij dit product niet op het reisbureau verkopen. (U ziet maar weer, de reisbranche weet misschien hoe ze een reis moeten verkopen, maar voor een verzekeringsadvies kunt u beter naar een goede, onafhankelijke tussenpersoon; die hebben in het algemeen wel verstand van verzekeringen.)

Nog los van uw probleem wil ik u adviseren om een aparte kostbaarheden/muziekinstrumentenverzekering te sluiten met het door u gewenste dekkingsgebied (Nederland/Europa/Wereld). Dan zijn uw instrumenten niet alleen verzekerd tijdens uw vakantie, maar ook de rest van het jaar, bijvoorbeeld tijdens een uitstapje. (Daar u uw muziekinstrumenten meeneemt op reis, vermoed ik namelijk dat u vaker buiten uw woning komt met de instrumenten.)