su
door susanne sinke Jul 5, 2016 om 23:31
Garantie & verzekeringen

Schade wordt niet vergoed

Hallo

Ik ben verzekerd bij promovendum. en heb daar zowat alle verzekeringen lopen, reis wa inboedel zorg ect. Nu hebben wij helaas dit jaar een lekkage gehad waarvoor wij dus zijn verzekerd. Er is een expert komen kijken en nu krijgen wij niet uitgekeerd. enkel omdat het blijkbaar niet onder de inboedel valt. Ook hebben wij helaas deze week nog een schade opgelopen waardoor verschillende tegels in de badkamer kapot zijn gegaan je zou toch denken dat dit onder de inboedel zou vallen maar helaas ook hier zijn wij niet voor verzekerd zegt promovendum terwijl wij toch all risk verzekerd zijn....

wat moet ik hier nu mee? waarvoor ben ik uberhaupt nog verzekerd.... ik betaal me scheel maar uitkeren ho maar

3543 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 5, 2016 om 23:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tegels in een badkamer vallen onder de opstal. Als daar dus schade aan is, valt dat, als die schade al gedekt is, sowieso niet onder de inboedelverzekering.

En die schade door lekkage? U vermeldt niet wat er beschadigd is, maar blijkbaar dus ook geen inboedel.

Of u nou veel verzekeringen bij een club hebt lopen of weinig, doet niet ter zake. Als iets niet onder die dekking valt, wordt er niets vergoed.

En het is toch een club voor "hoger opgeleiden", dus u moet best in staat zijn om de polis door te lezen als u daar verzekerd bent.

hutch
door hutch - Jul 5, 2016 om 23:38
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dat ligt er aan wat voor een lekkage. Heeft u de voorwaarden al heel goed bestudeerd?

sw
door swat1500 - Jul 5, 2016 om 23:39
3786 Antwoorden / 0 Vragen

In uw polis(sen) staat voor welke risico's u verzekerd bent. U bent niet verzekerd voor waar u zelf denkt verzekerd voor te zijn. Dus even goed de polis(sen) lezen en dan weet u waaraan u toe bent.

schadeoplossing
door schadeoplossing - Jul 6, 2016 om 11:52
5 Antwoorden / 0 Vragen

Wist u dat wanneer u er niet uitkomt, u altijd een contra expert kunt inschakelen? Zij hebben verstand van zaken en weten precies hoe verzekeraars denken. Zij kennen de polissen met de kleine lettertjes. Ik raad u aan om hen echt even in te schakelen voor een oplossing van uw schade.

aurora1
door aurora1 - Jul 6, 2016 om 14:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@schadeoplossing, probeert u hier klanten te werven?

tijger1
door tijger1 - Jul 6, 2016 om 14:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@schadeoplossing

Ook u moet zo uit de losse pols weten dat tegels in een badkamer niet onder de inboedelverzekering vallen.

ekiem
door ekiem - Jul 6, 2016 om 19:25
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedenavond,

Ik heb ( heel toevallig ) ook net een waterschade achter de rug. Mijn ervaring is het volgende :  de reparatie moet / mag ik zelf betalen en voor de gevolg schade ben ik verzekerd.
Een heel gedoe allemaal maar ik neem aan dat je een inboedel + opstal verzekering hebt . Heb je dit meteen gemeld en foto's gemaakt ? Waarom valt je schade niet onder de inboedel of eventuele opstal ? Wat is de verklaring hiervoor ?
Wat staat er in de polis voorwaarden vermeld bij dekking , want die zijn doorslaggevend.

Ekiem

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 6, 2016 om 23:12
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Promovendum, voor hoger opgeleiden.
Promovendum, voor lagere uitkeringen.
Diewilik

drevil
door drevil - Jul 13, 2016 om 10:53
223 Antwoorden / 14 Vragen

Ik zou even controleren of u uberhaubt een opstal verzekering heeft. Opstal:

Denk ook aan een opstalverzekering

Een inboedelverzekering vergoedt alleen de spullen in je woning. Wil je de vaste onderdelen van je woning verzekeren bij waterschade? Bijvoorbeeld de muren en het plafond? Dan heb je hiervoor een opstalverzekering nodig. De opstalverzekering vergoedt dezelfde schades als de inboedelverzekering alleen geldt deze voor andere onderdelen van je huis.

https://www.independer.nl/inboedelverzekering/info/schade/waterschade-verzekeren.aspx