Rolluiken Kliniek komt zijn verplichtingen niet na
Dag iedereen,
In 2018 heb ik rolluiken gekocht bij een bedrijf genaamd Rolluiken Kliniek. Nu 1,5 jaar later moet mijn rolluik afgesteld worden, maar deze meneer denkt ik heb er aan gezeten. Ik heb 2 maanden geprobeerd eerst contact te krijgen. Nadat dit eindelijk was gelukt deed meneer moeilijk over dat ik voorrij kosten moet betalen, Nadat ik advies heb aangevraagd bij Rechtsbijstand ben ik akkoord gegaan met voorrijkosten. Meneer heeft concreet afspraak gemaakt en op mijn aandringen een factuur gestuurd, maar hij is nooit langs geweest. Hij liet na 4 dagen wat van zich horen, maar alleen omdat ik hem een bericht had gestuurd. Wanneer ik mijn frustratie uit is meneer op zjjn teentje getrapt en meneer adviseert mij naar een andere bedrijf te gaan.
ik heb hem bijna €4000 euro betaald en heb gewoon garantie overal op.
Er is mij geadviseerd door buren dat ik een man moet laten bellen omdat dit misschien effect heeft bij hem. Ik heb rechtsbijstand ingeschakeld.
wie heeft voor mij advies wat ik hier tegen kan doen?
Als je je rechtsbijstandsverzekering hebt ingeschakeld zullen zij dit toch wel voor je afhandelen?
Lees deze info eens: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantie-binnen-garantietermijn
Het (opnieuw) afstellen van een rolluik valt niet onder de garantie, er is immers niets kapot.
Het afstellen valt onder 'service' en bij de één kost dat voorrijkosten en bij de ander een factuurtje voor een uurtje, maar het komt er op neer dat er wel iets voor deze service verlening moet worden betaald.
Blijkbaar heeft uw RB dat ook al aan u verteld !!
Niet als dat bij de koop is afgesproken dat verloop naderhand wordt bijgesteld. Heel normaal overigens. Dat heet nazorg.
@deexpert,
Als of als, daar wordt niet door Ts. over gerept !
Service/nazorg kan je niet afdwingen, dat krijg je, of dat krijg je niet, helaas.
Ik sluit mij bij Mein33 aan afstellen heeft niets met garantie van doen. Wellicht dat u bij levering een aantal "gratis" servicebeurten heeft afgesproken. Bedoelt u dat wellicht.
Prijs van een levering wil niets zeggen over te verwachten service.
Ga naar een andere rolluiken winkel. Dit wordt niets,
Je hebt een prijsopgave gevraagd, neem ik aan.
Er is niemand op komen dagen. Wil je ze nu dwingen om wel te komen?
Of mankeert er van alles aan die rolluiken.
??
@Deexpert, heb jij een betere oplossing?
afstellen is gene garantie geval, het kan zo zijn dat door verkeerd gebruik ze nu opnieuw afgesteld moeten worden, let wel KAN....
service heeft dit bedrijff blijkbaar ook niet van gehoord dus ja, laat een ander komen....
Het is de toon die de muziek maakt en als u de verkeerde toon aanslaat zal een bedrijf op dezelfde toon reageren maar terzijde. Ik vraag me wel af waarom de rolluiken opnieuw afgesteld dienen te worden want normaliter zijn die onderhoudsvrij. Daarbij zijn de rolluiken in 2018 aangeschaft en we zijn nu inmiddels twee jaar verder.
Niet slim ...
Als de rolluiken eind 2018 zijn gemonteerd, zijn we 1,5 jaar verder.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer