Royement verzekeringen
Goedeavond,
Het is een lang verhaal maar concreet is mijn vraag: " Mag een verzekeraar in tegenstelling tot hun eigen schrijven mijn verzekeringen royeren met terugwerkende kracht?
Ik ben 15 jaar lang klant van Interpolis en hier lopen al mijn verzekeringen. De laatste maanden heb ik het moeilijk met betalen van rekeningen door werkeloosheid. In het laatste schrijven van Interpolis (6 oktober) geven ze aan dat ze mijn verzekeringen hebben opgeschort per 23 augustus en ze geven mij nog een mogelijkheid om royement te voorkomen en dat is alsnog de achterstand van twee maanden te betalen. Dit bedrag dient vandaag op hun rekening te staan. (16 oktober).Deze bedragen zijn gisteren met veel moeite overgemaakt maar nu blijkt dat Interpolis zelf (althans volgens de Rabobank) mijn verzekering op 14 oktober heeft geroyeerd en dat per 23-07!?. Teveel betaalde premie krijg ik terugbetaald. Dit komt dus niet overeen met hun eigen schrijven.Nou ja prima dacht ik in eerste instantie, de verzekeringen zijn nu toch veel te duur en kunnen vele malen goedkoper maar nu blijkt dat ik niet zomaar een nieuwe autoverzekering kan afsluiten omdat geregistreerd staat dat mijn auto enige tijd onverzekerd is.
Ik heb aan mijn bank gevraagd of zij dit kunnen oplossen met Interpolis maar die geven aan dat Interpolis niet mee wil werken omdat ik een achterstand heb en ze willen niet coulant hiermee omgaan. Vreemd verhaal want ze handelen in strijd met hun eigen schrijven. Sowieso de maanden komen niet overeen en ik heb nu alles betaald. Ik heb al een klacht ingediend bij Interpolis maar die verwijzen mij weer terug naar de bank. Ook heb ik iemand anders binnen de Rabobank gevraagd of hij wat kan betekenen maar ik verwacht er eerlijk gezegd niet veel van.Vervelende situatie want aanstaande dinsdag heb ik een afspraak om wellicht te gaan werken voor een organisatie en ik heb mijn auto hard nodig. Rialto werd aanbevolen door de bank maar ik lees hier dat dit veel duurder is en ik juist goedkoper verzekerd wil zijn. Daarnaast voel ik mij erg onterecht behandeld. Wat kan ik nu nog meer doen wat op korte termijn een oplossing kan bieden?
Bel morgen met Interpolis. Wijs ze op hun brief van 6 oktober en op het feit dat je inmiddels betaald hebt en dus de verzekeringen weer wilt herstellen. Op dat verzoek zullen ze reageren en afhankelijk van de reactie zul je verder moeten kijken. Zorg in elk geval dat je je auto niet gebruikt, want die is nu niet verzekerd (als het tenminste om o.a. een autoverzekering gaat) én zorg dat je betalingen bijblijven! Twee keer medewerking zal niet gaan lukken!
En bel ook even de RDW, want als u ineens geen autoverzekering blijkt te hebben krijgt u ook nog een boete voor onverzekerd zijn van de RDW. Bel ze even en leg de situatie uit anders krijgt u nog een vette boete. Heeft u een garage of kunt u uw auto ergens stallen dat niet op de openbare weg is. Dan zou u de auto nog kunnen schorsen.
Bedankt voor de tips. Ik zal Interpolis inderdaad bellen ja maar dat heeft de bank vandaag al vele malen gedaan. De reactie van de bank c.q. Interpolis is dat ik mijn achterstand niet heb voldaan en dat ik nog een maand achterstand heb (wat niet juist is, ik heb mijn afschrijvingen gecontroleerd) en dit maakt ook dat Interpolis niet bereid is mij te helpen, ook niet uit coulance. Feit blijft dat Interpolis in tegenstrijd met haar eigen schrijven handelt en de 14de al de verzekeringen heeft geroyeerd.
Hierover heb ik overigens tot op vandaag geen schrijven of enig bericht over ontvangen. Maar goed, niet geschoten is mis.
De RDW bellen heeft geen enkele zin. De boete gaat gewoon komen als bij de register vergelijking blijkt dat de auto niet verzekerd is.
Betalingsonmacht is geen vrijstelling voor de verzekeringsplicht.
TS kan alleen maar de auto van de openbare weg halen en het kenteken schorsen om de verzekeringsplicht op te schorten.
Beste,
Hartelijk dank voor uw melding op dit forum. Wij stellen het op prijs dat u de moeite hebt genomen uw ongenoegen kenbaar te maken.
Graag laat ik uw klacht onderzoeken. Kunt u mij uw polisnummer laten weten? Dan kunnen we kijken wat er nu mis is gegaan. U kunt mij mailen via klachten@interpolis.nl. Alvast bedankt voor uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Klachtenmanagement Interpolis
Beste Interpolis,
Fijn dat via dit forum er wel een directe reactie komt vanuit Interpolis. Namelijk op geen enkele manier krijg ik contact met jullie. Telefonisch word ik doorverbonden naar de Rabobank, ook als ik voor een andere optie ga, zodra bekend is dat ik via de Rabobank alles heb lopen...doorverbinden!
Klacht indienen via klachtenformulier op jullie site geeft hetzelfde resultaat.
Op dit moment is dit verhaal als het goed is vandaag geescaleerd naar een teamleider binnen de Rabobank en deze zou dit opnemen met een casemanager van jullie kant. Ik wacht de uitkomst hiervan even af.
Was misschien handiger geweest op de autoverzekering op te schorten.
En de auto niet meer te gebruiken.
RDW is niet mals met zijn boetes.
[quote=swift76 schreef op maandag 20 okt 2014, 17:06]
Op dit moment is dit verhaal als het goed is vandaag geescaleerd naar een teamleider binnen de Rabobank en deze zou dit opnemen met een casemanager van jullie kant. Ik wacht de uitkomst hiervan even af.
Zou ik niet afwachten, kan echt geen kwaad om de webcare van Interpolis hiernaar te laten kijken. Dat geeft meestal een enorme versnelling (webcare is de Superman onder de helpers van een bedrijf) en als de Rabo er van de andere kant mee bezig is, dan heeft u goede kans van slagen.
[quote=swift76 schreef op maandag 20 okt 2014, 17:06]Beste Interpolis,
Fijn dat via dit forum er wel een directe reactie komt vanuit Interpolis. Namelijk op geen enkele manier krijg ik contact met jullie. Telefonisch word ik doorverbonden naar de Rabobank, ook als ik voor een andere optie ga, zodra bekend is dat ik via de Rabobank alles heb lopen...doorverbinden!
Klacht indienen via klachtenformulier op jullie site geeft hetzelfde resultaat.
Op dit moment is dit verhaal als het goed is vandaag geescaleerd naar een teamleider binnen de Rabobank en deze zou dit opnemen met een casemanager van jullie kant. Ik wacht de uitkomst hiervan even af.
Dinsdag ontving ik uw e-mail met de stukken. Bedankt daarvoor! Ik heb meteen bij Verkoopondersteuning en bij Debiteurenmanagement vragen gesteld om helder te krijgen wat er nu is gebeurd en op welke manier wij u verder kunnen helpen. Op de reacties wacht ik nog. U ontving van mij ook een ontvangstbevestiging met mijn contactgegevens. Mocht u vragen of opmerkingen hebben, dan kunt u rechtstreeks contact met mij opnemen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer