Verhoging premie levensverzekering
In juli 2005 hebben wij bij de Postbank een levensverzekering afgesloten gekoppeld aan een hypotheek.Op de door ons toen ondertekende offerte stond dat wij 30 jaar lang maandelijks een bepaald bedrag moesten betalen. In september passeerde de hypotheek.Alles o.k dachten wij.Nu wij alles moeten gaan betalen blijkt de premie van de verzekering met 30 euro per maand te zijn verhoogd.Men zegt het rendement niet te kunnen halen met de afgesproken premie.Hier zijn wij echter niet van op de hoogte gesteld en hebben ook niets ondertekend.Mag de Postbank zomaar een premie verhogen?Wij hebben immers een afspraak gemaakt?Dit zou anders toch betekenen dat zij dergelijke wijzigingen steeds kunnen doorvoeren?
Ik neem aan dat de mogelijkheid om op deze verhoging door te voeren geregeld is in de Algemene Voorwaarden. Dus helaas voor u is er geen ontsnappen aan.
Anders ligt het wanneer uw adviseur onvoldoende deskundig of met onvoldoende zorg met uw aanvraag is omgegaan. Dan kunt u uw adviseur (indien het een tussenpersoon is geweest - hypotheekwinkel, makelaar o.d.) hierop aanspreken. Gaat het om een medewerker van de postbank dan kunt u de postbank hierop aanspreken.
Mijn advies is: schrijf een brief naar de directie van de tussenpersoon of de directie van de postbank waarin u stelt dat uw aanvraag met onvoldoende kennis van zaken en onvoldoende zorg is uitgevoerd. U heeft als consument recht op een correct overzicht van de kosten. Dit is niet gegeven. (in uw eigen woorden formuleren). Immers een dergelijke verhoging van de premie was voor een deskundige te voorzien, zeker voor een levensverzekering voor een hypotheek die twee maanden na het sluiten van de hypotheek reeds ingaat. U vraagt zich dan ook af of de adviseur wel geregistreerd staat als erkend hypotheekadviseur.
Vervolgens vraagt u of de directie uw zienswijze deelt en bereid is de premie van de verzekering conform de oorspronkelijke offerte aan u door te berekenen. Mocht u negatief besluiten wilt u ons dan schriftelijk uw motivatie meedelen. U begrijpt dat wij daarbij ook informatie wensen over de adviseur. Was deze wel of niet gecertificeerd als erkend hypotheekadviseur.
Slotzin: Onze ervaringen met uw bedrijf zijn altijd positief geweest. Wij hopen dan ook dat u ons ongenoegen op een voor ons bevredigende wijze kunt en wilt wegnemen en hiermee een voor beide partijen vervelende gang naar de geschillencommisie voorkomt.
Rest mij u veel succes te wensen.
Groet,
Bankje
Dank voor Uw reactie.In de algemene voorwaarden staat niets over verhoging van de premie, wel staat er in dat wij verplicht zijn het bedrag te betalen dat is afgesproken in de offerte.Verandert dit iets aan de zaak?
In reactie op de door u aan mij gestelde vraag. Staat het ook niet in de financiele bijsluiter? Als het een vorm van spaarhypotheek is dan is er ook een koppeling van de rente die u betaald en die u ontvangt op uw aan de levensverzekering gekoppelde spaarrekening. Dus als uw hypotheekrente is gedaald, daalt ook uw spaarrente van uw spaarrekening. Dan moet u dus meer sparen om het uiteindelijk beoogde bedrag te ontvangen. Dat soort zaken staan in de fin. bijsluiter.
Succes,
Bankje
wederom dank voor Uw reactie.Er is geen sprake van een spaarhypotheek, maar een beleggingshypotheek.Ook Uw laatste suggestie lijkt dus niet van toepassing.
Resteert - het schrijven van een brief: in mijn eerste reactie heb ik wat "kreten" genoemd die u zou kunnen gebruiken. U zou tevens kunnen vragen waar het staat dat de bank een dergelijke verhoging kan doorvoeren. Indien zij zich toch op een bepaalde voorwaarde kunnen beroepen blijft nog steeds het punt staan van zorgvuldigheid.
Wellicht zou u ook kunnen verwijzen naar onderdelen van een door de bank gehanteerde gedragscode. Sommige banken hanteren die. Hierin wordt ondermeer gesproken over de wijze van informatieverstrekking en deskundigheid van de adviseur.
Nogmaals succes.
Bankje
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer