Le
door Lexus29 Aug 5, 2016 om 20:51
Garantie & verzekeringen

Sanitair showroom neemt verkeerd bestelde douchewand niet terug

Er is bij een showroom in wormerveer een douchewand besteld van 1,09 breed.
Na een aantal x gecommuniceerd te hebben over de maat een douchewand geleverd gekregen die niet paste.
Deze werd geleverd met de maatvoering van 1,20 breed.
Nu wil dus het feit dat er € 300 betaald moet worden voor de nieuwe douche wand en het geld eventueel terug krijg bij verkoop verkeerde douche wand.
Mogen ze dit wel doen en wat mag je verwachten als  consument.

2066 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 5, 2016 om 21:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u een douchewand bestelt van 109 cm breed en ze leveren de verkeerde hoeft u die uiteraard niet te betalen. En als ze een nieuwe correcte leveren moet de eerste betaling uiteraard verrekend worden. Ik mag toch aannemen dat de juiste maat op de bestelbon vermeld staat?

Wat is dat voor raar bedrijf dat ze dat geld pas teruggeven, als ze die verkeerde hebben kunnen verkopen?

ne
door neodutchio - Aug 5, 2016 om 21:07
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Ligt er aan wat er in de overeenkomst staat. Heeft u een glas besteld van 1,09 meter breed, of een totale wand van 1,09 meter breed. Er kan een verschil in mening zijn en goed of fout op de overeenkomst gezet zijn. Een glas van 1,09 breed waar nog houders of een rand bij komen kan breder uitvallen.

mocht u echt een totale breedte van 1,09 meter afgesproken hebben, welke ook schriftelijk bevestigd moet zijn, moet de leverancier dit retour nemen. Aangezien u zegt dat er x keer contact is geweest over de maat is er lastig te zeggen wat u elke keer verteld heeft en hoe het elke keer ontvangen is bij de leverancier.

da
door datzoekikop - Aug 5, 2016 om 21:08
251 Antwoorden / Vragen

Wie heeft u de maat genoemd van de geleverde douchewand?

U en 1,20 meter besteld en geleverd? Dan is er correct geleverd.
U en 1,09 meter besteld en 1,20 meter geleverd? Dan is er niet correct geleverd door de verkoper en dient hij dat kosteloos te corrigeren.
Heeft de verkoper u geadviseerd 1,20 meter in plaats van 1,09 meter (met welke reden?)
Heeft de verkoper de 1,09 meter opgemeten?

Hoe is die maat tot stand gekomen?

edrick3
door edrick3 - Aug 5, 2016 om 21:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Er is bij een showroom in wormerveer een douchewand besteld van 1,09 breed.
Op welke manier? Staat de bestelling mét de maatvoering zwart op wit?
Zo ja, dan dienen ze uiteraard te zorgen voor een exemplaar met de juiste maat en ga je die natuurlijk niet opnieuw betalen.
Rechtsbijstandverzekering?

Le
door Lexus29 - Aug 5, 2016 om 21:19
1 Antwoorden / 1 Vragen

Er is telefonisch contact geweest met de showroom en de maat is opgemeten door de monteur en deze maat is doorgegeven aan de des betreffende showroom.
Helaas staat er geen maat op de leverbon.
Omdat de doos van de douchewand open is gemaakt nemen ze deze niet retour.

da
door datzoekikop - Aug 5, 2016 om 21:35
251 Antwoorden / Vragen

Er is dus geen schriftelijke/zwart op wit bestelling qua maat. De vraag blijft nu: Wie heeft welke maat doorgegeven aan de verkoper?

Le
door Lexus29 Aug 5, 2016 om 21:38
1 Antwoorden / 1 Vragen

De monteur en ikzelf heb deze maat van 1,09 telefonisch aan de showroom doorgegeven

da
door datzoekikop Aug 5, 2016 om 21:40
251 Antwoorden / Vragen

Was u beiden bij dit telefoongesprek? Zo ja, ga dan samen naar de verkoper en claim dat ze een goede maat moeten leveren. Zo nee heeft u een probleem, geen bewijs.

Le
door Lexus29 Aug 5, 2016 om 21:49
1 Antwoorden / 1 Vragen

Gaan we proberen

ja
door jackyh - Aug 5, 2016 om 21:47
953 Antwoorden / 4 Vragen

De wand is dus breder dan nodig is. Kunnen ze de wand niet op de juiste maat brengen. Er hoeft niets bij maar wat af.

Le
door Lexus29 Aug 5, 2016 om 21:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

We gaan er nog heen om het te bespreken

ja
door jackyh Aug 5, 2016 om 22:10
953 Antwoorden / 4 Vragen

Succes.