Sanitair showroom neemt verkeerd bestelde douchewand niet terug
Er is bij een showroom in wormerveer een douchewand besteld van 1,09 breed.
Na een aantal x gecommuniceerd te hebben over de maat een douchewand geleverd gekregen die niet paste.
Deze werd geleverd met de maatvoering van 1,20 breed.
Nu wil dus het feit dat er € 300 betaald moet worden voor de nieuwe douche wand en het geld eventueel terug krijg bij verkoop verkeerde douche wand.
Mogen ze dit wel doen en wat mag je verwachten als consument.
Als u een douchewand bestelt van 109 cm breed en ze leveren de verkeerde hoeft u die uiteraard niet te betalen. En als ze een nieuwe correcte leveren moet de eerste betaling uiteraard verrekend worden. Ik mag toch aannemen dat de juiste maat op de bestelbon vermeld staat?
Wat is dat voor raar bedrijf dat ze dat geld pas teruggeven, als ze die verkeerde hebben kunnen verkopen?
Ligt er aan wat er in de overeenkomst staat. Heeft u een glas besteld van 1,09 meter breed, of een totale wand van 1,09 meter breed. Er kan een verschil in mening zijn en goed of fout op de overeenkomst gezet zijn. Een glas van 1,09 breed waar nog houders of een rand bij komen kan breder uitvallen.
mocht u echt een totale breedte van 1,09 meter afgesproken hebben, welke ook schriftelijk bevestigd moet zijn, moet de leverancier dit retour nemen. Aangezien u zegt dat er x keer contact is geweest over de maat is er lastig te zeggen wat u elke keer verteld heeft en hoe het elke keer ontvangen is bij de leverancier.
Wie heeft u de maat genoemd van de geleverde douchewand?
U en 1,20 meter besteld en geleverd? Dan is er correct geleverd.
U en 1,09 meter besteld en 1,20 meter geleverd? Dan is er niet correct geleverd door de verkoper en dient hij dat kosteloos te corrigeren.
Heeft de verkoper u geadviseerd 1,20 meter in plaats van 1,09 meter (met welke reden?)
Heeft de verkoper de 1,09 meter opgemeten?
Hoe is die maat tot stand gekomen?
Er is bij een showroom in wormerveer een douchewand besteld van 1,09 breed.
Op welke manier? Staat de bestelling mét de maatvoering zwart op wit?
Zo ja, dan dienen ze uiteraard te zorgen voor een exemplaar met de juiste maat en ga je die natuurlijk niet opnieuw betalen.
Rechtsbijstandverzekering?
Er is telefonisch contact geweest met de showroom en de maat is opgemeten door de monteur en deze maat is doorgegeven aan de des betreffende showroom.
Helaas staat er geen maat op de leverbon.
Omdat de doos van de douchewand open is gemaakt nemen ze deze niet retour.
Er is dus geen schriftelijke/zwart op wit bestelling qua maat. De vraag blijft nu: Wie heeft welke maat doorgegeven aan de verkoper?
De monteur en ikzelf heb deze maat van 1,09 telefonisch aan de showroom doorgegeven
Was u beiden bij dit telefoongesprek? Zo ja, ga dan samen naar de verkoper en claim dat ze een goede maat moeten leveren. Zo nee heeft u een probleem, geen bewijs.
Gaan we proberen
De wand is dus breder dan nodig is. Kunnen ze de wand niet op de juiste maat brengen. Er hoeft niets bij maar wat af.
We gaan er nog heen om het te bespreken
Succes.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoe krijg ik mijn hortensia weer tot leven?
Op mijn verjaardag kreeg ik een mooie hortensia voor op mijn balkon. Ik heb hem meteen in een grotere pot gezet, maar dat had ik beter niet moeten doen, want ik had er even niet bij nagedacht dat je moet wachten tot het najaar als de bloemen helemaal uitgebloeid zijn. Nu lijkt de plant dood te gaan. Lees meer
ABP wil Partnerpensioen enkel registreren met Notariele samenlevingsakte.
In de pensioenwet staat dat je een Partnerpensioen kunt aanvragen als je -tenminste- 5 jaar, aantoonbaar, samenwoont. Wij hebben ABP twee uittreksels uit het Bevolkingsregister gestuurd om aan te tonen dat wij al 19 jaar samenwonen maar zij verwerpen dit en schrijven "Om uw partner aan te melden heeft u een samenlevingscontract nodig."
Staan zij in hun 'recht'? Is het dus zo dat de regeri
...
Lees meer
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer