Ta
door Tarzanhond Oct 3, 2019 om 18:55
Garantie & verzekeringen

Verhuurder vekeerde reparatie van vloer

Nog even een aanvulllende vraag.

Toen wij op deze woning kwamen had de vorige bewoner de plavuizenvloer verwijderd en was er op de beschadigde vloer een zand cementvloer gelegd.

Na enkele jaren was deze vloer kapot gelopen omdat achteraf bleek dat je niet zomaar stoffen vloerbedekking hierop kan plaatsen..

hierop is de zand cementvloer zoveel mogelijk verwijderd en is door verhuurder een laag egaline aangebracht als egalisatiemiddel.

Nu tien jaar later bleek dat de egaline niet volledig aan de ondervloer was gehecht en dit kwam omdat de restanten cementvloer een belemmering waren tot hechting op de betonnen oorspronkelijke vloer.

Ze hadden eerst de vloer moeten voorbehandelen met een middel dat de oude resten bond aan de betonnen vloer volgens voorschrift.

De verhuurder is van mening dat de meerkosten die zijn veroorzaakt omdat er een extra ondervloer moest worden aangebracht mijn eigen schuld zijn.

Ik had van tevoren moeten kijken of de vloer geschikt zal zijn door voortijdig de vloerbedekking te verwijderen.

Nu dat een dag voor plaatsing is geschied hij niet in de gelegenheid is geweest tot herstel en daarom de kosten van de ondervloer voor mij zijn.

Ik stel me op het standpunt als je tien jaar geleden een vloer als deskundige repareert met egaline ik er mag en moet op vertrouwen dat een andere vloerbedekking zonder meer kan worden gelegd.

Niemand gaat dagen van te voren als bij vervanging van vloerbdekking de oude vloer verwijderen en weken in een lege kamer bivakeren.

Kan ik verhuurder hiervoor aansprakelijk stellen voor het verkeerd aanbrengen van de Egaline?

2915 9 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Oct 3, 2019 om 19:13
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Verhuurder aansprakelijk stellen kan natuurlijk, of u hierin gelijk krijgt: denk het echt niet, eerlijk gezegd.

marita5
door marita5 - Oct 3, 2019 om 19:48
11519 Antwoorden / 15 Vragen
Ta
door Tarzanhond Oct 3, 2019 om 21:12
15 Antwoorden / 4 Vragen

Ja dit heeft te maken met mijn vorige vraag.
Want als de vloer goed zal zijn dan was een ondervloer niet nodig geweest.
En de verhuurder had geen tijd die dag dus die kwam niet, en de volgende dag zal de vloer opnieuw belegd worden.
Als ik de boel had uitgesteld dan had het opslagbedrijf de loonkosten alsmede de stoffeerder de loonkosten zo wie zo in rekening gebracht.
Want dat had ik nagevraagd bij beide.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 3, 2019 om 20:13
16860 Antwoorden / 202 Vragen

U mag m.i. aannemen dat u als niet deskundige er van uit mag gaan dat een verhuurder wel een deskundige inhuurt voor dit werk. Doe navraag bij https://www.woonbond.nl/  en / of www.juridischloket.nl voor nader advies omdat hier mogelijk een civile procedure aan de orde moet zijn en u in ieder gaval een deel daarvan (voorzover het dan sector kanton betreft) dit deels zelf kunt doen maar wel met goede hulp.

U kunt ook advies vragen van een advocaat maar kijk dan wel eerst of de eerste intake gratis is en wat er verder in rekening zou kunnen worden gebracht. Ik vergeet de mogelijkheid van de rechtsbijstandsverzekering, heeft u die?

panter22
door panter22 - Oct 3, 2019 om 20:44
6599 Antwoorden / Vragen

De ondervloer ligt er al 10 jaar in en daar wil je marmoleum op laten leggen.
Marmoleum moet op een egale vloer worden gelegd, En je hebt geen idee hoe de ondervloer er na 10 jaar uitziet.
Pas 1 dag voor het leggen van het marmoleum is de oude vloerbedekking er uit gehaald. Door dezelfde stoffeerder gedaan?
Nu blijkt de vloer niet egaal te zijn en kan de verhuurder, als hij dat al moet doen, de vloer niet meer repareren.
Dan beslis je zelf onderplaten te kopen. Dat is voor jouw rekening.
Je hebt de verhuurder geen gelegenheid gegeven alsnog de vloer te repareren. Dan had je het leggen moeten uitstellen en eerst moeten overleggen met de verhuurder.

aurora1
door aurora1 - Oct 3, 2019 om 21:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Jammer dat u dit niet bij de oorspronkelijke vraag geplaatst heeft.
Ik vind dat de verhuurder gelijk heeft en dat kunt u eigenlijk ook wel concluderen uit de op de oorspronkelijke vraag gegeven reacties.
Aansprakelijk stellen kunt u proberen, maar ik denk niet dat u het gewenste resultaat zult bereiken.
Als u een rechtsbijstandsverzekering heeft kunt u dit daar nog eens voorleggen.
Ik begrijp ook niet dat u destijds niets onder die vloerbedekking op die cementvloer gelegd heeft. Dat vloerbedekking (dan) na 10 jaar aan vervanging toe kan zijn lijkt me ook niet abnormaal. Dat kan ook met een egale vloer en een ondervroeg erop en hangt mede van de manier van gebruiken af.
Ik heb ook weleens op een kale vloer moeten bivakkeren wegens omstandigheden: niets mis mee, anders maar beter organiseren.

mo
door mof - Oct 4, 2019 om 14:30
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, niet voor het verkeerd aanbrengen van de egaline ... dat is tien jaar geleden gebeurd, lijkt me lastig voor u dát hard te maken.
hooguit voor de schade die u nu heeft geleden omdat de vloer niet deugde. U mag inderdaad verwachten dat een woning een vloer heeft waarop u zonder problemen een vloerbedekking kunt aanbrengen, tenzij de verhuurder u expliciet op de risicos gewezen heeft.

koekeloer
door koekeloer - Oct 4, 2019 om 16:57
562 Antwoorden / 18 Vragen

Niemand gaat dagen van te voren als bij vervanging van vloerbdekking de oude vloer verwijderen en weken in een lege kamer bivakeren.

Waarom zou je de kamer al weken van te voren leeg maken als je de vloer pas een paar dagen van te voren gaat weghalen?

panter22
door panter22 Oct 4, 2019 om 17:54
6599 Antwoorden / Vragen

Hoeft ook niet, maar dan moet je niet gaan klagen als vlak van tevoren de vloer ongeschukt blijkt te zijn.

tijger1
door tijger1 - Oct 4, 2019 om 17:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt natuurlijk iedereen aansprakelijk stellen, dat is het punt niet. Maar dat betekent niet dat de verhuurder aansprakelijk zou zijn.

U wilde uw vloerbedekking vervangen door marmoleum en u hebt niet de leverancier of de legger van dat marmoleum eerst laten kijken naar de staat van de ondervloer, waardoor u op het laatst voor de duurste oplossing hebt gekozen.

Als u eerst gekeken had, waren wellicht veel voordeliger oplossingen mogelijk geweest.

ro
door ron503 - Oct 4, 2019 om 17:48
1229 Antwoorden / 0 Vragen

De verhuurder heeft de vloer nadat bleek dat die vloer niet geschikt was geschikt gemaakt voor de stoffen vloerbedekking en dat is tien jaar geleden gedaan. Nu tien jaar later blijkt dat de nieuwe Marmoleum vloer niet zonder ondervloer gelegd kan worden omdat de egaline niet overal goed gehecht heeft. U heeft de keuze gemaakt om een Marmoleum vloer aan te schaffen en kunt de verhuurder dus niet zeg maar twee keer (tien jaar geleden vloerbedekking geschikt maken en nu Marmoleum geschikt maken) aansprakelijk stellen voor de egalisatie van de vloer.