al
door alicevandeberg Apr 15, 2013 om 11:37
Garantie & verzekeringen

Vergoeding

Krijg ik mijn zonnebril op sterkte vergoed?
Ik heb staar beginnend dus de sterkte van mijn bril is goed. Maar bij zonlicht moet ik een zonnbril op maar wel een op sterkte.Ik ben verzekerd voor een bril een maal in de twee jaar.
alvast bedankt alice

585 12 Rapporteer

stacey
door stacey - Apr 15, 2013 om 11:57
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Informeer even bij je zorgverzekeraar zou ik zeggen.

bi
door biels - Apr 15, 2013 om 12:13
55 Antwoorden / 0 Vragen

Bij Pearl en Eyewish krijg je op dit moment een zonnebril op sterkte gratis bij aankoop van een bril.

tijger1
door tijger1 - Apr 15, 2013 om 12:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt zo'n voorklepje kopen voor uw huidige bril. Zonnebrillen op sterkte worden natuurlijk niet vergoed. Als u een nieuwe bril koopt, kunt u er een met meekleurende glazen nemen.

me
door mein33 - Apr 15, 2013 om 13:23
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Zoals tijger1 al aangeeft zijn meekleurende glazen mogelijk de oplossing voor uw probleem.
U kunt kiezen uit verschillende niveau's (sterkte's) waarop de glazen meekleuren.
U kunt kiezen uit verschillende kleuren waarmee de glazen verkleuren.
Het werkt buitenshuis 365 p.jr. onder alle weersomstandigheden en lichtsterkte's, denk hierbij bv. aan zonneschijn terwijl er sneeuw ligt.
U hoeft maar één bril te gebruiken en kunt ook niet vergeten hem mee te nemen.
Een nadeel is dat het achter glas zoals bv. in de auto niet of nauwelijks werkt, hiervoor gebruik ik een opklabaar voorzetje. (Deze krijg je meestal gratis bij aankoop van de bril of glazen).
En dit type glazen vallen onder de vergoeding van de zorgverzekering in uw aanvullend pakket.

tijger1
door tijger1 - Apr 15, 2013 om 13:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mein33

Mijn bril kleurt mee en werkt ook prima in de auto. Reageert ook supersnel als je een tunnel inrijdt. Dus het kan wel.

me
door mein33 - Apr 15, 2013 om 13:49
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@tijger1,

Weet je toevallig ook het merk van de glazen, dit zou voor mij helemaal ideaal zijn.

mein33

tijger1
door tijger1 - Apr 15, 2013 om 14:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mein33

Zal het proberen te achtehalen. Heb hem al een paar jaar. Wordt aan gewerkt.

me
door mein33 - Apr 18, 2013 om 17:36
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 15 apr 2013, 14:02]@mein33

Zal het proberen te achtehalen. Heb hem al een paar jaar. Wordt aan gewerkt.

tijger1,

Niet vergeten a.u.b.

mein33

tijger1
door tijger1 - Apr 18, 2013 om 19:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mein33

Moet in oude belastingmappen spitten. Was nog aftrekbaar. Maar wordt niet vergeten.

jo
door jorisw - Apr 18, 2013 om 22:08
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als je de afgelopen 2 jaar niets gedeclareerd hebt voor een bril kan je dat nu doen. Voor je gewone bril moet je dan natuurlijk welmweer 2 jaar wachten wil je die kunnen declareren.

tijger1
door tijger1 - Apr 23, 2013 om 21:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=mein33 schreef op maandag 15 apr 2013, 13:49]@tijger1,

Weet je toevallig ook het merk van de glazen, dit zou voor mij helemaal ideaal zijn.

mein33

Het heeft even geduurd, want het zat in 2007, maar op de bon van de bril staat:

Transitions bruin 65 Trio

Ik heb die glazen in een leesbril en in een bril voor de verte. Is natuurlijk al wel een tijdje geleden.

me
door mein33 - Apr 24, 2013 om 11:16
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@tijger1,

Hartelijk bedankt voor de info en de moeite.
Ik ga het bij de opticien navragen.

vr.gr. mein33