Teveel betaalde inboedelverzekering
heb al 28 jaar bij de abnamro een inboedelverzekering. Elk jaar nieuw polisblad en vaak een index verhoging. Betaalde 26 euro per maand. Vond dat nogal duur en dacht ik ga eens shoppen.
Heb vergelijkingssite bekeken en bij de Consumentenbond bleek mijn verzekering bij de abnamro rond de 10 euro te zitten.
Heb de bank gebeld en nu blijkt dat de premieberekening al jaren gewijzigd is en je nooit meer onderverzekerd kan zijn. Dus het verzekerd bedrag wordt niet meer genoemd in de polis en gekoppeld aan de premie. Heb inmiddels een goedkopere verzekering afgesloten.
Ik vind de communicatie met de bank heel slecht, betaal dus al jaren rond de 15 euro per maand teveel en er is nooit een signaal geweest dat het anders kon? De dame aan de telefoon kon zien dat er vanuit de bank al 16 jaar geen telefonisch contact is geweest.
Kan ik daarover een klacht indien en compensatie eisen? Ben benieuwd. Bedankt!
Maar waarom zou er vanuit de bank telefonisch contact geweest moeten zijn om over uw inboedelverzekering te praten?
U kreeg er elk jaar de papieren over toegestuurd of gemaild.
Maar wat u schrijft kan volgens mij echt niet kloppen. Een verzekering simpel op basis van niet meer onderverzekerd zijn, kan heus niet 150 procent duurder zijn dan eentje op basis van alleen de verzekerde som. Dus er moeten meer verschillen inzitten.
Dus nee, u kunt hierover geen klacht, in ieder geval niet terecht, indienen en u hebt geen recht op conpensatie.
Maar hebt u ook al 16 jaar dezelfde energieleverancier of mobiele telefoonprovider? Dan kunt u daarmee waarschijnlijk ook goedkoper terecht.
U heeft toch al die jaren n.a.v. het verkrijgen van een nieuw polisblad al kunnen nagaan of u mogelijk niet te veel betaalde? Afgezien van het gegeven dat de premie is gebaseerd op het totaal verzekerde bedrag m.a.w. wat u wel of niet als inboedel heeft verzekerd en eventueel maximum.
Hallo Hannah, daar is niks aan te doen. Maar misschien is dit een goede aanleiding om al uw verzekeringen eens nader te bekijken. Zit ik nog wel goed, klopt de dekking met mijn situatie, betaal ik niet teveel? Zo'n actie kan maar zo eens heel veel geld besparen.
Ik vind de communicatie met de bank heel slecht, betaal dus al jaren rond de 15 euro per maand teveel en er is nooit een signaal geweest dat het anders kon? De dame aan de telefoon kon zien dat er vanuit de bank al 16 jaar geen telefonisch contact is geweest.
Kan ik daarover een klacht indien en compensatie eisen?
Waarom zou een leverancier mee moeten werken aan inkomstenderving? Als klant staat het je vrij om een lagere prijs te vragen of om over te stappen. Als jij ziet dat iemand anders jouw werk voor minder geld kan doen (of dat jij zelf vindt dat je hetzelfde werk best voor minder geld kunt doen), ga je dat ook pro-actief aangeven bij je werkgever?
Kan ik daarover een klacht indien en compensatie eisen?
Natuurlijk niet.
Je wordt geacht zelf de polisvoorwaarden en de premie te bekijken.
Blijkbaar nooit eerder aan een prijsvergelijking gedaan.
Uiteraard gaat die bank je niet aangeven dat je wellicht elders goedkoper uit bent.
Je betaalt nu wel minder premie, maar het verzekerde bedrag zal een stuk lager zijn.
Maar het verzekerde bedrag wordt niet meer genoemd? Maar wel gekoppeld aan de premie? Je moet toch weten wat de verzekering uitkeert, mocht er brand komen.
Nooit meer onderverzekerd? Wordt de premie niet berekend met de waardemeter.
https://staticgeld.nl/pdf/waardemeter-inboedel.pdf
Als u zovele jaren niets controleert, dan zou ik maar eens de andere verzekeringen bekijken en bijv. ook abonnementen e.d.
Waarom zou een verzekeraar u moeten bellen?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer