mi
door missann Feb 1, 2006 om 12:12
Garantie & verzekeringen

Uitkering te laat, help

Mijn bijstandsuitkering over de maand januari staat vandaag nog niet op mijn rekening. Het briefje heb ik op 18 januari persoonlijk ingeleverd samen met de betaalspecificatie van de WW over de maand januari. De sociale dienst zegt dat ze die betaalspecificatie nooit hebben ontvangen. Morgen wordt ik terug gebeld over het precieze hoe en wat. Als ze de uitkering gaan storten staat dit pas volgende week op mijn rekening. De gas en nuon zullen dus een week later hun geld krijgen. Hoe zit het met de eventuele aanmaningskosten van de essent en nuon? en dan nog noem ik nog niet eens dat ik nu dus ook geen geld heb voor boodschappen dit weekend!

869 4 Rapporteer

hutch
door hutch - Feb 1, 2006 om 15:21
4521 Antwoorden / 29 Vragen

Dit is inderdaad zeer vervelend.

Is het een mogelijkheid om zelf naar betreffende afdeling te gaan en een voorschot te vragen? Zij kunnen al wel zien of u recht hebt op de uitkering.

Zeg erbij wat u hier beschreven hebt, dus dat u mogelijk extra kosten krijgt, vanwege de late uitbetaling.

Succes, gr. Hutch

ricardow
door ricardow - Feb 1, 2006 om 17:26
202 Antwoorden / 7 Vragen

Goedendag,

Het advies van Hutch is een goed advies. Bel ook de Nuon, Essent en wellicht ook uw kabelmaatschappij en internetprovider op en vertel ze dat hun betaling uitblijft, door de problemen met uw uitkering nu.

De ervaring leert namelijk dat als je dit in een vroeg stadium aan die bedrijven meld, ze (wellicht) toeschietelijker zijn dan wanneer er al meerdere rekeningen (met aanmaningskosten) zijn verstuurd door hen. Wellicht willen ze uit coulance de betaaldatum een week (of meer) voorruit zetten, zonder extra kosten. Voorwaarde hiervan zal waarschijnlijk wel zijn, dat u een concrete datum moet kunnen noemen waarop deze bedrijven in ieder geval hun geld hebben.

Sterkte in deze situatie en ik hoop voor je dat je probelemen snel zijn opgelost. De allereerste aanmaning van kabelaars en energiebderijven zijn trouwens meestal nog zonder extra kosten, dus voor de eerste aanmaning hoef je niet al te bang te zijn, meestal dan tenminste.

Groet Richard

no
door nogeda - Feb 1, 2006 om 18:45
34 Antwoorden / 12 Vragen

Het is jammer dat het zo is gelopen. ik ben het volledig met de vorige antwoorden eens. Vraag in een iederg eval een voorschot aan. Als de medewerkers welwillend zijn kan je de uitkering het nog deze week op de bank hebben. Want de hoogte van je ww zal elkemaand wel gelijk zijn

Voor de volgende keer misschien een tip. Als je de betaalspecificatie van het Uwv krijgt en je leverd dit met je briefje in bij de gemeente vraag dan of zij een kopie van de betaalspecificatie willen maken Of maak zelf een copie voor je eigen administratie

Wat je ook kan doen is vragen of het mogelijk is om je ww uitkering rechtstreehs naar de gemeente over temaken. Dan heb je daar nooit meer zorgen om

Het banknummer kan je zelf veranderen op de site van het Uwv. Ik wens je in iedergeval veel succes

ma
door marloesje - Feb 17, 2006 om 22:37
1 Antwoorden / 1 Vragen

een reactie op het bericht van Nogeda. Uw werkloosheidsuitering zal per maand verschillen. Dit omdat de uitkeringsdagen worden uitbetaald. Dit betekent het aantal werkdagen per maand. Deze kunnen dus nog wel eens verschillend zijn. Verder kunt u bij sommige gemeentes nog gebruik maken van een kasbetaling. Let op een aantal gemeentes hebben deze betaling reeds afgeschaft.

Sucses!