pa
door paultjuh1980 Jun 29, 2005 om 14:50
Garantie & verzekeringen

Schade veroorzaak in eigenhuis

Ik heb een vraagje:

Mijn laptop die op een strijkplank lag, is in een emmer water gevallen(waarschijnlijk met behulp van onze kat), kun je dit verhalen op de inboedelverzekering???

1748 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 29, 2005 om 14:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee.

Uw inboedel is verzekerd tegen "van buiten komende onheilen". En uw
eigen kat die een laptop van een strijkplank in een emmer water weet te
mikken is geen van buiten komend onheil.

Maar ik vind het knap een strijkplank, een laptop, een kat en een emmer
water zodanig op één plek bij elkaar te zetten/leggen dat zoiets kan
gebeuren.

Vladja

ve
door verwijderd - Jun 29, 2005 om 15:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik weet niet in wat voor soort verzekering U zit.maar onze verzekerings maatschappij (polis modern inboedel) keert uit als ik b.v. aan 't strijken ben en de deur bel gaat ,en ik vergeet dus de strijkijzer en laat um staan om b.v 't strijkgoed dan keert de verzekering de schade uit.

ve
door verwijderd - Jun 29, 2005 om 15:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Respect,

Zeng- en schroeischades is meestal een aparte rubriek in de verzekeringsvoorwaarden en de dekking verschilt per maatschappij.

Als u uw televisie verplaats en uit uw handen laat vallen, betaalt er
geen enkele maatschappij de televisie uit. De premies zouden niet meer
te betalen zijn als maatschappijen alles zouden vergoeden wat per
ongeluk gevallen is (niet tengevolge van een van buiten komend onheil
als diefstal, storm etc).

Vladja

ve
door verwijderd - Jun 29, 2005 om 17:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry, ik heb het verkeerd om gezegd.

Er stond een emmer water op de strijkplank. Toen sprong de kat op de strijkplank. De strijkplank viel om en het water uit de emmer kwam op mijn laptop terecht die op een tafeltje er naast stond.

Ja, zo was het en...............

Wij geloven in spookjes

ve
door verwijderd - Jun 29, 2005 om 19:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dan spreek je gewoon met een goede vriend, kennis of familielid af dat zijn bij jou thuis per ongeluk tegen de strijkplank hebben gestoten.

De verzekeraar van diegene keert dan uit en jij geeft diegene een kleine bijdrage ter compensatie/als beloning.

Heel simpel, werkt bij een boel mensen al jaren zo.
Dit heet wel verzekeringsfraude, maar ja,
een MP3-tje downloaden via P2P is ook illigaal...
Ooit wel eens opgepakt voor het downloaden van muziek?

ve
door verwijderd - Jun 29, 2005 om 19:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja stroopwafel, dankzij asociaal gedrag zoals jij dat kennelijk voorstaat, betalen al die mensen die te goeder trouw zijn dus hogere premies. Ongebrijpelijk dat je de boel bedonderen de gewoonste zaak van de wereld vindt en er zo te lezen nopg trots op bent ook. Je parasiteert gewoon op de portemonnee van anderen. Groet, M.

ve
door verwijderd - Jun 29, 2005 om 19:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stroopwafel,

Ik denk niet deze verzekeringsfraude opgaat. Ik zal niet uitleggen
waarom, anders wordt het verhaal aangepast en ik heb geen zin om mee te
werken aan verzekeringsfraude.

Ik geef een ander voorbeeld.

Als je een bril op een stoel legt om 'm even neer te leggen en de
buurvrouw gaar erop zitten, dan betaalt de verzekering van de buurvrouw
niet uit. De rest mag je zelf  verzinnen.

Vladja

ve
door verwijderd - Jun 29, 2005 om 20:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gelukkig zitten er nog een boel goedgelovige verzekeringsmaatschappijen tussen!

ve
door verwijderd - Jun 29, 2005 om 20:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vraagsteller, of deze schade is gedekt hangt af van de polisvoorwaarden van uw inboedelverzekering.

Heeft u een uitgebreide of extra-uitgebreide dekking, dan valt deze schade niet onder de dekking van de inboedelverzekering. Deze vorm van waterschade valt niet onder de waterschaden als genoemd onder de dekking van waterschaden bij de extra-uitgebreide dekking. Het moet hier gaan om bepaalde vormen van waterschaden, zoals plotselinge en onverziene leidingbreuk.

Heeft u echter een 'alle van buiten aankomende onheilen'-dekking, dan valt de schade wel degelijk onder de polisdekking (in tegenstelling tot hetgeen eerder is vermeld). Alle schaden die niet uit de aard van een product zelf voortkomen (dus eigen gebrek/eigen bederf, bijvoorbeeld een sinaasappel die bederft) vallen wel degelijk onder de noemer 'van buiten aankomend onheil'. Water die een laptop binnendringt is dus ook een van buiten aankomend onheil.

Er is echter wel een maar aan verbonden .... de laptop moet wel tot uw particuliere huishouding behoren en bijvoorbeeld niet eigendom van een bedrijf (bv. wanneer u kantoor aan huis hebt of zoiets). In dat geval is de laptop namelijk geen privé-eigendom en maakt dus ook geen deel uit van uw privé-inboedel.

ve
door verwijderd - Jul 3, 2005 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry, op de huidige inboedelverzekeringen is dit nooit gedekt c.q. gedekt geweest. Er is een tijdje een Totaaldekking geweest. Daar was de schade wel op te verhalen geweest. Een enkeling heeft nu nog een totaaldekking. Er is wel sprake van een extra eigen risico. De kluit bedonderen heeft geen enkele zin. De specialisten lezen ook mee.